Gå til innhold

TES: Noen som spiller mage i Oblivion?


Anbefalte innlegg

Noen?

 

er ikke det sykt vanskelig?  :ohmy:

5841775[/snapback]

Niks, so langt er det ganske enkelt. Er på level 11 og spelar på standard vanskegrad. Er ein reser på Destruction. :)

 

Kay

5842381[/snapback]

 

VI prøvde mage i går skjønnte ikke hvordan vi brukte speels en gang....

5848006[/snapback]

 

Det er ikke så vanskelig. Les manualen. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å spille mage er alltid mer vrient, først og fremst fordi du bør/må faktisk studere magien selv, slik at du vet hva som gjør hva. Sånn er det i alle spill. Men Oblivion kan gjøre det hele desto vanskeligere hvis man ikke passer på å organisere ferdighetene sine "riktig" (sier ikke at noe er feil eller riktig, men noen måter funker bare dårlig, som f.eks å ha all magien som Major Skills og tro at du kan bruke alle sju ferdighetene til vanlig). Det har dessuten blitt meg fortalt at TES-serien aldri har vært særlig magikervennlig. Men det kan virke som Bethesda har hjulpet på dette området i Oblivion, slik at det nå ikke er særlig mer vrient enn det alltid er i slike spill. Det er positivt. :)

Lenke til kommentar
Å spille mage er alltid mer vrient, først og fremst fordi du bør/må faktisk studere magien selv, slik at du vet hva som gjør hva. Sånn er det i alle spill. Men Oblivion kan gjøre det hele desto vanskeligere hvis man ikke passer på å organisere ferdighetene sine "riktig" (sier ikke at noe er feil eller riktig, men noen måter funker bare dårlig, som f.eks å ha all magien som Major Skills og tro at du kan bruke alle sju ferdighetene til vanlig). Det har dessuten blitt meg fortalt at TES-serien aldri har vært særlig magikervennlig. Men det kan virke som Bethesda har hjulpet på dette området i Oblivion, slik at det nå ikke er særlig mer vrient enn det alltid er i slike spill. Det er positivt. :)

5850464[/snapback]

Går heilt greit å ha all magien som major. Eg bruker den ferdigdefinerte "mage"-klassa, gjer ingen forsøk på å planlegge atributt-bonusar, og klarar meg bra so langt. Er på level 15 no. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Å spille mage er alltid mer vrient, først og fremst fordi du bør/må faktisk studere magien selv, slik at du vet hva som gjør hva. Sånn er det i alle spill. Men Oblivion kan gjøre det hele desto vanskeligere hvis man ikke passer på å organisere ferdighetene sine "riktig" (sier ikke at noe er feil eller riktig, men noen måter funker bare dårlig, som f.eks å ha all magien som Major Skills og tro at du kan bruke alle sju ferdighetene til vanlig). Det har dessuten blitt meg fortalt at TES-serien aldri har vært særlig magikervennlig. Men det kan virke som Bethesda har hjulpet på dette området i Oblivion, slik at det nå ikke er særlig mer vrient enn det alltid er i slike spill. Det er positivt. :)

5850464[/snapback]

Går heilt greit å ha all magien som major. Eg bruker den ferdigdefinerte "mage"-klassa, gjer ingen forsøk på å planlegge atributt-bonusar, og klarar meg bra so langt. Er på level 15 no. :)

 

Kay

5850588[/snapback]

Og du bruker all magien til vanlig slik at du får 2-3 i bonus ved level-up?

Lenke til kommentar
Og du bruker all magien til vanlig slik at du får 2-3 i bonus ved level-up?

5850616[/snapback]

 

Det har jeg gjort, og jeg har hatt ganske smooth sailing. Er lvl 15 eller så nå.

Har også spurt på det offisielle forumet, og det er folk oppi lvl 27 osv som har samme erfaring; skal med andre ord ikke være noe uoverstigelig vanskelig å spille ren mage-karakter.

 

Tror det er litt hysteri ute og går rundt det lvl-systemet her, jeg. Folk hyler "LVL SYSTEM IS BROKEN!!!11!!1!" så fort de møter motstand. ;)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Og du bruker all magien til vanlig slik at du får 2-3 i bonus ved level-up?

5850616[/snapback]

Det stemmer, ja. Bruker ferdigheitene når eg treng dei, og får nesten alltid 2 eller 3. Har hatt nokre harde kampar, men ikkje so veldig mange, og ikkje noko som er altfor vanskeleg.

 

Kay

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som stusser over det å ha store problemer mot goblins som level 11 da? :p Jeg vet bare det jeg har sett selv. Hører mindre på det andre sier om egne erfaringer. Det var først etter jeg hadde fått nok at jeg begynte å lese rundt på fora i håp om å få noen tips. Det er noe galt når du kan drepe dem med 2 stk fireballs (flare) som level 1, mens det tar mange, mange for å drepe dem senere. Ubalansert? Jo takk.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Er det bare jeg som stusser over det å ha store problemer mot goblins som level 11 da? :p Jeg vet bare det jeg har sett selv. Hører mindre på det andre sier om egne erfaringer. Det var først etter jeg hadde fått nok at jeg begynte å lese rundt på fora i håp om å få noen tips. Det er noe galt når du kan drepe dem med 2 stk fireballs (flare) som level 1, mens det tar mange, mange for å drepe dem senere. Ubalansert? Jo takk.

5851450[/snapback]

 

Javel? Tar ikke mange mange fireballs for å drepe "gjennomsnittlige" motstandere for meg. :hmm:

Vel har jeg litt knapt med magicka når jeg bruker de kraftigste ildkulene mine, men det går nå helt greit så lenge jeg er litt taktisk.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Jeg selv spiller som ranged med pil å bue på normal men det føles som easy mode. Lillebroren min derimot spiller mage fullt ut og jeg merka at han får helt andre quests enn meg mange ganger og han mister mye mer HP under en fight hvis han ikke får 1hit kill. Men spennende at questene varierte!

Lenke til kommentar
Jeg rundet nettopp spillet som Mage, ble lvl 26. Var rimelig enkelt, eneste som irriterte meg var at jeg ikke fant noen Master-lvl destruction spells.

5854121[/snapback]

Verkeleg? Eg har funne masse spells som krever 100 i skill, både i the Arcane University, og utanfor. I tillegg kan ein lage sine eigne.

 

Kay

Lenke til kommentar

Stakkars folk.. Spiller som mage nå, og har ikke ofret level-statsen en eneste tanke... Funker fett for meg, det er faktisk ganske enkelt å være mage. Dreper de fleste med noen velplasserte fireball og så toucher jeg de litt under beltet, så bøyer de seg i støvet :devil:

Lenke til kommentar

Her er iallfall taktikken til min Arch-Mage (hehe), og det funker fett:

 

Jeg er master i conjuration og illusionism. Det jeg vanligvis gjør er å løpe rundt usynlig. Når jeg møter noen fiender jeg bestemmer meg for å knerte så stiller jeg meg bak en av dem (hvis det er flere), kaster en "dominate creature/humanoid" slik at den fienden begynner å angripe kameratene sine. Så maner jeg fram en Daedroth for å lage enda mer kaos, før jeg gjør meg usynlig igjen og står i skyggene og flirer. Evt jevner jeg ut fighten ved å kaste ildkuler og "silence, weaken attributed, burden" type formler. Hovedpoenget er at alle fiendene er opptatt med andre ting, så det er sjelden noen som ofrer lille meg en tanke. Ganske trygt med andre ord.

 

Ja, jeg er litt passiv. :)

 

Har ikke dødd en eneste gang siste 20 timene jeg har spilt. Er lvl 22 eller noe sånt.

Ferdig med mages guild quests.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Virker som en deilig taktikk! :D

 

Min taktikk

1. Først sneak, bue, treff

2. Spell som jeg bruker i begynnelsen av en kamp (15pt fire, 15pt ice, 15pt lyn i en spell) rygger mens jeg plasserer noen i fjeset på motstander,

3. Så tar jeg fram buen og fullfører jævlene! Funker fett!

 

Dreper de fleste før du får tid til å få inn et eneste slag....

 

(har også sverd om det blir nødvendig....)

Endret av Arsenal_RULES
Lenke til kommentar

Du må jo kjøpe nye spells hos trenerne i Mage Guild da! Hvis ikke er du dømt til å mislykkes. Kan ikke kaste lvl 1 Flare mot store monstre, det sier seg selv. Oppgraderinga til Flare f.eks. gir 20 dmg på hver treff, det er nesten 4 ganger så mye som Flare. Det blir like tåpelig som å springe rundt i World of Warcraft/BG med kun lvl 1 spells.

Og når du kommer inn i Arcane University får du tilgang til å lage dine egne spells og bestemme styrke og damage og alt.

 

Ingen av spellene utvikler seg selv om du går opp i level, husk. Man må være oppdatert på spells i tillegg til skills, ellers blir det bare baluba. Kjøp større og bedre Conjuration-monstre også, de hjelper veldig i kamp fordi monstrene automatisk begynner å angripe de, og ignorerer deg. 20-30 sec høres veldig lite ut, men det er faktisk ganske lenge i kamp, og du har nok magicka til å kaste mange på rad.

 

Edit: Jeg tenker heller aldri særlig på hvor mange ekstra points jeg får her og der, men noen ganger står jeg og chaincaster små spells for å være sikker på å få noen ekstra points i intelligence da.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...