Gå til innhold

Kristne fundamentalister mailbomber TV2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til trådstarter: mener du at kristne mennesker ikke har rett til å bruke ytringsfriheten sin til å si fra til TV2 om hva de syns?

 

Ærlig talt. Hvis TV2 skal brenne en Bibel eller hva det var for noe, så må de tåle og få noen mail om det også. TV2 er ikke over alle andre og må tåle kritikk akkurat som alle andre.

 

Syns det er merkelig at man ser på bruk av ytringsfriheten som en kamp mot ytringsfriheten. Eller er det bare nok en person som syns at norske medier er over all form for kritikk?

 

Dessuten er bruk av begrepet "mailbombe" ganske feilaktig i denne sammenhengen, siden det er snakk om unike mailer fra 1700 personer, og ikke en "mailbombe". Begrepet betyr faktisk noe helt annet:

 

"mailbomb: An e-mail or word processing document that contains active code intended to cause damage to the recipient's computer such as erasing the hard disk."

 

Og nei, TV2 burde ikke la være å sende innslaget. Men de må ta konsekvensene av det de gjør. Det er ingenting ulovlig med å sende TV2 e-post.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

hvor var de da moren til en i klassen brant opp bibelen (jeg var hos han)? blasfemi er noe lattelig, jeg vil vite at jeg kan ha det gøy med alle religionene om jeg har lyst.

 

Hvorfor skal ikke kristne tåle at de kan bli latteliggjort sånn som alle andre? er de noen supermennesker som er hevet over alle andre?

 

bibelen er en eventyrbok for meg, og har like mye å si som å brenne ned en asbjørnsen og moe bok.

Lenke til kommentar
hvor var de da moren til en i klassen brant opp bibelen (jeg var hos han)? blasfemi er noe lattelig, jeg vil vite at jeg kan ha det gøy med alle religionene om jeg har lyst.

 

Hvorfor skal ikke kristne tåle at de kan bli latteliggjort sånn som alle andre? er de noen supermennesker som er hevet over alle andre?

 

bibelen er en eventyrbok for meg, og har like mye å si som å brenne ned en asbjørnsen og moe bok.

5839601[/snapback]

Fordi du har respekt for det andre mennesker tror på!

Som ikke religiøs skjønner du sikkert ikke hvor hardt det er å stå opp for det du mener når alle vennene dine driter det ut, foreldre og media!

Det er derfor jeg som religiøs skjønner hvorfor muslimene brant det norske flagg!

Lenke til kommentar
Hvorfor skal ikke kristne tåle at de kan bli latteliggjort sånn som alle andre? er de noen supermennesker som er hevet over alle andre?

Hvem er alle andre? Muslimer? De har ihvertfall ikke tålt å bli latterliggjort. Men her ser du forskjellen på reaksjoner. Kristne tar det på en litt mer moden måte ved å faktisk si sin mening i saken med ord til den ansvarlige. Hva fikk de ansvarlige i muhammed-karikatur-tegningene? Drapstrussler. Jeg mener de som føler seg støtt av denne bibel-brenningen har opptredd usannsynlig bra. Hadde alle her i verden reagert på samme måte i slike saker kunne kriger vært unngått.

 

bibelen er en eventyrbok for meg, og har like mye å si som å brenne ned en asbjørnsen og moe bok.

5839601[/snapback]

Jeg er kristen og å brenne bibelen har like mye å si for meg som å brenne en asbjørnsen og moe bok. Det er alltids mulig å få tak i en ny kopi fordi det er tross alt bare en bok. Det samme gjelder flaggbrenning. Det bryr meg ikke i det hele tatt, og spesielt ikke da jeg er langt fra stolt av landet jeg bor i. Å brenne ambassader derimot, som er å anse som norsk jord, tar jeg som en krigserklæring.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Fordi du har respekt for det andre mennesker tror på!

Som ikke religiøs skjønner du sikkert ikke hvor hardt det er å stå opp for det du mener når alle vennene dine driter det ut, foreldre og media!

Det er derfor jeg som religiøs skjønner hvorfor muslimene brant det norske flagg!

5839880[/snapback]

Jeg har respekt for det folk tror på. Hele slekta mi er kristen, men jeg er like glad i dem fordet? Religion er en privatsak, folk kan få lov til å tru det dem vil, og man skal ikke krenke folk. MEN MAN MÅ HA SELVIRONI NOK TIL Å FLIRE AV TING! Alle de som ikke har sett den family guy episoden hvor religiøse bes om å få en humoristisk sans bes om å se den.

 

 

 

Hvem er alle andre? Muslimer? De har ihvertfall ikke tålt å bli latterliggjort. Men her ser du forskjellen på reaksjoner. Kristne tar det på en litt mer moden måte ved å faktisk si sin mening i saken med ord til den ansvarlige. Hva fikk de ansvarlige i muhammed-karikatur-tegningene? Drapstrussler. Jeg mener de som føler seg støtt av denne bibel-brenningen har opptredd usannsynlig bra. Hadde alle her i verden reagert på samme måte i slike saker kunne kriger vært unngått.

Alle andre er folk som deg og meg som ser humoren i ting, og ikke tar ting så alt for seriøst.

 

Det med karikaturtegningene er noe jeg syntes var helt lattelig av de muslimene som faktisk sto der å protesterte. Drapstrusler er ubehagelige, men en hver med selvtillit nok vet om å kjempe for det man mener er rett.

 

(om dere lurer, ja jeg tegnet mange bilder i paint av muhammed som kan være støtende. faktisk så lo min arabiske venn av de og sa de var morsomme)

 

Jeg er kristen og å brenne bibelen har like mye å si for meg som å brenne en asbjørnsen og moe bok. Det er alltids mulig å få tak i en ny kopi fordi det er tross alt bare en bok. Det samme  gjelder flaggbrenning. Det bryr meg ikke i det hele tatt, og spesielt ikke da jeg er langt fra stolt av landet jeg bor i. Å brenne ambassader derimot, som er å anse som norsk jord, tar jeg som en krigserklæring.

Jeg er ateist, og jeg mener man skal kunne brenne hva som helst, bare det ikke gjør en risiko med brann eller lignede. Hva man tjener på det vet ikke jeg, men om jeg har lyst å brenne koranen/bibelen/tanac/ringenes herre så gjør jeg det. ytringsfrihet kalles det.

 

dessuten så skal ikke kristene være beskyttet av en lov fordi de ikke har humoristisk sans. "ånei, han sier at jesus bedrev med hor, DREP HAN!"

 

edit: vil folk som ikke tåler at folk kritisere dem gjøre sånn at vi som tåler det blir nektet å høre på det? f.eks om jeg har lyst å høre på NORSK black metal, så skal noen personer som ikke liker det bestemme at "neh.. dette er noe folk ikke må få høre, dette kan støte!"

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Fordi du har respekt for det andre mennesker tror på!

Som ikke religiøs skjønner du sikkert ikke hvor hardt det er å stå opp for det du mener når alle vennene dine driter det ut, foreldre og media!

Det er derfor jeg som religiøs skjønner hvorfor muslimene brant det norske flagg!

5839880[/snapback]

Jeg har respekt for det folk tror på. Hele slekta mi er kristen, men jeg er like glad i dem fordet? Religion er en privatsak, folk kan få lov til å tru det dem vil, og man skal ikke krenke folk. MEN MAN MÅ HA SELVIRONI NOK TIL Å FLIRE AV TING! Alle de som ikke har sett den family guy episoden hvor religiøse bes om å få en humoristisk sans bes om å se den.

5840075[/snapback]

Det er vel ikke opp til deg men de religiøse å avgjøre?

Lenke til kommentar

Var en litt puslete bibelbrenning da, bare rive ut og brenne gamletestamentet ;)

 

"Assistert av byens brannvesen tente Jespersen bål på rådhusplassen. Først ble Aksel Sandemoses bok «En flyktning krysser sitt spor» flammenes rov. Deretter strødde komikeren falske tusenlapper over bålet for å irritere griske sunnmøringer. Så ville han la hele Bibelen gå opp i røyk.

 

- Jeg protesterte heftig og ga beskjed om at dette ville jeg ikke være med på. Men den karen er jo ikke lett å stanse, forteller ordfører Arve Tonning som overvar bålseansen.

 

Ordførerens heftige protester nådde ikke helt frem hos Otto Jespersen.

 

- Da nøyer vi oss med Det gamle testamentet, sa Jespersen, rev det ut av Bibelen og kastet det til flammene, skriver Sunnmørsposten."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Det er vel ikke opp til deg men de religiøse å avgjøre?

5840109[/snapback]

så det betyr altså at de religiøse skal ha større rett til å kontrollere hva som er rett og galt enn andre?

Lenke til kommentar
Det er vel ikke opp til deg men de religiøse å avgjøre?

5840109[/snapback]

så det betyr altså at de religiøse skal ha større rett til å kontrollere hva som er rett og galt enn andre?

5840175[/snapback]

Jeg tror ikke du skjønte innlegget mit helt... eller så skjønte ikke jeg ditt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg tror ikke du skjønte innlegget mit helt... eller så skjønte ikke jeg ditt...

5840214[/snapback]

jeg forsto det første innlegget ditt som at det var vanskelig å være religiøs siden flere og flere latteliggjorde det, og at du skjønte hvorfor muslimene ble sinte pga karikaturtegningene. det svarte jeg da med at jeg mente at folk må se humoristisk på ting, og ikke ta alt så nært.

 

og i det andre innlegget ditt så forsto jeg det sånn at du mente at de religiøse var de som skulle bestemme om andre fikk lov til å si det de ville og da sporte jeg så pent om du da mente at religiøse skulle bestemme mer enn andre.

Lenke til kommentar

Intelligente, rasjonelle mennesker bryr seg ikke om slike ting. Jeg støtter fremdeles deres rett til å dumme seg ut ved å sende brev til TV2. Jespersen står fri til å brenne disse, også, om han vil. Husker den tiden da kristenfundamentalister brant Harry Potter-bøker... så?

 

Bytt kanal, tørk krokodilletårene. Godt å se at fornuftige kristne ytrer seg.

 

Invictus' post fortjener å siteres igjen:

 

Jeg er kristen og å brenne bibelen har like mye å si for meg som å brenne en asbjørnsen og moe bok. Det er alltids mulig å få tak i en ny kopi fordi det er tross alt bare en bok. Det samme  gjelder flaggbrenning. Det bryr meg ikke i det hele tatt, og spesielt ikke da jeg er langt fra stolt av landet jeg bor i. Å brenne ambassader derimot, som er å anse som norsk jord, tar jeg som en krigserklæring.

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du skjønte innlegget mit helt... eller så skjønte ikke jeg ditt...

5840214[/snapback]

jeg forsto det første innlegget ditt som at det var vanskelig å være religiøs siden flere og flere latteliggjorde det, og at du skjønte hvorfor muslimene ble sinte pga karikaturtegningene. det svarte jeg da med at jeg mente at folk må se humoristisk på ting, og ikke ta alt så nært.

 

og i det andre innlegget ditt så forsto jeg det sånn at du mente at de religiøse var de som skulle bestemme om andre fikk lov til å si det de ville og da sporte jeg så pent om du da mente at religiøse skulle bestemme mer enn andre.

5840261[/snapback]

Men hvordan kan dere brenne bibler og bli så pissed når folk brenner det norske flagg?

Lenke til kommentar

For min del så kan hvem som helst brenne og herse så mye de vil med flagget til Norge. :shrug:

 

Nazyer brenner koranen, TV2 brenner bibelen.

Er det andre enn meg som ser en parralell.

5839141[/snapback]

Ironisk nok så er det de kristne som her vil inskrenke ytringsfrihet som en først kan sammenligne med nazier. Nazistene brente for det første ALLE eksemplarene av en bok slik at den ikke fantes mer og ble sensurert. Akkurat som disse mailene ber Tv2 om å gjøre, sensurere.

 

Er man fundamentalist om man protesterer på at TV2 tråkker på følelsene deres i beste sendetid?

5839103[/snapback]

Nei. Muligens litt fintfølende, sensetiv og kanskje litt konservativ, men jeg tviler på at flertparten av disser er fundamentalister. Fundamentalister er ekstreme, en trenger ikke være ekstrem for å reagere på dette.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
For min del så kan hvem som helst brenne og herse så mye de vil med flagget til Norge. :shrug:

 

Nazyer brenner koranen, TV2 brenner bibelen.

Er det andre enn meg som ser en parralell.

5839141[/snapback]

Ironisk nok så er det de kristne som her vil inskrenke ytringsfrihet som en først kan sammenligne med nazier. Nazistene brente for det første ALLE eksemplarene av en bok slik at den ikke fantes mer og ble sensurert. Akkurat som disse mailene ber Tv2 om å gjøre, sensurere.

5840419[/snapback]

Kristen fatanister trykket tegningene, det betyr ikke at alle kristne var for det...

Lenke til kommentar

Må jo skjønne det at de kristne er svake mennesker som trenger ekstra beskyttelse. De tåler ikke at andre ler av religionen deres. Jeg håper virkelig ikke blasfemi loven blir vekket til live igjen, jeg vil kunne brenne en bibel like trygt som en hvilken som helst annen bok.

Lenke til kommentar
Må jo skjønne det at de kristne er svake mennesker som trenger ekstra beskyttelse. De tåler ikke at andre ler av religionen deres. Jeg håper virkelig ikke blasfemi loven blir vekket til live igjen, jeg vil kunne brenne en bibel like trygt som en hvilken som helst annen bok.

5841265[/snapback]

 

For en herlig generalisering.

 

Men jeg er enig i at blasfemiloven bør forbli død.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...