Gå til innhold

TES: kopibeskyttelse og oblivion ...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er minimalistisk beskyttelse hvertfall.

Selger som hakka møkk uansett, så Bethesda er nok ikke så redde for piratkopier.

Endret av Agressive
Skrevet
what??!?!

hvorfor ikke, man burde forstå at dette spillet ville ha blit slengt verden over uten det.

5839367[/snapback]

De som ønsker å piratkopiere gjør det jo likevel. Spillet selger nok ikke mindre fordi det kommer med svak kopibeskyttelse.

Skrevet (endret)

Bethesda har innsett at kopibeskyttelser KUN jobber i mot de som kjøper spillet. Om spill er kopibeskyttet eller ikke har ingen som helst ting å si for piratene. De cracker det uansett pokker, og de som vil laste det ned gjør det uansett. Dermed blir det bare knot for de som har kjøpt spillet lovlig å måtte ta vare på CD-key eller Starforce-driten.

Jeg husker for bare 10 år tilbake, når kopibeskyttelser var på sitt værste. F.eks. en viktig del av manualen var dekket med RØD blekk, og man måtte ha ei spesiell linse med rødt filter for å kunne spille. Eller måtte gjenkjenne svake silhuetter av forskjellige kjøretøyer før man fikk starte spillet. Eller skrive inn "Word 53, page 22, paragraph 12" i manualen på tilfeldige steder mens man spilte. Eller som Monkey Island 2, som hadde 2 patetiske papphjul man måtte rotere til symbolene i copy protection matchet hverandre..

"Oj, lillebroren din rev i stykker papphjulet?! Too bad for you, sucka! Da får du ikke spille mere!"

Mens de som hadde piratkopi så aldri noe til slikt tøv.

Endret av Bitex
Skrevet
Jeg husker for bare 10 år tilbake, når kopibeskyttelser var på sitt værste. F.eks. en viktig del av manualen var dekket med RØD blekk, og man måtte ha ei spesiell linse med rødt filter for å kunne spille. Eller måtte gjenkjenne svake silhuetter av forskjellige kjøretøyer før man fikk starte spillet. Eller skrive inn "Word 53, page 22, paragraph 12" i manualen på tilfeldige steder mens man spilte. Eller som Monkey Island 2, som hadde 2 patetiske papphjul man måtte rotere til symbolene i copy protection matchet hverandre..

5839523[/snapback]

Det var da bare morsomt, hehe.

Skrevet

Jup smart tenkt, pirat beskyttelse skal hindre ola dunk i å kopiere dvd i standard dvd brenne program.

Tunge systemer virker mot sin hensikt. Skaper problemer for betalende brukere.

Skrevet

uansett hvor kopibeskyttet et spill er, finner alltid en eller annen en løsning, slik at folk kan laste det nd til slutt. Synes dette er drit, men men. Dette spiller er så bra, at jeg kjøpte det med en gang. Og det angrer jeg ikke 1.sekund på. Og det burde andre folk gjøre, ikke last ned spille. KJØP DET!!

OBLVION RULES :w00t::thumbup::D

Skrevet

Jeg venter faktisk også på pakken, men tirsdag orka jeg ikke vente mere og kjøpte CE på Spaceworld. Sykemeldt ut uka, så jeg måtte jo ha noe å finne på :) Kjekt med fast jobb.

Skrevet
Jeg venter faktisk også på pakken, men tirsdag orka jeg ikke vente mere og kjøpte CE på Spaceworld. Sykemeldt ut uka, så jeg måtte jo ha noe å finne på :) Kjekt med fast jobb.

5839956[/snapback]

Hehe, bra gjort, det er det jobb og voksenlivet er til, utnytte det at man ikke har foreldre som passer på hele tida :D

Skrevet

Jeg lastet ned oblivion det sekundet det ble released, for å så kjøpe det mandagen etter, dvs. mandag denne uken. (klarte ikke å vente :blush:)

Skrevet

Jeg tenkte ikke over det med beskyttelsen, men når jeg reflekterer litt, kommer jeg på at det virkelig har vært verken forsinkelser eller disk-spinning når jeg starter opp spillet. Så det kan stemme at Oblivion har ingen CD-beskyttelse. Bethesda rules! :w00t: Endelig har en av de store produsentene tatt kundens interesser på alvor!

OT (sorry): Vi får se om Sony, Warner eller noen andre våger å selge mp3 eller filmfiler uten beskyttelse etter hvert. Det er jo det som er i kundens interesser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...