Gå til innhold

Har lyst til å lese mer fantasy, men hva?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Kan kanskje vurdere Stephen Kings nye serie, The Dark Tower? Har begynt på den selv, og er veldig annerledes og mystisk. Ikke helt bestemt meg for om eg elsker de eller ikke, men er definitivt velskrevet og varierer fra den kjente LotR formelen med alver, dverger og magi.

6104758[/snapback]

 

Støtter den. Jeg har også bare lest den første boka, og det virker veldig lovende. Det er flott med litt avveksling fra den tradisjonelle fantasyfortellingen, og heller lese om en mystisk kar med pistol som forfølger en annen kar, uten at du vet en tøddel om hvorfor han gjør det eller hvem han egentlig er - det er tøft det :cool:

Jeg synes det var en helt unik bok og gleder meg som en unge til å fortsette serien. Anbefales absolutt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Mye bra anbefalinger her ja, har en som ikke er nevnt tidligere.

 

The Book of Words Trilogien til J.V Jones.

Er i utgangspunktet en klassisk fantasy fortelling om en ung gutt som finner ut at han har uante krefter som igjen sender han ut på et utrolig eventyr. Det som gjør denne trilogien spesiell i mine øyne er at fortellerstilen er mye ærligere enn i fantasylitteraturen generelt. Bøkene har ett fantastisk karaktergalleri når det gjelder både helter og skurker.

Trilogien består av bøkene; The Bakers Boy, A Man Betrayed og Master and Fool

Lenke til kommentar

 

The Book of Words Trilogien til J.V Jones.

6640598[/snapback]

Veldig bra serie som jeg hadde glemt, en annen jeg likte av JVJ er The Barbed Coil som er en bra historie om en kvinne som ikke passer inn i vår verden og kommer inn i en annen verden og mønstre er magi der.

Lenke til kommentar
Hva med triliogien til Philip Pullman: "Den mørke materien".

 

Første boka heter "Det Gylne Kompasset". Holder på med den i ny og ne blandt andre krimbøker. Helt grei =) Bedre og litt mer moderne enn LOTR.

6631747[/snapback]

 

Støtter opp om den der. Meget gode bøker.

Lenke til kommentar

Jeg har leste en trilogi som heter The Liveship Traders av Robin Hobb som jeg likte ganske godt. Det er visst en trilogi før den også som jeg har tenkt å lese. Men den snille mannen på Outland sa de skulle være ganske uavhengi av hverandre, så hva du leser først spiller egentlig ikke så stor rolle. Det er først i bøkene etter Mad ship ting knytes sammen trur jeg. SU de. i hverfall...The Liveship Traders

Endret av bbsnx
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Robin Hobb sine trilogier skal være veldig gode. I likhet med Steven Erikssons serie.

 

Hvis du vil ha morsom lesning, så kan jeg trygt anbefale Neil Gaimans Anansi Boys (Forløperen er American Gods men du må ikke lese den for å lese Anansi Boys), Terry Prachett's discworld serie (Har vel blitt nevnt) og så en bok som er skrevet av begge disse to forfatterne :) Good Omens - Terry Prachett & Neil Gaiman.

 

Ellers så har jo debutboken "The Lies of Locke Lamora" av Scott Lynch blitt veldig populær.. Har en liste på sikkert hundre bøker som skal leses :( Så mye bøker ,så liten tid.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Halloen!

 

Jeg må anbefale deg bøkene som Raymond E. Feist har skrevet!

 

Etter at du har lest de første 10 sidene i den første boka, er du solgt!

 

Jeg har aldri lest noe mer fengslende enn bøkene hans!

 

Er en av verdens mest solgte fantasy forfatter, så det sier vel seg selv :D

 

Du finner ut mere på www.crydee.com som er en semi-offisiell side :)

 

Og så må du kooooose deg i mange dager, kanskje uker framover :D

 

Eneste minuset, er vel at det er bare bøkene fra Riftkrigen som er blitt oversatt til norsk, men det hefter vel ikke for en så rutinert fantasyleser som deg selv ^^

Ikke vært noe problem for meg, selv om jeg hadde foretrukket bøkene på norsk :)

 

Ikke for dyrt? Du har jo biblioteket mann! :D:D:D

Endret av MightyTor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...