Gå til innhold

Kristne fundamentalister mailbomber TV2


Anbefalte innlegg

"Kristenfundamentalister" er såklart i sin fulle rett til å si sine meninger om et slikt program. De dikterer ikke TV2 i noen større grad enn at de bruker sin markedsmakt.

 

Men hadde O.J. vært litt barsk burde han jo brent en Koran i samme slengen, men det tør han vel ikke?  :whistle:

5841482[/snapback]

 

Haha, da hadde nok vi havnet i krig :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvor var de da moren til en i klassen brant opp bibelen (jeg var hos han)? blasfemi er noe lattelig, jeg vil vite at jeg kan ha det gøy med alle religionene om jeg har lyst.

 

Hadde jeg kommet hjem å sett moren min holdt på med bibelbrenning hadde jeg ringt etter menn i hvit frakk...

Lenke til kommentar

Synes ytringsfrihet er viktig, men her provoserer bare otto. Hadde han hatt et mål bak bibelbrenningen kunne han brent så mange bibler han bare greide. Men dette er bare meningsløst, synes otto ikke har vært noe morsom i det siste, bare innvandrer- og kristen-vitser.

 

(BTW: Har ikke lest de siste sidene)

Lenke til kommentar
Fordi du har respekt for det andre mennesker tror på!

 

Når opp igjennom historien eller i dag har religiøse noen gang hatt respekt for andre enn seg selv og sine aller nærmeste, eventuellt sine trosfeller? Det finnes 200.000 guder... jeg forbeholder meg retten til å mobbe alle sammen, ifra Spaghettimonster kirken, Jedi orderen, mayaguden Quatzequatl, homohasjeren Jesus, den pedofile piraten Muhammed, usynlige enhjørninger osv.

 

Som ikke religiøs skjønner du sikkert ikke hvor hardt det er å stå opp for det du mener når alle vennene dine driter det ut, foreldre og media!

 

Personlig mener jeg det er positivt at vi har kommet til et punkt i norge hvor vi kan le av blind tro. Du er selvsagt ikke noe mindre verd som menneske fordet. Muligens litt lettlurt. Kanskje er religion også et betinget biologisk fenomen, samt hos folk med diverse mentale sykdommer, og de som bor nær kraftlinjer.

 

Jeg er kristen og å brenne bibelen har like mye å si for meg som å brenne en asbjørnsen og moe bok. Det er alltids mulig å få tak i en ny kopi fordi det er tross alt bare en bok

 

Det er godt det finnes rasjonelle kristne og... dvs så rasjonell som man kan bli og samtidig tro på skjeggete sadistiske bestefedre i verdensrommet :)

 

men tror heller at Otto begynner å gå tom for ideer, bibel brenning er tros alt ikke så gøy

 

Jeg synes han burde brenne et nytt symbol hvert program, for å bygge ned dette menneskelige konseptet om at papir og symboler kan være mer verdt enn menneskeliv og andre menneskers frihet.

Lenke til kommentar

Herregud, det er en forbanna bok. Det er ingen lov imot å brenne bibler, og da kan dette innslaget fint sendes på tv.

 

Har ikke Norge lært? Når vi presset karikaturtegningene var mange for at det ikke skulle komme noen unskylding, vi reagerte på muslimene sine protester, fordi vi har ytringsfrihet. Gjelder ikke den også når vi støter det "hellige" innen kristendommen også? :roll:

Lenke til kommentar
Blasfemi er noe vi bør stoppe, uansett hvilken det støter. Å brenne hellige bøker har ingenting med ytringsfrihet.

 

Selvsagt bør innslaget stoppes.

5837520[/snapback]

 

 

Kvifor stoppe god tv underholdning?

Det må være mange som liker O.J sjølv om eit par her inne på forumet ikkje liker han. Skal dere bestemme kva som skal gå på tv? Kva rett har dere til det?

Lenke til kommentar
Men hadde O.J. vært litt barsk burde han jo brent en Koran i samme slengen, men det tør han vel ikke?  :whistle:

5841482[/snapback]

 

Ja. Innslaget hadde hatt langt større slagkraft (og vært morsommere) om en Bibel, en Koran og en Tora ble brent SAMMEN. Eksplosiv blanding :)

 

Edit: Og blod. Blod hadde gjort seg. Skjønt, det har kanskje en negativ virkning på flammene...

Endret av gspr
Lenke til kommentar
hvor var de da moren til en i klassen brant opp bibelen (jeg var hos han)? blasfemi er noe lattelig, jeg vil vite at jeg kan ha det gøy med alle religionene om jeg har lyst.

 

Hvorfor skal ikke kristne tåle at de kan bli latteliggjort sånn som alle andre? er de noen supermennesker som er hevet over alle andre?

 

bibelen er en eventyrbok for meg, og har like mye å si som å brenne ned en asbjørnsen og moe bok.

5839601[/snapback]

Fordi du har respekt for det andre mennesker tror på!

5839880[/snapback]

 

Jeg har absolutt ingen respekt for irrasjonell tro! Jeg har imidlertid respekt for de rettigheter individet som tror har - derfor er det dårlig gjort å ta frem tilfeldig person X på Rikets Røst, og latterliggjøre ham eller henne. Dette skjer heller aldri. Man latterliggjør deres irrasjonelle, ja latterlige, tro.

 

INGEN kan kreve respekt for meninger og tro de nekter å forsvare.

Lenke til kommentar
Nett-terror? Det er ikke snakk om 1 person som har sendt tusenvis av eposter; det er enkeltpersoner som har sagt sin mening.

Det er en organisert aksjon for å oversvømme TV2 med protestmail.

 

yteringsfriheten innebærer nettopp det at man kan si sin mening.

La dem si sin mening. På egne nettsider. Uten å drive organisert nett-terror mot andre som benytter seg av sin ytringsfrihet.

 

Kort oppsummert: Å svare på en ytring med en annen ytring ER hva ytringsfriheten handler om. Å svare på en ytring ved vold og terror er IKKE hva ytringsfriheten handler om.

Jeg legger ut telefonnummeret ditt i dette forumet og oppfordrer alle til å ringe deg til alle døgnets tider for å fortelle deg hvor dum du er som mener at det skal være greit å oppfordre til spamming/mailbombing av TV2.

 

Greit for deg eller?

 

Det er jo ytringsfrihet, tross alt.

Lenke til kommentar
Fordi du har respekt for det andre mennesker tror på!

Hvorfor skal jeg ha respekt for det andre mennesker tror på?

 

Som ikke religiøs skjønner du sikkert ikke hvor hardt det er å stå opp for det du mener når alle vennene dine driter det ut, foreldre og media!

Som religiøs skjønner du sikkert ikke hvor mange ikke-religiøse kristne har slaktet ned gjennom årene bare fordi de ikke er kristne. Som religiøs skjønner du sikkert ikke hvor hardt det er å stå for det du mener når du er ateist og ateisme belønnes med dødsstraff.

 

Som religiøs skjønner du sikkert ikke hvor farlig det er å gi religion og religiøse mennesker makt til å bestemme over andre.

 

Men hvordan kan dere brenne bibler og bli så pissed når folk brenner det norske flagg?

Hvem har brent bibler og blitt "pissed" av flaggbrenning? Jeg ble ikke det minste provosert av muslimenes flaggbrenning. Hvorfor skulle jeg det? Det eneste de som brente flagg beviser er at de er fundamentalistiske skrullinger som aldri bør få makt og innflytelse over noen.

 

De er irrasjonelle (religiøse), så det er ikke rart at de reagerer irrasjonelt på bruk av ytringsfrihet.

Lenke til kommentar
hvor var de da moren til en i klassen brant opp bibelen (jeg var hos han)? blasfemi er noe lattelig, jeg vil vite at jeg kan ha det gøy med alle religionene om jeg har lyst.

 

Hvorfor skal ikke kristne tåle at de kan bli latteliggjort sånn som alle andre? er de noen supermennesker som er hevet over alle andre?

 

bibelen er en eventyrbok for meg, og har like mye å si som å brenne ned en asbjørnsen og moe bok.

5839601[/snapback]

Fordi du har respekt for det andre mennesker tror på!

5839880[/snapback]

 

Jeg har absolutt ingen respekt for irrasjonell tro!

 

*store deler av innlegget fjernet, sorry*

5843273[/snapback]

Det du ikke respekterer er kirken, det å tro på gud er noe helt annet!

Lenke til kommentar
Har ikke Norge lært? Når vi presset karikaturtegningene var mange for at det ikke skulle komme noen unskylding, vi reagerte på muslimene sine protester, fordi vi har ytringsfrihet. Gjelder ikke den også når vi støter det "hellige" innen kristendommen også? :roll:

 

Godt poeng. TV2 er hyklerisk dobbeltmoralistiske - de viste ikke Muhammed-tegningene forde de ikke ville støte muslimer, men å støte kristne er tydeligvis helt ok.

Lenke til kommentar

Det var nok ikke kristne fundamentalister som sendte disse mailene.

Jeg kan ærlig si at jeg var en av de som sendte en mail, og ser ikke på meg selv som fundamentalistisk.

 

Otto Jespersen kan gjøre hva han vil for min del, men TV2 trenger absolutt ikke sende alt på tv. Han har nå nesten helt frie tøyler, og kan herse så mye han vil med folk uten at det får konsekvenser.

Og jeg tviler på at TV2 tør gjøre noe med det, for de er redd han vil slutte.

 

Vær-varsom plakaten bør kanskje brukes i denne sammenhengen:

" 4.3 Vis respekt for menneskers egenart, privatliv, rase, nasjonalitet og livssyn.

 

Noen bør si ifra når folk krenkes på denne måten. Ytringsfriheten setter alle pris på, også vi som sendte disse mailene, men samtidig handler det om å vise respekt for andre og det de tror på. Jespersen gjør dette bare for å provosere, og vanligvis har det ingenting å si for min del hva han gjør, men jeg mener han krysset grensa her, og da kan jeg si ifra.

Jeg kunne ha flirt godt av dette og sagt: "Hehe, du er nå en artig kar du, Otto!" , men jeg føler meg krenket, og da kan jeg reagere på denne måten, ved å sende en mail og si min mening.

 

Og det var noen som nevnte at Otto ikke plukker ut enkeltpersoner som han setter i dårlig lys. Jespersen drar jo rundt på ulike steder og snakker med folk, og han er ekstremt dyktig til å vri ting mot de han møter, og rett og slett drite ut de han snakker med på tv.

Var det ikke i Halden at folk holdt seg inne for de ville ikke prate med han? Alle visste at det kom til å bli vridd og vrengt på når det ble vist, uansett hva de sa.

 

Jeg er glad jeg sendte mailen, og at flere andre gjorde det samme. Som sagt, så tror jeg ikke det kommer til å hjelpe, for etter alt styret rundt dette så tør ikke TV2 å stoppe sendingen av dette innslaget.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke kristen, men problemet i vesten er at vi mangler en samlende moralsk bevegelse, foruten kirken.. Mange føler at kirka blir tråkket på gang på gang og at nok er nok.. O.J. er en feig en j**** som ikke tør å brenne koranen, men tråkke på kristendommen, ja det kan han.. Jeg trur mange søker til religionene p.g.a. slikt som dette..

Om det hadde vært opp til meg hadde vi fjernet disse gamle religionene som egentlig ikke passer inn i vår tid. De er selvsagt helt på trynet, preiker masse svada, men likevel er essensen i bibelen og kristendommen grunnlaget for vår trang til frihet og rettferdighet.

Bibelen er egentlig filosofi med et mål, der grekerne i utgangspunktet hadde religion og filosofi separat så har religion viklet dette mer inn i hverandre..

 

Så lenge vi har en religion så er den lutherske helt grei, det beste hadde vært at alle var buddhister, men det blir vel en ønskedrøm..

 

Problemet som oppstår nå som vi ikke trur på noe og moralen er borte, er at vi sitter igjen med en gjeng med respektløse mennesker som absolutt må gjøre hva som helst for å tviholde på en falmende karriere..

 

Jeg respekter Islam og Kristendommen, for den saks skyld all religion, men respekterer ikke fundamentalister som ikke klarer å se at disse religionenes bøker er skrevet i en tidsalder da verden var anderledes..

Lenke til kommentar
Bokbrenning er eit sjukdomsteikn i eit samfunn; samma kva bok det måtte være.

Bokbrenning gjort for å hindre andre i å lese den ja. Men i dette tilfellet har Jespersen selv anskaffet seg en bok, og han samler ikke inn andres bøker for å brenne dem.

 

Det var nok ikke kristne fundamentalister som sendte disse mailene.

Jeg kan ærlig si at jeg var en av de som sendte en mail, og ser ikke på meg selv som fundamentalistisk.

Du mener at Jespersen ikke skal kunne benytte seg av ytringsfriheten.

 

Otto Jespersen kan gjøre hva han vil for min del, men TV2 trenger absolutt ikke sende alt på tv.

Harselering med religiøse og deres symboler bør gjøres så ofte som mulig slik at de blir vant til at de ikke lenger kan diktere hvordan andre skal leve livene sine.

 

Vær-varsom plakaten bør kanskje brukes i denne sammenhengen:
" 4.3 Vis respekt for menneskers egenart, privatliv, rase, nasjonalitet og livssyn.

Nå spørs det om denne gjelder for humorprogrammer... Jespersen driver ikke akkurat med undersøkende journalistikk.

 

Noen bør si ifra når folk krenkes på denne måten. Ytringsfriheten setter alle pris på, også vi som sendte disse mailene, men samtidig handler det om å vise respekt for andre og det de tror på.

Oversatt: "Ytringsfriheten setter vi pris på, unntatt når det er vår religion det går ut over."

 

Jespersen gjør dette bare for å provosere, og vanligvis har det ingenting å si for min del hva han gjør, men jeg mener han krysset grensa her, og da kan jeg si ifra.

Nemlig. Vanligvis bryr du deg ikke om at han mobber og henger ut folk, men når han tar tak i din religion, da har han gått over streken!

 

Jeg kunne ha flirt godt av dette og sagt: "Hehe, du er nå en artig kar du, Otto!" , men jeg føler meg krenket, og da kan jeg reagere på denne måten, ved å sende en mail og si min mening.

Kristne fundamentalister har reagert ved å oversvømme TV2 med mail!

 

Og det var noen som nevnte at Otto ikke plukker ut enkeltpersoner som han setter i dårlig lys. Jespersen drar jo rundt på ulike steder og snakker med folk, og han er ekstremt dyktig til å vri ting mot de han møter, og rett og slett drite ut de han snakker med på tv.

Nå må du nesten bestemme deg. Er det greit at han harselerer med enkeltpersoner eller ikke? Er det bedre eller verre når han harselerer med grupper istedenfor enkeltpersoner?

 

Jeg er glad jeg sendte mailen, og at flere andre gjorde det samme. Som sagt, så tror jeg ikke det kommer til å hjelpe, for etter alt styret rundt dette så tør ikke TV2 å stoppe sendingen av dette innslaget.

Hvor var dere "gode og hellige kristne" da Jespersen mobbet SvenO?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke kristen, men problemet i vesten er at vi mangler en samlende moralsk bevegelse, foruten kirken..

Unnskyld meg, men hvorfor er det positivt at andre skal fortelle deg hva som er riktig og hvordan du skal leve livet ditt?

 

Det er tåpelig å tro at man trenger religion for å ha en moral.

 

Problemet som oppstår nå som vi ikke trur på noe og moralen er borte, er at vi sitter igjen med en gjeng med respektløse mennesker som absolutt må gjøre hva som helst for å tviholde på en falmende karriere..

Igjen, dette er tullprat. Hvis moralen er borte så er det fordi den aldri var der i utgangspunktet! Har vi allerede glemt alle grusomhetene som er begått i religioners navn? Har vi allerede glemt pedofiliskandalene i den katolske kirke?

 

Jeg respekter Islam og Kristendommen, for den saks skyld all religion,  men respekterer ikke fundamentalister som ikke klarer å se at disse religionenes bøker er skrevet i en tidsalder da verden var anderledes..

Hvis du ikke respekterer religionens hellige skrifter, hvordan kan du da si at du respekterer religionen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...