Gå til innhold

TES: Hjelp! Er blitt Vampyr! (Oblivion)


Anbefalte innlegg

Jeg fikk som oppgave å drepe noen vampyrer, og, de beit meg, tenkte ikke mye over det, så jeg gikk tilbake til "huset" mitt, sov, og våkna pga en drøm, og der stod det en vampyr I svarte klær som inviterte meg til "the assasins guild".

 

Men det dumme er, at jeg er blitt vampyr!

 

jeg fikk hjelp med å "finne en kur" men heksa skal ha 5 Large Soul Gems, noe som jeg ikke har peiling på hvordan jeg får tak i!

 

Jeg brenner opp I lyset, SERIØST, jeg liker ikke natten heller :(

 

 

Hjelp :(

 

(PS: Hadde det vært en Waypoint til der jeg kan få soulgems eller en God forklaring så hadde jeg ikke spurt :()

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Previews sier at det er mye artigere å spille som vampyr i Oblivion enn i Morrowind. Da var det BARE ulemper stort sett. Fikk ikke lov å snakke med NPC'r (de ble skremt av utseendet ditt), ble tappa for health hele tiden, og lite spesielle vampyr-missions. I Oblivion kan man gå rundt som normalt og snakke med folk, men må drikke blod innimellom for å ikke se stygg ut?

 

I MW var det en quest for å bli kvitt sykdommen man kun fant i ei spesiell bok, Vampires of Vvardenfell pt.II.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Man kan gjennomføre spillet som Vampy hvis man vil. Nå vet ikke jeg om det finnes en kur, men hvis det ikke gjør det så les litt om et å være vampyr i Oblivion og bruk mulighetene det gir, for det finnes helt sikkert masse fordeler ved å være vampyr også.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Jeg visste det ikke, men takk fotr tipset :p Da vet jeg at jeg har brukt riktig taktikk hittil :D Forøvrig må du bare raide alle hulene på nordsida (hvertfall det jeg gjorde inatt), og da har jeg nå fint og enkelt hvertfall tre av hvert slag med soulgems m/u sjeler inni.. :p

Men kan du ikke bare runde spillet med vampy modus a? Virker jo relativt kult siden du allerede er blitt tilbudt guild og greier.. Mage delen er hvertfall for meg ikkelike lett :\

Lenke til kommentar

Men det hørtes veldig spennende ut å bli vampyr, gadd aldri prøve det i morrowind da en kamerat sa at det ikke var så mye å gjøre og at det stort sett bare var ulemper. Håper de er mer muligheter i Oblivion.

 

I tillegg hva er soulgems og slikt godt for? Fant ikke helt ut av det i Morrowind, vet det ikke er helt on topic men kanskje et lite raskt svar her? :)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

I MW ble soulgems brukt til å fange sjelen til monstre når man drepte de.

Da fikk man mulighet til å summone monsteret senere.

Soulgemene har forskjellig kvalitet, som avgjør hvor høy level monster den kan holde. Og når du har brukt den en gang blir den borte, med mindre du hadde en spesiell "supersoulgem" som hadde uendelige charges.

 

Du måtte aktivere Soultrap-spell, så gikk det automatisk når dødsstøtet ble gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...