Gå til innhold

Stille Creative Audigy til standard lydkort?


techs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg satt inn nytt lydkort (TerraTec Aureon 5.1) var det bare til å installere driverene og gå i 'Kontrollpanel' -> 'Lyd' og skifte 'Preferred device'.

 

Du kan jo se litt i 'Enhetsbehandling' ('Kontrollpanel' -> 'System' -> 'Maskinvare' -> 'Enhetsbehandling') og se om det er noen varseltrekanter der, og kanskje deaktivere onboard-kortet.

Lenke til kommentar
Har du installert drivere?

Har du kikket i enhetsbehandling?

5802037[/snapback]

 

Ja den er der, men finner ikke en innstilling hvor jeg kan "huke" av Bruk som Standard lyd enhet eller hva det måtte være?

 

Edit: har installert drivere ja..

Endret av techs
Lenke til kommentar
post-30930-1143209128_thumb.png

Hvis det ikke står noe der, har du gjort noe galt.

5804584[/snapback]

galt som hva da?

5804817[/snapback]

Kanskje driverene til det gamle lydkortet skaper problemer. Kanskje driverene til det nye kortet ikke har blitt skikkelig installert.

Har du avinstallert de gamle driverene? Hva skjedde da du deaktiverte onboard-lydkortet i BIOS?

Står det noen varseltrekanter i enhetsbehandling? Kan du ta et skjermbilde av enhetsbehandlingen?

Lenke til kommentar

Har hevve den i forskjellige PCI spor nå, reInstallert Driverne 6-7 ganger og jeg fikk lyd i EN ting, nemlig Winamp..

 

Men ingenting annet, eller jo! et råtten gammelt demo spill ved navn MX Mania :p

her er det noe veldig rart på gang!

 

lydps025cd.th.jpg

 

Edit: ja Jeg vet at det ikke går ann og ha alle de vinduene oppe samtidig, har brukt Photoshop..

Endret av techs
Lenke til kommentar
Har hevve den i forskjellige PCI spor nå, reInstallert Driverne 6-7 ganger og jeg fikk lyd i EN ting, nemlig Winamp..

 

Men ingenting annet, eller jo! et råtten gammelt demo spill ved navn MX Mania :p

her er det noe veldig rart på gang!

 

lydps025cd.th.jpg

 

Edit: ja Jeg vet at det ikke går ann og ha alle de vinduene oppe samtidig, har brukt Photoshop..

5844342[/snapback]

 

Hei! Alt det du har gjort virker jo fornuftig og riktig gjort. Har du prøvd noe så enkelt som å teste kortet i en helt annen pc ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...