Gå til innhold

Hva betyr default?


TeggY

Anbefalte innlegg

Jeg og en lærer hadde en liten "diskusjon" på¨skolen idag. Jeg kom meg inn på et trådløst nettverk kalt "default". Så sier hun: "hvorfor kaller de et nettverk ødelagt?", så sier jeg: "ehmm.. default betyr da vel standard?" så hadde vi en liten diskusjon på dette.

 

Så, noen som kan hjelpe meg? Ifølge oversettergreier på nettet betyr det standard, men jeg er ikke helt sikker. Vet du hva default betyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er ca akkurat dette jeg har sagt:P

 

Men, hva får dere ut av disse setningene?

 

failure to do sth that must be done by law, especially paying a debt: the company is in default on the loan

 

og

 

a game or competition can be won by default

 

 

i mine øyne ser det ikke helt rett ut, med tanke på at hun sa at default betyr ødelagt, men det skal sies at jeg bare er 15 år, så det kan være engelsken min det er noe galt med :tease:

 

Edit: glemte en del

Endret av TeggY
Lenke til kommentar
a game or competition can be won by default

5826199[/snapback]

 

Nå er jeg ikke helt sikker, men tror at det her betyr at hvis et lag ikke møter opp til en konkuranse, vinner de andre laget "by default". Dette blir annen betydning av ordet.

5826227[/snapback]

 

by default i den sammenhengen vil jeg tro betyr walkover, ergo at man får gratispoeng ved at motstanderen trekker seg eller ikke er til stede.

Lenke til kommentar

1. Failure to perform a task or fulfill an obligation, especially failure to meet a financial obligation: in default on a loan.

2. Law. Failure to make a required court appearance.

3. The failure of one or more competitors or teams to participate in a contest: won the championship by default.

4.

1. Computer Science. A particular setting or value for a variable that is assigned automatically by an operating system and remains in effect unless canceled or overridden by the operator: changed the default for the font in the word processing program.

2. A situation or condition that obtains in the absence of active intervention.

Lenke til kommentar
1. Failure to perform a task or fulfill an obligation, especially failure to meet a financial obligation: in default on a loan.

   2. Law. Failure to make a required court appearance.

   3. The failure of one or more competitors or teams to participate in a contest: won the championship by default.

   4.

         1. Computer Science. A particular setting or value for a variable that is assigned automatically by an operating system and remains in effect unless canceled or overridden by the operator: changed the default for the font in the word processing program.

         2. A situation or condition that obtains in the absence of active intervention.

5829398[/snapback]

Bra noen fikk fram at en del ord har flere betydninger :thumbup:

 

Edit: Dere har begge rett, Jackpot :tease:

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...