Gå til innhold

Nextgentel - lav hastighet


Anbefalte innlegg

hei,

nå har jeg hatt NGT i snart 2 år. har aldri hatt problemer med det i 1 og halvt år. men i høsten begynte problemene. jeg bestilte en 3mb linje. etterhvert økte NGT hastigheten. det fungerte helt perfekt til okt-nov. nå skulle jeg hatt en 6.5mb linje. men noen ganger er den på 1.5mb og noen gnager på 4mb og ikke 6.5 som jeg ble lovet. jeg betaler for en 6.5mb linje. men får den ikke. jeg har sendt flere mail til NGT. fikk svar også. de sendte meg en ny ruter i tillfelle det var no feil med den gamle. men problemet ble ikke løst. så sendte jeg mail til igjen og ba dem senke prisen min hvis de ikke kan levere meg den hastigheten jeg har krav på. men har ikke fått noen svar. har sendt dem rundt 4 mail om d samme. nå har det gått 2mnd. kontrakten min går ut i mai. men jeg vurderer å bytte leverandør før det.

er det flere av dere som opplever samme problem? hva skal jeg gjøre?

gå til forbrukerrådet? saksøke dem? jeg meg råd plz :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å kontakte dei på e-post er ofte bortkasta, svarer sjeldan. Har du prøvd å kontakte dei på telefon? Er klar over at det oftest er lang ventetid, men eg ville gjort eit forsøk.

5811041[/snapback]

 

nei har ikke ringt dem siden det er laaaaaaang kø... gidder ikke å vente så lenge... men skal prøve å snakke med dem.. tror ikke det kommer til å hjelpe så mye.

Lenke til kommentar

jeg har testet hastigheten uten brannmur. alle porter er åpme(de som skal være åpne da), og har avslutta alle bakgrunsprog. som kan bruke nettet. men får samma hastighet.

men hvis dere sier at det hjelper å ringe dem, så skal jeg gjøre en forsøk.

Lenke til kommentar

ved slike henvendelser ring til salgstelefonen, kommer rett inn :p

 

sitte rher og venter på at NGT oppgraderer linja til 3500 (har 2500, gammel hastighet på classic) har tilogmed fått ny router uten å spørre (denne var prikk lik den jeg hadde fra før, 3351)

Lenke til kommentar
Min erfaring med NGT er at det hjelper å ringe dem. Ja, det er til tider laaang kø, men man får da pratet med noen. Mail supporten til NGT er ikke mye å skryte av.

5811121[/snapback]

 

Vil vel si at mail supporten til alle ISP'r er generelt dårlig. ( forsåvidt mobil selskaper også ).

 

Trur også at dette har mye med at de vil ikke at folk skal ha noe skrevet ned.

Ting som skjer på telefon har du ikke bevis for hvis du ikke tar opp.

Så lettere å "lure" deg over telefon.

Lenke til kommentar
Min erfaring med NGT er at det hjelper å ringe dem. Ja, det er til tider laaang kø, men man får da pratet med noen. Mail supporten til NGT er ikke mye å skryte av.

5811121[/snapback]

 

Vil vel si at mail supporten til alle ISP'r er generelt dårlig. ( forsåvidt mobil selskaper også ).

 

Trur også at dette har mye med at de vil ikke at folk skal ha noe skrevet ned.

Ting som skjer på telefon har du ikke bevis for hvis du ikke tar opp.

Så lettere å "lure" deg over telefon.

5811432[/snapback]

 

Morten Ågnes

Markedsdirektør

 

Ågnes styrer markedsarbeidet i bredbåndsleverandøren NextGenTel fra Bergen.

Arbeidssted: NextGenTel AS

Telefon: 55 52 79 00

Mobiltelefon:90 84 04 77

Telefon 55 52 79 05

 

Send han en email på [email protected] så får du svar senest neste dag. Virket for meg etter å ha sendt email etter email og ringt til kundeservice mange ganger uten å få annet enn " vi skriver det ned og sender det videre".

Lenke til kommentar
Min erfaring med NGT er at det hjelper å ringe dem. Ja, det er til tider laaang kø, men man får da pratet med noen. Mail supporten til NGT er ikke mye å skryte av.

5811121[/snapback]

 

Vil vel si at mail supporten til alle ISP'r er generelt dårlig. ( forsåvidt mobil selskaper også ).

 

Trur også at dette har mye med at de vil ikke at folk skal ha noe skrevet ned.

Ting som skjer på telefon har du ikke bevis for hvis du ikke tar opp.

Så lettere å "lure" deg over telefon.

5811432[/snapback]

 

 

okey.. nå har jeg sendt en liten mail til han.. får se om jeg får svar...

Lenke til kommentar

NGT er vel de med de beste linjene! Eneste som er å klage på hos NGT er kundeservicen. Når det først er ille ute med deg, for du ikke noe særlig med hjelp på 1-2-3.

 

Men hastighet har mye å si på hvor langt vekke fra sentralen du sitter. Har trådstarter sjekket dette? Jeg har selv hatt NGT i over 3 år. Begynte med 1.5 og har nå 3.5Mbit og har alltid fått den hastigheten som jeg skal ha! Men jeg sitter mindre enn 1000 meter fra sentralen da. Det har sikkert noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Min erfaring med NGT er at det hjelper å ringe dem. Ja, det er til tider laaang kø, men man får da pratet med noen. Mail supporten til NGT er ikke mye å skryte av.

5811121[/snapback]

 

Vil vel si at mail supporten til alle ISP'r er generelt dårlig. ( forsåvidt mobil selskaper også ).

 

Trur også at dette har mye med at de vil ikke at folk skal ha noe skrevet ned.

Ting som skjer på telefon har du ikke bevis for hvis du ikke tar opp.

Så lettere å "lure" deg over telefon.

5811432[/snapback]

 

 

Sendte mail til Telenor angående linja mi (ville ha fra 4 til 6mbit) Eg veit dei har hatt litt kapasitetproblem, og eg har jo klart meg fint med 4mbit også, så eg har ikkje tatt kontakt før. Sendte mail ein kveld, fikk svar neste dag at dei skulle sjå på saken. Neste dag merka eg at linja forsvant i eit par minutter, tenkte fean skjer no da, linja kan da ikkje falle ned rett før helga (den faller jo aldri ned) men etter eit par minutter var den backonline, med 6mbit.

Lenke til kommentar

hei,

jeg ligger rundt 1800m fra sentralen. da NGT oppgraderte hastigheten fra 4 til 5.5 mb hadde fikk jeg litt problemer. etter et par mail til kundeservice fiksa de problemet. men så etter et par uker begynte det igjen. fikk ikke samma hastighet. lå på rundt 3mb. sendte flere mail og ringte også. problemet ble ikke løst. så oppgraderte de hastigheten fra 5.5 til 6.5. fikk denne hastigheten i en uke eller no sånt. så sendte jge mail igjen til dem. de sendte meg ny ruter, og til dags dato har jeg ikke fått den hastigheten jeg betaler for.

Endret av aqdas
Lenke til kommentar
ved slike henvendelser ring til salgstelefonen, kommer rett inn :p

 

sitte rher og venter på at NGT oppgraderer linja til 3500 (har 2500, gammel hastighet på classic) har tilogmed fått ny router uten å spørre (denne var prikk lik den jeg hadde fra før, 3351)

5811380[/snapback]

Du MÅ ikke trykke salg, de har ikke peilling, og setter deg bare videre. Mangfoldige minutter i vasken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...