Gå til innhold

TES: Hjelp! Er blitt Vampyr! (Oblivion)


Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig ikke noe lyst til å bli ufrivillig bitt og bli vampyr, så det jeg lurer på, mener å ha lest at hvis du blir bitt eller har vært i kontakt med vampyrer, så burde du ikke gå å legge deg, gå heller til disse kirkene eller hva det er så kan du gå å be sånn at du blir kurert, noen som vet om dette funker?

5812584[/snapback]

 

Jeg tok bare en poition jeg tilfeldigvis hadde liggende... :D

Cure desease eller noe sånt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, enkel måte å bli vampyr på for dem som ønsker det, og litt info om hvordan vampyrer fungerer i Oblivion:

 

 

 

Bli med i The Dark Brotherhood, og din første oppdragsgiver, Vicente, som er en vampyr, vil tilby seg å gjøre deg om til en etter at du har gjort noen oppdrag.

 

Det er både positive og negative sider ved å være vampyr, men du kan heldigvis balansere dem. Du trenger blod, relativt ofte. En gang for dagen om du vil være i stand til å bevege deg utendørs i dagslys. Om du lar være å drikke blod, vil alle de ekstra skill/stat-bonusene dine øke med ytterlige 5 per dag i 4 dager, I tillegg til at du får flere og sterkere spells (i motsetning til den grunnleggende du får bare ved å bli vampyr). Etter noen dager uten blod vil du riktignok se veldig ut som en vampyr, og folk vil vite det bare ved å se på deg.

 

Alle vampyr-trekkene er veldig hendige for en skamløs snikmorder som undertegnede - De fleste stealth skills, pluss Mysticism/Illusion og muligens noe mer (klokken er halv fire eller halv fem, alt etter som, og hukommelse var aldri noen primary stat hos meg) får en bonus, i tillegg til stats som speed, strength og intelligence.

 

Den grunnleggende vampyr-spellen er Detect Life 100f + Night eye 120 sec, eller noe i den retningen. Veldig hendig når man er på, uhm, jakt.

 

Jeg bryter sammen og tilstår - Jeg takket ja til tilbudet, og er følgelig en vampyr.

 

 

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Denne kuren mot vampyrisme, er det slik at den berre trengst etter du har blitt vampyr, og at du før berre kan ta cure disease? I så fall er det jo folk sin eigen feil at dei må gjera ein såpass lang quest.

 

Blir nok ikkje den questen på meg nei. Tyven min likte seg alltid bedre om natta uansett :p

Lenke til kommentar

Hvor lenge tar det fram han har blitt smittet til man blir vampyr??

 

hørte noen om at jeg bare kunne ta cure disease for å bli bra....isteden for å måtte gjøre hele questen :hmm:

 

Står det noe sted om man er smittet??

Endret av Fennris
Lenke til kommentar
noen som kan si meg hva man må gjøre for å bli vampyr?

 

vil gjærne bli det! :p

5807902[/snapback]

 

1: Du kan bli bitt av en vampyr

 

2: Join The Dark Brotherhood, han første som gir der oppdrag lar deg bli en vampyr etter du er ferdig med noen quester. (For å bli med i guilden, drep en uskyldig person, så vil en av dem komme til deg når du legger deg for å sove)

Lenke til kommentar

tåler lys vis du biter noen 1 gang om dagen. Ellers blir du sterkere og bedre for hver dag som går (etter 3-4dager er du max) uten "mat", men jo sterkere du blir, jo mindre sol tåler du, og når du er max vil ingen snakke med deg.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Er "meldt" meg inn i klubben nå jeg også, frivillig faktisk.. Bare lurer på om det er noen måte å få både pose og sekk?? Altså både få bedre skill òg tåle dagslys?? Gidder ikke prøve om det ikke har noe for seg :p Hehe, til dere som har leita etter grand soul gems, jeg bruker slike til å fylle opp stavene mine jeg :p

 

Mulig

 

En siste ting, vet noen om det finnes faktiske glassrustninger?? Har funnet både dolker, longsword sword, og sånne kembohammere, men ingen av ting du kan sette på deg selv som beskyttelse..

 

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Ble vampyr jeg også. Våknet opp fra en god natt søvn og plutselig lyste øynene mine røde og min vakre hud har begynnt å bli mer og mer deformert. Jeg er en god karakter så vampyr er ikke min stil akkurat. På leting etter kuren selv nå, nettopp snakket med heksa.

Lenke til kommentar

Jeg må nok loade hele 1 time tilbake i spillet jeg. Jeg nekter å finne alle disse ingrediensene siden det vil ta meg LANGT mer enn 1 time. Vet hvorfor jeg ble vampyr siden jeg gjorde ett oppdrag for Grand Championen i Arenaen. Skulle finne bevis for at han var kongelig men han var sønn av en vampyr ! Og jeg møtte på jævlig mange personer der så ble sikkert smittet. Får prøve å ta det missionet om igjen uten å bli truffet >_<

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan finne Nightshades? Absolutt ingen i alchemy shoppen i IC.

5822845[/snapback]

det er ei sjappe til i IC..samme område,dama i alkemistsjappa anbefalte meg den,da hadde jeg vært innom 5 dager på rad og saumfart flere km2 med skog og hadde bare funnet 3stk :!:

Lenke til kommentar
Er akurat ferdig med questen for å bli kvitt vampyrismen, er den lengste, kjedeligste og mest frustrende questen jeg har tatt til nå. Heldigvis sier hu dama hun gjerne lager flere hvis jeg skulle trenge det (antar at jeg må ha med ingredienser, men slipper soulgems tullet).

5820955[/snapback]

Fulgte du guiden som ble linket til i denne tråden? Står at man kan finne en soul gem i Melisandale's house, men hvor er dette huset?

 

Edit: ah, glem det. Det er jo navnet på heksa som skal lage kuren.

Endret av stengah
Lenke til kommentar

Jeg digger å være vampyr. Så lenge en fra tid til annen er innom en by (og er medlem av fighters/mage guild) er det null stress å drikke litt, og da er jo eneste minuset at en ser helt forferdelig ut. Og det er jo kjipt, i alle fall når en brukte litt tid på å lage superbabe ansikt til karakteren sin, men med en hjelm som dekker ansikter overlever vi vel, hva?

 

Fordelene er fenomenale: Svært forbedrede stats, forbedrede skills, noen svært nyttige spells, og det å ha muligheten til å sulte seg litt for å bli sterkere er mye morsommere enn å fikle med vanskelighetsgraden (noe vi skikkelige mennesker ikke vurderer en gang).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...