Gå til innhold

Samsung 21" LCD Syncmaster 215TW


John Kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så at det var forskjell i kontrastforholdet, men tenkte ikke over panelet. Da er det vel tilbake til 215TW igjen da :)

6280683[/snapback]

Med mindre du er hardcore gamer, da. Da vil nok TN-panelet være å foretrekke. Jeg ser bittelitt antydning til etterslep i ekstreme situasjoner.

 

-HilRam

Lenke til kommentar

Kobler til kablene på skjermen, som forøvrig er teit plassert i mine øyne, skjermen lysner opp og jaggu meg har jeg "tykk" turkis strek nedover hele skjermen på høyre side. Denne er der på alle signal-inputene, så det tyder på at det er noe feil med hele panelet.

 

:(

 

Skal teste den litt først og gjøre meg opp en mening om jeg virkelig vil ha denne eller 205BW.

Endret av atticus
Lenke til kommentar
Kobler til kablene på skjermen, som forøvrig er teit plassert i mine øyne, skjermen lysner opp og jaggu meg har jeg "tykk" turkis strek nedover hele skjermen på høyre side. Denne er der på alle signal-inputene, så det tyder på at det er noe feil med hele panelet.

 

:(

 

Skal teste den litt først og gjøre meg opp en mening om jeg virkelig vil ha denne eller 205BW.

6307793[/snapback]

 

Hva er status? :hmm:

Lenke til kommentar

Det er ikke lett dette her. Skriver om litt av hvert nå, og bruker følgende til sammenligning: Samsung 172X og Apple 20" Cinema Display.

 

NB! Jeg har turkis strek som går nedover hele skjermen på høyre side. Ca. 1-2mm. Dermed må mine synspunkter på skjermen tas med en klype salt, da det kan være noe feil med hele panelet for alt jeg vet. Skal sende den inn på service snart.

 

Film

Stor skjerm, store gleder. :p Jeg har testet ut diverse formater. DVD, stream fra Sony HDR-HC1E og noe 720p/1080i-materiale. Skjermen viser gode bilder, men den sliter litt med svartkontrasten. Det er litt blåskjær i bildet, akkurat som om man ser på skjermen litt fra siden. Dette gjelder forøvrig bare mørke scener. Panic Room, som er en veldig mørk film, var ikke noe god å se på. Det er vanskelig å forklare, men det er noe med bildet som irriterer meg. Magic Bright var satt til movie, og jeg har ingen direkte lyskilder mot skjermen.

 

Opplevde også faktisk bedre bildekvalitet fra videokameraet med DV enn med HDV1080i. Her er det mulig det er noe jeg har gjort feil, eller at skjermen ikke liker 1080i input.

 

Spill

Har ikke spilt så veldig mye, kun HL2 og Heroes V. Dette er jo opplagt ikke en spillskjerm, men jeg syntes den klarte seg ganske bra. Det er dog veldig lett å se tearing i bildet. Når det gjelder ghosting så syntes jeg ikke det var så veldig ille.

 

Justeringer

Altså, hva er det denne skjermen ikke kan? Likte veldig godt dreiefoten, som passer meg veldig godt siden jeg ikke alltid sitter rett foran skjermen. Er litt engstelig for mekanismen for heving og senkning, da det virker som den kanskje kan bli litt "svak" etter mye bruk. Pivot-funksjonen er helt grei, men skjermen virker litt "løs" som sikkert kommer av alle måtene man kan justere den på.

 

Tja, hva skal en si? Jeg kan ikke si jeg var overbevist om at den gir noe bedre bilde enn Apple 20", selv om kontrasten er en del høyere. Picture-in-Picture er også en kul funksjon, men jeg har ikke hatt spesielt nytte av den enda. Mulig den blir brukt litt mer når jeg kobler til Mac mini-en, men det får bli når jeg får den tilbake fra service.

 

Jeg har fortsatt ikke helt bestemt meg ang. denne eller 205BW, men nå har jeg ikke testet 205BW heller. Gleder meg til det kommer litt flere omtaler av den og evt. en sammenligning mellom de to skjermene.

Endret av atticus
Lenke til kommentar
Jeg har fortsatt ikke helt bestemt meg ang. denne eller 205BW, men nå har jeg ikke testet 205BW heller. Gleder meg til det kommer litt flere omtaler av den og evt. en sammenligning mellom de to skjermene.

 

 

har bestilt 205BW fra Amentio...

 

men den kommer ikke på lager før 20. juni... :( tidligst...

 

når jeg får den så skal jeg lage en liten minitest... :)

Lenke til kommentar
Den omtalen der var litt tvilsom etter min mening... "Design & Features 10/10"

 

...skjermen har jo ikke USB-hub

6406594[/snapback]

 

Mm savner litt en USB hub. Måtte slenge inn ekstra USB2.0 kort i pcn for å få plass til alle USB enhetene mine etter jeg byttet skjerm, og det er ganske korte ledninger på de :(

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med denne skjermen.

 

Noe jeg stusser over er at MagicRotation fungerer når jeg er logget på med adminrettigheter, men ikke som vanlig bruker.

 

Vanligvis kjører jeg med færrest mulig rettigheter og bruker heller "run as" kommandoen når jeg vil installere/oppdatere noe.

 

Noen andre som har merket dette?

 

Lurer på om programmet forsøker å skrive til et register som det ikke har tilgang til når jeg er vanlig bruker.

 

Jaja, no big deal ettersom det går greit å bruke hotkeys for å rotere.

 

mvh Bimmer

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hei hei folkens jeg fikk min 215tw i dag

 

hadde på forhond lest om inputt laggen som denne skjermen synes å vere plaget av

var svært spendt på om jeg ville merke d og d gjorde jeg.

 

men "fixet" d i allfall i desktopp jeg satt opp markør axelerasjonen et hakk å nå merker jeg d ikke lenger den er sikkert der men den plager meg ikke hvertfall

det er d viktigste skall prøve å spille litt fear etterpå og gji tilbake melding vhordan d funker der

 

(edit) jepp fremdeles storfornød med skjermen etter eg spilla F.E.A.R i går

 

 

ellers en topp skjerm ikke en ulempe så langt jeg kan se til nå

backlight var d men d var enkelt å stille ned

 

ikke no proff jeg men ser noen dead sub pixels men da måtte jeg ha hue inni skjermen å bruke forskellige farge bakgrunner for å se dem så denne skjermen blir her til den dør håper d blir lenge til :D:D

Endret av SpaceCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...