aqdas Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 hei, nå har jeg hatt NGT i snart 2 år. har aldri hatt problemer med det i 1 og halvt år. men i høsten begynte problemene. jeg bestilte en 3mb linje. etterhvert økte NGT hastigheten. det fungerte helt perfekt til okt-nov. nå skulle jeg hatt en 6.5mb linje. men noen ganger er den på 1.5mb og noen gnager på 4mb og ikke 6.5 som jeg ble lovet. jeg betaler for en 6.5mb linje. men får den ikke. jeg har sendt flere mail til NGT. fikk svar også. de sendte meg en ny ruter i tillfelle det var no feil med den gamle. men problemet ble ikke løst. så sendte jeg mail til igjen og ba dem senke prisen min hvis de ikke kan levere meg den hastigheten jeg har krav på. men har ikke fått noen svar. har sendt dem rundt 4 mail om d samme. nå har det gått 2mnd. kontrakten min går ut i mai. men jeg vurderer å bytte leverandør før det. er det flere av dere som opplever samme problem? hva skal jeg gjøre? gå til forbrukerrådet? saksøke dem? jeg meg råd plz
Zeph Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Å kontakte dei på e-post er ofte bortkasta, svarer sjeldan. Har du prøvd å kontakte dei på telefon? Er klar over at det oftest er lang ventetid, men eg ville gjort eit forsøk.
aqdas Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Skrevet 25. mars 2006 Å kontakte dei på e-post er ofte bortkasta, svarer sjeldan. Har du prøvd å kontakte dei på telefon? Er klar over at det oftest er lang ventetid, men eg ville gjort eit forsøk. 5811041[/snapback] nei har ikke ringt dem siden det er laaaaaaang kø... gidder ikke å vente så lenge... men skal prøve å snakke med dem.. tror ikke det kommer til å hjelpe så mye.
tmolberg Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Nå sier vel egentlig ngt at dem leverer opptil 6.5mbit og ikke at du faktisk får dette hele tiden. Stort sett oppnår ikke jeg heller maks av linja, hvis jeg ikke bruker flere tråder og laster ned fra flere kilder samtidig.
Yazfat Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Min erfaring med NGT er at det hjelper å ringe dem. Ja, det er til tider laaang kø, men man får da pratet med noen. Mail supporten til NGT er ikke mye å skryte av.
aqdas Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Skrevet 25. mars 2006 jeg har testet hastigheten uten brannmur. alle porter er åpme(de som skal være åpne da), og har avslutta alle bakgrunsprog. som kan bruke nettet. men får samma hastighet. men hvis dere sier at det hjelper å ringe dem, så skal jeg gjøre en forsøk.
texaco Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 ved slike henvendelser ring til salgstelefonen, kommer rett inn sitte rher og venter på at NGT oppgraderer linja til 3500 (har 2500, gammel hastighet på classic) har tilogmed fått ny router uten å spørre (denne var prikk lik den jeg hadde fra før, 3351)
Spritfire Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Min erfaring med NGT er at det hjelper å ringe dem. Ja, det er til tider laaang kø, men man får da pratet med noen. Mail supporten til NGT er ikke mye å skryte av. 5811121[/snapback] Vil vel si at mail supporten til alle ISP'r er generelt dårlig. ( forsåvidt mobil selskaper også ). Trur også at dette har mye med at de vil ikke at folk skal ha noe skrevet ned. Ting som skjer på telefon har du ikke bevis for hvis du ikke tar opp. Så lettere å "lure" deg over telefon.
Rascal Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Min erfaring med NGT er at det hjelper å ringe dem. Ja, det er til tider laaang kø, men man får da pratet med noen. Mail supporten til NGT er ikke mye å skryte av. 5811121[/snapback] Vil vel si at mail supporten til alle ISP'r er generelt dårlig. ( forsåvidt mobil selskaper også ). Trur også at dette har mye med at de vil ikke at folk skal ha noe skrevet ned. Ting som skjer på telefon har du ikke bevis for hvis du ikke tar opp. Så lettere å "lure" deg over telefon. 5811432[/snapback] Morten Ågnes Markedsdirektør Ågnes styrer markedsarbeidet i bredbåndsleverandøren NextGenTel fra Bergen. Arbeidssted: NextGenTel AS Telefon: 55 52 79 00 Mobiltelefon:90 84 04 77 Telefon 55 52 79 05 Send han en email på [email protected] så får du svar senest neste dag. Virket for meg etter å ha sendt email etter email og ringt til kundeservice mange ganger uten å få annet enn " vi skriver det ned og sender det videre".
Bergtora Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Det er mulig linja inn til deg faktisk ikke takler så høy hastighet som 6,5 mbit, og at det er derfor den blir ustabil. Be om å bli satt ned en hastighetsklasse, det kan kanskje hjelpe på stabiliteten
aqdas Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Skrevet 25. mars 2006 Min erfaring med NGT er at det hjelper å ringe dem. Ja, det er til tider laaang kø, men man får da pratet med noen. Mail supporten til NGT er ikke mye å skryte av. 5811121[/snapback] Vil vel si at mail supporten til alle ISP'r er generelt dårlig. ( forsåvidt mobil selskaper også ). Trur også at dette har mye med at de vil ikke at folk skal ha noe skrevet ned. Ting som skjer på telefon har du ikke bevis for hvis du ikke tar opp. Så lettere å "lure" deg over telefon. 5811432[/snapback] okey.. nå har jeg sendt en liten mail til han.. får se om jeg får svar...
Samcki Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Sitter på Adsl2+ linje, men ligger for øyeblikket på 12mbit (12mbit var det jeg hadde før jul). De sa de skulle oppgradere og at linjen min kom til å ligge på ca 16mbit. Men er ikke så stressa grunnet det, klarer meg fint med 12mbit
bIsk0p Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 NGT er vel de med de beste linjene! Eneste som er å klage på hos NGT er kundeservicen. Når det først er ille ute med deg, for du ikke noe særlig med hjelp på 1-2-3. Men hastighet har mye å si på hvor langt vekke fra sentralen du sitter. Har trådstarter sjekket dette? Jeg har selv hatt NGT i over 3 år. Begynte med 1.5 og har nå 3.5Mbit og har alltid fått den hastigheten som jeg skal ha! Men jeg sitter mindre enn 1000 meter fra sentralen da. Det har sikkert noe med saken å gjøre.
rvenes Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Min erfaring med NGT er at det hjelper å ringe dem. Ja, det er til tider laaang kø, men man får da pratet med noen. Mail supporten til NGT er ikke mye å skryte av. 5811121[/snapback] Vil vel si at mail supporten til alle ISP'r er generelt dårlig. ( forsåvidt mobil selskaper også ). Trur også at dette har mye med at de vil ikke at folk skal ha noe skrevet ned. Ting som skjer på telefon har du ikke bevis for hvis du ikke tar opp. Så lettere å "lure" deg over telefon. 5811432[/snapback] Sendte mail til Telenor angående linja mi (ville ha fra 4 til 6mbit) Eg veit dei har hatt litt kapasitetproblem, og eg har jo klart meg fint med 4mbit også, så eg har ikkje tatt kontakt før. Sendte mail ein kveld, fikk svar neste dag at dei skulle sjå på saken. Neste dag merka eg at linja forsvant i eit par minutter, tenkte fean skjer no da, linja kan da ikkje falle ned rett før helga (den faller jo aldri ned) men etter eit par minutter var den backonline, med 6mbit.
aqdas Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Skrevet 27. mars 2006 (endret) hei, jeg ligger rundt 1800m fra sentralen. da NGT oppgraderte hastigheten fra 4 til 5.5 mb hadde fikk jeg litt problemer. etter et par mail til kundeservice fiksa de problemet. men så etter et par uker begynte det igjen. fikk ikke samma hastighet. lå på rundt 3mb. sendte flere mail og ringte også. problemet ble ikke løst. så oppgraderte de hastigheten fra 5.5 til 6.5. fikk denne hastigheten i en uke eller no sånt. så sendte jge mail igjen til dem. de sendte meg ny ruter, og til dags dato har jeg ikke fått den hastigheten jeg betaler for. Endret 27. mars 2006 av aqdas
Isbilen Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 ved slike henvendelser ring til salgstelefonen, kommer rett inn sitte rher og venter på at NGT oppgraderer linja til 3500 (har 2500, gammel hastighet på classic) har tilogmed fått ny router uten å spørre (denne var prikk lik den jeg hadde fra før, 3351) 5811380[/snapback] Du MÅ ikke trykke salg, de har ikke peilling, og setter deg bare videre. Mangfoldige minutter i vasken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå