Gå til innhold

Samsung 21" LCD Syncmaster 215TW


John Kr

Anbefalte innlegg

Har dere lagt inn driverne til skjermen? Det har jeg gjort og jeg kan overhode ikke merke noe etterslep hverken med mus eller film/spill. :dontgetit:

6010265[/snapback]

 

Ja jeg installerte drivere, men det er noe funky her. Tror jeg skal oppdatere skjermkortdrivere for å se om det hjelper.

 

Hmmm har allerede de nyeste driverene. Må være noen konfigurasjons instillinger.

Endret av gullf1sk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen er nok bare sånn, gullf1sk. Jeg har hørt om akkurat det samme med Samsung 244T. Selv om det ikke er synlig etterslep, merker noen at bildet kommer litt forsinket. Altså kan musa synes noe tregere enn vanlig.

 

Også Dell 2405FPW er vist å ha bildeforsinkelse i samme grad. Noen tok opp video av den ved siden av en annen skjerm, og 2405FPW lå etter sigende hele tiden et bilde etter, eller ikke langt ifra.

 

Så selv om disse Samsung-skjermene er tilsynelatende veldig raske på å skifte fra et bilde til et annet, virker det som det tar litt lang tid før pixelskiftingen skjer.

 

Det er nok med dette som med etterslep, det varierer om eller hvor mye folk legger merke til det.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Skjermen er nok bare sånn, gullf1sk. Jeg har hørt om akkurat det samme med Samsung 244T. Selv om det ikke er synlig etterslep, merker noen at bildet kommer litt forsinket. Altså kan musa synes noe tregere enn vanlig.

 

Også Dell 2405FPW er vist å ha bildeforsinkelse i samme grad. Noen tok opp video av den ved siden av en annen skjerm, og 2405FPW lå etter sigende hele tiden et bilde etter, eller ikke langt ifra.

 

Så selv om disse Samsung-skjermene er tilsynelatende veldig raske på å skifte fra et bilde til et annet, virker det som det tar litt lang tid før pixelskiftingen skjer.

 

Det er nok med dette som med etterslep, det varierer om eller hvor mye folk legger merke til det.

6010851[/snapback]

 

Uff det var det jeg var redd for :(

Spørs om jeg klarer å venne meg til det, hvis ikke så sender jeg hele haugen tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Hei

Kalibert har jeg ikke, jeg har lagt inn softwaren som fulgte med. Samme justeringene finner jeg også i controllpanelet til ATI driverne. Eneste jeg har gjort er å stille ned lysstyrken til 50% og stilt inn riktig oppløsning (1680x1050).

 

Ellers så synes jeg skjermen er svært bra, kan heller ikke se de forsinkelsene som antydes over. Her trur jeg må få en instruksjon hvordan dere får provosert frem denne forsinkelsen.

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Prøv å rør musa ca 3 - 4 cm til hver side, du kan tilogmed se at hånda di rører seg før musa på skjermen reagerer. Denne skjermen er ubrukelig i fps spill :(

6014622[/snapback]

 

Slik er ikke min, den følger nøyaktig bevegelsene til hånda med ingen forsinkelse. Har ikke dette noe med hvilke mus du har og på hvilken måte den er koblet til PC'n (USB eller PS2). Jeg har ei Logitech MX510 mus. Veldig bra.

Lenke til kommentar
Denne forsinkelsen som dere snakker om kan ha andre årsaker en selve skjermen. har dere forsøkt å feilsøkt, da tenker jeg på å bytte ut forskjellige komponenter og eventuelle andre software/firmware?

6014719[/snapback]

 

Ja jeg håper det er som du sier, er vanskelig å spille quake osv når man har den forsinkelsen. Får tråle google for noen svar tror jeg.

Lenke til kommentar
Prøv å rør musa ca 3 - 4 cm til hver side, du kan tilogmed se at hånda di rører seg før musa på skjermen reagerer. Denne skjermen er ubrukelig i fps spill :(

6014622[/snapback]

Hmm, det der høres litt for ekstremt ut. Jeg tror du kanskje har et annet problem likevel.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Prøv å rør musa ca 3 - 4 cm til hver side, du kan tilogmed se at hånda di rører seg før musa på skjermen reagerer. Denne skjermen er ubrukelig i fps spill :(

6014622[/snapback]

Hmm, det der høres litt for ekstremt ut. Jeg tror du kanskje har et annet problem likevel.

6016907[/snapback]

 

 

Enig, her må det være noe annet en skjermen som er treg. Han har jo ikke svart meg ennå på det jeg spurte om lengre oppe.

Lenke til kommentar
Denne forsinkelsen som dere snakker om kan ha andre årsaker en selve skjermen. har dere forsøkt å feilsøkt, da tenker jeg på å bytte ut forskjellige komponenter og eventuelle andre software/firmware?

6014719[/snapback]

 

Nei jeg har ikke fått byttet ut noe hardware eller software enda, men jeg merker klar forskjell fra CRT skjermen som står på den andre utgangen på skjermkortet og LCD skjermen.

Noen som har noen smarte idêer til hvordan jeg skal få filmet dette? Bare ta Clone picture og filme begge musepilene?

Lenke til kommentar

Hmmm..... :ermm:

 

Så du har et skjermkort med 2 stk DVI utganger. Har du prøvd og koble 215TW skjermen i den andre DVI utgangen?

 

Før du dømmer ut skjermen så har jeg villet prøvd den på en annen PC for å se om du får samme symtomene der. Du har sikkert en kamerat eller en nabo med en god PC.

Lenke til kommentar

Nei jeg gir ikke opp på skjermen helt med en gang, jeg skal teste den på pcn til brodern osv, prøve å formatere en gang for å se om det er noe driverkrøll osv. Dette er jo en utrooooooolig deilig skjerm ellers, hvis jeg får fikset denne rare laggen så er den perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...