Gå til innhold

Hva er et bra hovedkort til overklokking?


Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny maskin til sommeren, og tenker i den anledning å satse litt fremover med et system som kan overklokkes. Er vel lurt å begynne med hovedkortet, og siden jeg ikke har noen tidligere erfaring med overklokking vender jeg meg til dere for verdifulle tips.

 

Det jeg ser for meg er et 939 basert system med en 64bit x2 prosessor. Har ikke behov for SLI/Crossfire. Skal brukes til både spilling samt tyngre oppgaver som Divx encoding/Adobe arbeid.

 

Håper dette er nok informasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til sommeren vil nok AMR være på markedet, og uansett så vil situasjonen være helt annenledes enn i dag. Jeg ville ventet med planleggingen til da.

 

Hilsen,

efikkan.

5822121[/snapback]

 

Sier du jeg bør vente til sommeren kun på grunn av AMR? I så fall, er ikke det et stort poeng for meg å ha to grafikkort. Jeg klarer meg fint med den spillytelsen jeg får fra et enkelt kort. Overklokkingen jeg er ute etter vil ikke primært bli gjort med spill for øye.

 

Er klar over at også AM2 sokkelen kommer til sommmeren, men er det virkelig en såpass stor oppgradering at det er verdt å vente på, samt bruke de ekstra kronene den sikkert vil koste i forhold til 939?

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar

ASUS sine kort er veldig stabile og overklokkingsvennlige, men jeg er helt enig.....ikke bestem deg for noe foer sommeren. Gaa inn paa komplett aa legg vare i handlekurv, da kan du bare se paa tilbehoeret som komplett anbefaler hele tiden. En veldig grei maate aa holde seg oppdatert paa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...