Gå til innhold

Samsung 21" LCD Syncmaster 215TW


John Kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, så fort du får testet skjermen på en annen maskin finner man jo lett ut om det er en produksjonsfeil eller hardware/software-feil på maskinen din.

 

Mulig du har svart på det før, men gjelder forsinkelsen alt mulig? Dvs. spill/film eller bare musepeker? Hvis det er nogenlunde det samme som skjer i alle spill også, så må du nok belage deg på å sende tilbake skjermen :(

Endret av atticus
Lenke til kommentar
Jaja, så fort du får testet skjermen på en annen maskin finner man jo lett ut om det er en produksjonsfeil eller hardware/software-feil på maskinen din.

 

Mulig du har svart på det før, men gjelder forsinkelsen alt mulig? Dvs. spill/film eller bare musepeker? Hvis det er nogenlunde det samme som skjer i alle spill også, så må du nok belage deg på å sende tilbake skjermen :(

6027404[/snapback]

 

Skjer i spill også ja :(

Film virker bra da.

Lenke til kommentar

Det høres jo ut som om feilen skyldes selve skjermen ut fra det som har blitt skrevet her så langt, spesielt med tanke på at det oppleves en forsinkelse på LCD-skjermen selv når både den og CRT-skjermen er koblet via VGA-adapter (eller DVI->D-SUB eller hva man nå skal kalle det).

 

Er det noen tvil, er det jo bare å bytte om skjermutgangene slik John Kr foreslo, slik at flatskjermen kobles der CRT-en var koblet og motsatt (men prøv fortsatt med analog på begge), i tilfelle skjermkortet av en eller annen merkelig grunn har en forsinkelse på den ene utgangen. Dersom skjermkortet er årsaken her skal i såfall problemet nå oppleves motsatt, altså ved at CRT-skjermen henger etter i stedet.

 

Når det gjelder testing for å se om det oppleves likt på begge skjermene for så å ta bilde av det, kan du eksempelvis se hvordan de testet dette i forbindelse med et par andre skjermer i et forum på nettet: Link

 

Og her finner du også en tråd om noe liknende her på hardware-forumet, i forbindelse med en Dell-skjerm som visstnok har dette problemet (input-lag).

Lenke til kommentar
Har dere lagt inn driverne til skjermen? Det har jeg gjort og jeg kan overhode ikke merke noe etterslep hverken med mus eller film/spill. :dontgetit:

6010265[/snapback]

 

Har fått lyst på denne skjermen.Hvilke funkskjonalitet er det driverne gir egentlig?Spør siden jeg i all hovedsak er linux bruker og har tenkt å fortsette som det ;)

Ser ut som en flott skjerm i alle fall.

Lenke til kommentar
Har dere lagt inn driverne til skjermen? Det har jeg gjort og jeg kan overhode ikke merke noe etterslep hverken med mus eller film/spill. :dontgetit:

6010265[/snapback]

 

Har fått lyst på denne skjermen.Hvilke funkskjonalitet er det driverne gir egentlig?Spør siden jeg i all hovedsak er linux bruker og har tenkt å fortsette som det ;)

Ser ut som en flott skjerm i alle fall.

6042180[/snapback]

 

Driverene gjør så du kan stille på nesten alt i skjermen fra et program som heter MagicTune.

Denne skjermen er fantastisk digg å bruke, både til programmer og film. Men er du en iherda gamer, så vil jeg absolutt ikke anbefale denne skjermen.

Jeg har ikke fått testet skjermen i linux enda, er for lat til å fixe bootsektoren så jeg får bootet det :p

Lenke til kommentar
Har dere lagt inn driverne til skjermen? Det har jeg gjort og jeg kan overhode ikke merke noe etterslep hverken med mus eller film/spill. :dontgetit:

6010265[/snapback]

 

Har fått lyst på denne skjermen.Hvilke funkskjonalitet er det driverne gir egentlig?Spør siden jeg i all hovedsak er linux bruker og har tenkt å fortsette som det ;)

Ser ut som en flott skjerm i alle fall.

6042180[/snapback]

 

Driverene gjør så du kan stille på nesten alt i skjermen fra et program som heter MagicTune.

Denne skjermen er fantastisk digg å bruke, både til programmer og film. Men er du en iherda gamer, så vil jeg absolutt ikke anbefale denne skjermen.

Jeg har ikke fått testet skjermen i linux enda, er for lat til å fixe bootsektoren så jeg får bootet det :p

6042229[/snapback]

Etter hva jeg kunne se på den danske testen refert tidligere i topic her var det god konfigurering via knappene så det skulle vel holde.Mest ute etter bra skjermplass jeg,spillingen går på xboxen :)

Takk for svaret.

 

---EDIT---

Da er skjermen på plass og den er akkurat så bra som jeg håpet den.Veldig fornøyd.

Endret av jon_gunnar
Lenke til kommentar
Har dere lagt inn driverne til skjermen? Det har jeg gjort og jeg kan overhode ikke merke noe etterslep hverken med mus eller film/spill. :dontgetit:

6010265[/snapback]

 

Har fått lyst på denne skjermen.Hvilke funkskjonalitet er det driverne gir egentlig?Spør siden jeg i all hovedsak er linux bruker og har tenkt å fortsette som det ;)

Ser ut som en flott skjerm i alle fall.

6042180[/snapback]

 

Driverene gjør så du kan stille på nesten alt i skjermen fra et program som heter MagicTune.

Denne skjermen er fantastisk digg å bruke, både til programmer og film. Men er du en iherda gamer, så vil jeg absolutt ikke anbefale denne skjermen.

Jeg har ikke fått testet skjermen i linux enda, er for lat til å fixe bootsektoren så jeg får bootet det :p

6042229[/snapback]

Etter hva jeg kunne se på den danske testen refert tidligere i topic her var det god konfigurering via knappene så det skulle vel holde.Mest ute etter bra skjermplass jeg,spillingen går på xboxen :)

Takk for svaret.

6042303[/snapback]

 

Jada, fin og oversiktlig meny :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kanskje fordi Shg har for invikla web-design så det blir vanskelig å skripte ut prisene...

 

Er the forresten "vitenskapelig" bevist at skjermen lider av inputlagg? Noen som har testen skjermen og poengtert dette?

Endret av briktern
Lenke til kommentar

Det er bare ett uttrykk som dekker denne skjermen: FETT! :D

 

Kjempebra farger, selvsagt god skarphet og klarhet.

 

Jeg så også på DVD-film i går, Pearl Harbour, en film med utmerket cinematografi, og utstrakt bruk av skygge og stemningsfull belysning. Skjermen bestod prøven med glans.

 

Mitt tidligere hovedargument mot LCD var de dårlige fargene, og jeg holdt meg derfor til CRT. Nå ser forspranget ut til å ha blitt (tilnærmet) spist opp.

 

Jeg elsker den nye skjermen min! :thumbup:

Lenke til kommentar
Syncmaster 205BW har blitt lansert nå. Jeg står mellom 215TW og 205BW og det er jo en grei prisforskjell på de også..

 

Får vel vente litt og lese noen omtaler når det kommer.

6280335[/snapback]

 

Det er forskjellig type panel i disse to. Jeg har i min et PVA-panel med oppgitt kontrastforhold 1000:1, mens 205BW har et TN-panel med (oppgitt) kontrastforhold 600:1.

 

Til gjengjeld har TN-panelet lavere responstid, og vil nok være mer velegnet til spill og actionfilmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...