Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Escort/Cosworth trimming?


Ole12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

 

Er Ford Escort/Cosworth noen trimmevillige biler?

 

Er kjeldent jeg ser noen trimmet Ford Escort'r

 

Finnes det en hjemmeside hvor dem selger stylingsett til Ford Escort, feks WRC kit

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Escort og Cosworth er to forskjellige ting :)

 

Cosworth er en fabrikktrimmet utgave av f.eks Escort, Sierra, Scorpio, osv..

 

Se etter Stian Hafsengen's blå Escort WRC, så har du en av de råeste, bygd delvis på en Cosworth..

Skrevet

Så en Ford Escort Cosworth er det samme som en Vanlig Escort, men bare med en kratigere motor?

 

Men kassiet og slik er heilt likt?

Skrevet (endret)
Så en Ford Escort Cosworth er det samme som en Vanlig Escort, men bare med en kratigere motor?

 

Men kassiet og slik er heilt likt?

5825239[/snapback]

chassiet er i utgangspunktet ganske likt men tar jeg ikke feil så bør du samenligne eks en sierra xr4i med en cossie, cossien har div luftinntak osv som er den store forskjellen når det kommer til hvordan bilen fremstår.

Men så er det vel et helt anet understell på cossien femfor de vanlig utgavene.

Cossier har jo 2 liters turbo motorer og 4 drift.

Cosworth var jo det store på 80 tallet sammen med ur quattroen til audi.

her er det litt å lese om escorten

En tøff Norsk en

 

Og foresten de cossiene kan trimmes mere ja, større turbo og dyser osv! men det koster da...

De vanlige utgavene blir fort dyre å trimme om man ikke kan noe selv.

Endret av teknikeren
Skrevet
Så en Ford Escort Cosworth er det samme som en Vanlig Escort, men bare med en kratigere motor?

 

Men kassiet og slik er heilt likt?

5825239[/snapback]

 

Karrosseriet er ikke likt fra en vanlig Escort til en Cosworth..

På en Sportsbil er det ofte opptil 7000 flere punktsveiser enn på en vanlig bil som har ca 4500 sveiser..

 

Det skal jo tross alt tåle litt mere juling! =)

Skrevet

Cosworth er et selskap som har bygd motorer og levert trimdeler til fleire bilmerker, men er mest kjent for Ford sine 4 sylindrete motorer i Sierra 2wd vingebil og 4wd sedan, og seinere Escort.

Skrevet
Så jo mer punksveiser, jo mer stabilisert karosseri?

5891821[/snapback]

 

Det beste er sømsveising, og ikkje bare sveising på noen punkter.

  • 2 uker senere...
Skrevet
ford cosworth motorer er de mest lett trimma motorene som noen sinne er laget......

5954021[/snapback]

 

 

 

Ikke glem Nissan Skyline GTR motorene! :w00t:

Skrevet
hehe... noen som har spilt mye grand turisimo i det siste

5959722[/snapback]

 

 

:no::nei: spiller ikke Grand turismo. men skyline motoren er genial. vet ikke om en rekkesekser som har så stort potensiale som den.

kan jo ikke sammenligne cossi motoren å skyline motoren da.

men begge er jo jævlig bra da :w00t:

Skrevet

joda er enig med deg i den :)

men det er nok litt mer komplisert og trimme en japansk super saloon bil

en en ford coswort

Skrevet

Escort Cosworth har nesten ingenting til felles med vanlig Escort. Kun dørene, taket og frontruta er det samme. Escort Cosworth-karosseriet er et omtegna Sierra-karosseri med bøttevis av endringer og forbedringer, bl.a for å få plass til girkasse, mellomaksel, diff og delt bakstilling.

 

Motoren er som tidligere nevnt en av verdens letteste motorer å trimme, dog noe avhengig av hvilken verson det er. 1. generasjon ble laget for homologering i rally og kom med en relativt stor turbo og Weber/Marelli motorstyring. Her er mulighetene nermest uendelige, det er bare snakk om penger.

2. generasjon ble ikke laget så mye for trimming. Den kom med en mye mindre turbo og Ford motorstyring. Dette gjore at bilen ble mye mer responsiv og lettkjørt, fikk litt mer effekt, men egner seg ikke til trimming over 300hk.

  • 8 år senere...
Skrevet

De trimmevillige japanske rekke sekserne som Nissan RB og Toyota 2jz egner seg best i store biler, som er litt mere "stabile". Cosworth har den mest trimmevillige 2 literen vil jeg påstå, ihvertfall sammenlignet med Nissan sin sr20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...