Gå til innhold

Skal ha nye høytalere til pc! trenger hjelp! (2000kr)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra lyd med "heftig bass" får du ikke til 2000 kr.

Da er det bedre å kjøpe seg et sykt bra headset, for det har du råd til.

Størrelsen på strømforsyning, transistorer, og ikke minst sub element sier jo alt om disse høytalerne.

Prøv med f.eks

akg 501

beyerdynamic 250 dt

 

eller tilsvarende headset før du kjøper desktop høyttalere. jeg skal love det blir en opplevelse.

Lenke til kommentar

uff nei, vil ikke ha headset! må jo dele musikken med andre! nå er jeg litt i tvil, hvis jeg må kjøpe nytt lydkort. Vurderer logitechen men er ikke sikker siden mange sier det er dumt og kjøpe bordhøytalere og mange sier du ikke får så bra lyd? jeg skal ikke ha noe annlegg skal bare ha høy lyd og bra bass ved pcen! burde jeg kjøpe?! :| *usikker*

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir bra nok lyd til det meste med logitech Z-560. Det låter ikke som et anlegg til 15-20K, men er bedre enn et elkjøp anlegg til 7-8K.

 

Bruker det til spill, dvd, Vorspiel partys. Rommet mitt er ca 20kvm, og jeg er fornøyd med lyden. Vinduene rister godt :grin: og naboene banker i veggen :grin:

 

Klart du får bedre lyd av å kjøpe anlegg på hifi-klubben, men der får du kun kabler for 2K. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-09-27 11:36 ]

Lenke til kommentar

Hei alle

 

Jeg har selv for kun 1 uke siden kjøpt z-560 settet, grunnen til kjøpet var at jeg fikk høre på anlegget på Expert butikken.

 

Hører du disse og samenligner med alle andre pc høytalere kan man ikke bli noe annet en imponert.

 

Og THX sertifisering det teller høyt, les mere her:

http://www.thx.com

 

jeg tror selv at man ikke kan få bedre høytalere, til en fornutig pris da, og vertfall ikke til 2000,-

 

Så stikk i en eller annen butikk og hør på dem er mitt råd.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-27 11:49, skrev MrNielsen:

Og THX sertifisering det teller høyt, les mere her:



Det der med thx sertifisering er nok bare en gimmick. Ingen av komponentene i anlegget mitt er thx sertifisert, alikevel låter det faktisk ganske bra :smile: Produsentene må betale en del for å få en slik sertifisering, så de fleste produsenter velger å bruke pengene på bedre lyd i stedet.

Ta heller og lytt til anlegget før du kjøper det!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-27 10:46, skrev venomzorg:

uff nei, vil ikke ha headset! må jo dele musikken med andre! nå er jeg litt i tvil, hvis jeg må kjøpe nytt lydkort. Vurderer logitechen men er ikke sikker siden mange sier det er dumt og kjøpe bordhøytalere og mange sier du ikke får så bra lyd? jeg skal ikke ha noe annlegg skal bare ha høy lyd og bra bass ved pcen! burde jeg kjøpe?! :| *usikker*


Få ræven din ut av god stolen og kom deg ned på en data forretning og hør på logitech sin anlegg. det er folk som har utstyr til 10k som sier at den er noe dritt. anyways vi har anlegg til 12k og eg må si at z560 er ganske heftig til 2000kr.

 

Men gå og få en demo så bestemmer du deg

Lenke til kommentar

ja men Z-560 trenger 2 plugger! er det ikke noe fett annlegg som ikke trenger 2 plugger.

jeg har også sett på 11 ""<> Teknuni 5.1 HomeTheater Høyttalere med SUB & satelit""

 

spec:

Teknuni 5.1 HomeTheater Høyttalere med SUB & satelitter Produktinformasjon: Subwoofer & Central : High quality wooden cabinet subwoofer Built-in amplifier, magnetically shielded 4"woofer and 2"x 4"full range central Frequency response: 40HZ-160HZ (Woofer) 80HZ-20KHZ (Central) Max. Output Power : 20W +10W RMS Dimensions: Woofer :180(W)x256(H)x256(D)mm Central :100x255x175mm Satellite : 3" driver Frequency response: 100HZ-20KHZ Max. output Power : 4x 5W RMS Dimensions: 106(W)x105(H)x115(D)mm

 

 

Er dette bra?! jeg så at det var subber på 180w som er nesten det samme som Z-560, men hva med de andre spec?! er dette et godt valg?

Lenke til kommentar

ehhm? altså den har to plugger så du får brukt 4 høytaler surrounden men den funker fint med med bare en. eg har en creative 4point høytalere men eg bruker bare 2 høytalere fodri hunden min tygget den ene kabelen. brukte aldri surrounden anyways.

den funker fint med du får ikke brukt alle fire høytalerne samtidig. Spar penger og kjøp deg en billig soundblaster live da vel

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-27 21:30, skrev venomzorg:

ja men Z-560 trenger 2 plugger! er det ikke noe fett annlegg som ikke trenger 2 plugger.


Gå for z-560 du. Hvis du absolutt må ha et høytaleropplegg som er spesialtilpassa lydkortet kan du jo se på Creative Audigy Surround 5.1 som selges på databutikken for 2k, inkl audigy lydkort.

 

Må bare føye til at dersom du har/kjenner noen som har et skikkelig lydanlegg fra før vil du garantert bli skuffet over pchøytalerne. Men dersom du omtrent aldri har lyttet til musikk før kan det jo hende du blir imponert da, men ikke regn med presis bass og bra lyd. Det får du ikke til den prisen, selv kostet lydkortet mitt mer enn du har budsjettert i høytalere..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 02:14, skrev Johan:

Husk at watt har lite og si. Høytalerelementet har derimot meget og si. Er høytalerelementet et godt element trengs det ikke mye effekt for å skape mye lyd. Å bruke watt som en ytelsesindikator er nesten som å bruke gram som et lengdemål.


Mener du her si at jo dyrere høytalere du har, jo mindre forsterker trenger du? Er ikke sikker på om jeg skjønte refleksjonen din helt. Det er vel dyre high-end høytalere som krever mest av forsterkeren din. Dessuten. jo større forsterkeren er jo høyere lyd kan du presse ut av høytaleren før du får forvrengning. Det var vel også det som var spørsmålet her, hvilken høytalerpakke som ga høyest lyd og mest bass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...