Gå til innhold

Skal ha nye høytalere til pc! trenger hjelp! (2000kr)


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-09-28 17:37, skrev venomzorg:

er dette bra eller dårlig?! gir det bedre bass?!

og er Dyp bass bra?!


Det er bra (eller dårlig hvis du har veldig liten plass) og det gir en sinnsykt dyp bass. Og dyp bass=bra.

 

[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-09-28 17:44 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du som skal kjøpe anlegg må få ut finger og bestill før du blir gammel :razz: Neida er ikke vondt ment.

 

Men jeg har logitech z-560 det er ikke best i verden men kanskje til 2000kr? Og uansett jeg tør ikke skru opp mer en 30% for da må jeg bo ute :sad: Så lyd for du nok av. Høyt og bassrik. Nok av bass siden du liker det. Mer info for du selv finne på nettet gidder ikke fore deg med info som du finner lettere selv.

 

Siden du ikke vil/eller har nok gryn til nytt lydkort så har z-560 den funksjonen at hvis ditt lydkort bare støtter 2 høytalere så kan du "emulere" di to andre bakhøytalerene til og spille på lag.

Men du har vel 300-400-500kr ekstra til et nytt lydkort?

 

Uansett du trenger jo ikke STORE høytalere logitech sine er søte og små funker fint til veggmontering og har grei fjrenkontroll.

 

Sånn nå for du se hva du vil! Men for all del altac sitt er sikkert konge det og :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-27 10:01, skrev scirocco:

Quote:


Den 2002-09-27 09:21, skrev venomzorg:

fant akuratt ut av det er 188w subwoofer og 4stk 53w høytalere på loggitekk'n. jeg har 12w subber fra før! HAhaehah :smile: tror jeg går for loggitekken ass.

kom med flere forslag folkens!! :smile:



Ganske imponerende spesifikasjoner på den subben med tanke på at en subber med 200 Watt forsterker innebygd normalt koster en 10-15 k... Effektforsterkere til surround med 5*60 Watt koster rundt 10k. 2000 kr for en alt i et pakke er jo derfor ultrabillig, løp og kjøp!

 

Herregud scirocco.. du kan ikke sammenligne med et annlegg til hjemmekino osv. med et PC høyttalersett... Jeg har 5x60 på min sorround forsterker.. og den koster ikke 10k men 3-4k og en sub med 200watt koster ikke 10-15k men 5-6k. (spørs jo seff åssen merke du kjøper.. men en 8" sub til 10-15k... ekke det LITT mye for en 8"?) I tillegg så er det PC annlegget INGENTING i forhold til et ordentelig annlegg.

 

Og de wattene som er på høyttalersettet ekke særlig ekte watt bare så du vet det. Skal like å se og høre at logitec spiller bedere enn annlegge mitt... :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar

Noe jeg glemmte: Lese en plass har ikke link desverre bare og søke! At di som skrudde opp anlegget til Z-560 så at det "bare" var ca 100W bass og 10W på sattelittene :smile:

 

Så logitech har tatt tall ut fra himmelen :grin: Men alikevel om det bare hadde vert 2 watt til sammen så er det grandios lyd.

 

Og gi nå F i 20k anlegg når fyren her tross alt skal ha til 2k start deres egen krangletråd!

Lenke til kommentar

quote fra itavisen:

Brumlelyder

Etter å ha koblet alt på plass lånte vi CD'en »Plastic Fang» med The Jon Spencer Blues Explosion fra en imøtekommende kollega Tore Neset. Vi satte platen i PC'en og startet kuttet »Sweet n'Sour». Ut fra dette eksperimentet kunne vi trekke følgende konklusjoner; a) du kjøper ikke Z-560 for å høre på musikk, og B) du kjøper ikke The Jon Spencer Blues Explosion for å høre på musikk. >>

 

"du kjøper ikke Z-560 for å høre på musikk"

 

Hva menes med dette?! er det ikke bra og spille musikk på det?!?!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-27 10:17, skrev frans:

PS! Lydkvalitet måles ikke i watt eller desibel.


 

Helt enig! Glemm ikke OHM'en! (brukes OHM som måling på pc høyttalere?)...

 

Noen som vet hva OHM'en ligger på på Logitech og Altec Lansing settene? (om da data høyttalere bruker OHM som måling)

 

Hvertfall, for å gi et eksempel for n00bies;

er det to stereo/sorround annlegg;

det ene med 800watt 3ohm

det andre med 200watt 8ohm

...går jeg definitivt for 200watt anlegget!

Har en venn med Technics annlegg, med 100watt på hver hoved høyttaler, 8ohm... Låter som en drøm. (16tusen)

Mens en annen skryter av sine 400watts høyttalere.. eh? 2ohm.. *le*

 

Watt har nesten ingenting å si... Hør hvertfall før du kjøper. Stikk innom Spaceworld o.l. å sjekk ut høyttalerne...

 

Joachim

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 18:50, skrev The_Lobster:

Quote:


Den 2002-09-27 10:17, skrev frans:

PS! Lydkvalitet måles ikke i watt eller desibel.


 

Helt enig! Glemm ikke OHM'en! (brukes OHM som måling på pc høyttalere?)...

 

Noen som vet hva OHM'en ligger på på Logitech og Altec Lansing settene? (om da data høyttalere bruker OHM som måling)

 

Hvertfall, for å gi et eksempel for n00bies;

er det to stereo/sorround annlegg;

det ene med 800watt 3ohm

det andre med 200watt 8ohm

...går jeg definitivt for 200watt anlegget!

Har en venn med Technics annlegg, med 100watt på hver hoved høyttaler, 8ohm... Låter som en drøm. (16tusen)

Mens en annen skryter av sine 400watts høyttalere.. eh? 2ohm.. *le*

 

Watt har nesten ingenting å si... Hør hvertfall før du kjøper. Stikk innom Spaceworld o.l. å sjekk ut høyttalerne...

 

Joachim

Altec Lansing 641 har 8Omh, men har det noe å si på lyden? Er ikke Ohm en målenhet for motstand?

 

_________________

kermit_fuck.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-09-28 18:55 ]

Lenke til kommentar

Watt har ikke noenting med hvor høy lyden blir...

 

Driver et 12" dobbeltspola Peerless element med 1x60W i 4ohm og det spiller nok mye høyere enn det du kan drømme om å få ut av det pcsettet der....

 

Stikk heller i en PC-sjappe og lytt til settene før du kjøper, det er mye bedre enn å spørre på et forum hvor det er mange forskjellige meninger om samme sak. Det som er høyt kan for andre være lavt, det noen syns er bra lyd kan andre syns er elendig.

 

Eksempel: PS2 er ELENDIG som DVD spiller... det er min mening =)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 18:52, skrev JSS:

Altec LAnsing 641 har 8Omh, men har det noe å si på lyden? Er ikke Ohm en målenhet for motstand?



 

Mener da å tro det... Eller har jeg misforstått helt? lol.. Isåfall svært dumt av meg :smile:

 

Men om det er målenhet for motstand, det har da noe å si det? For lydkvaliteten? Hvor god kvalitet lyden er i 10dB (om du hører alt tydelig, bassen fortsatt er der, osv.), og i 90dB (om det ikke blir.. vel.. har du spilt i 90dB på forskjellige annlegg vet du hva jeg mener). Det er jo motstanden som gjør dette,, er det ikke? *virkelig forvirra nå*.. for seint på kvelden! heh.

 

Joachim

Lenke til kommentar

søk på http://www.google.com etter tester/reviews.

http://www.3dsoundsurge.com/reviews/Z560/

Mange reviews sier at de måler seg med Klipsch Promedia. Jeg hadde oxo samme problem som deg når jeg skull eha nye høytallere. Valget kom på Logitech Z-560 jeg angrer ikke ett fnugg! Utrolig hvor mye trøkk det er i bassen. Jeg og en kammerat så på Blade2 med bassen nesten på fullt, vi fikk propper i øra :grin: PÅ firerinsquad eller no? Testa de Logitechen og Altechen Logitech fikk 94% av 100 og ALtec fikk 82% )

Lenke til kommentar

Merk: edited

 

Den 2002-09-28 18:55, skrev Yoshy:

...det spiller nok mye høyere enn det du kan drømme om å få ut av det pcsettet der....

 

Men er det god lyd når du går så høyt? Med begge annlegg? Jeg merker med de eldre Labtec pc høyttalerne her, at de virkelig sliter i høye volum. Men trenger man så høyt da?

Drømmen min er hvertfall å koble vennens Technics Sorround annlegg (8ohm) til pc'en. 90dB maks.. Men trenger man mer??? 90dB synes nå jeg er mer enn nok.. :smile: Og så kan man tenke på hvor god jobb folka gjør, for å kunne holde lyden klar i 90dB... (må seff ikke tukle så mye med instillingene på forsterkern.. jeg har erfart ..lol..)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 19:13, skrev venomzorg:

hvilket av disse lydkortene burde jeg kjøpe da?!

Creative 70SB006002012, Soundcard SB Live! Player5.1

Creative 7000475100008, Soundcard SB 4.1 Digital


Hva blir forskjellen på Digitalt og ikkedigitalt i ytelse?!


prisforskjellen er så liten at den ikke spiller noen rolle.


På Altec Lansing er det ikke digital inngang, det er en grønn og en svart ledning, hvis du bare har den ene får du ikke surround og må simulere det med steroX2 mode.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 18:06, skrev fUsiOn:

Herregud scirocco.. du kan ikke sammenligne med et annlegg til hjemmekino osv. med et PC høyttalersett... Jeg har 5x60 på min sorround forsterker.. og den koster ikke 10k men 3-4k og en sub med 200watt koster ikke 10-15k men 5-6k. (spørs jo seff åssen merke du kjøper.. men en 8" sub til 10-15k... ekke det LITT mye for en 8"?) I tillegg så er det PC annlegget INGENTING i forhold til et ordentelig annlegg.


Skal ikke begynne å ta en diskusjon om priser her, men skal ihvertfall garantere deg at den såkalte 5x60 watt forsterkeren din ikke trekker 5x60 watt dersom du måler dette.

En ting til:

Tviler på at den subben din med det 8" elementet ikke greier og dytte nok luft raskt nok til at det vil låte særlig realistisk.

Quote:


Og de wattene som er på høyttalersettet ekke særlig ekte watt bare så du vet det. Skal like å se og høre at logitec spiller bedere enn annlegge mitt...
:lol:
:lol:
:lol:


Det var jo akkurat det som var poenget mitt. I budsjettsystemer pleier produsentene å skryte på seg mer watt enn anlegget egentlig har. Kanskje du ikke ikke tok ironien i innlegget mitt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...