Gå til innhold

Alienware = Dell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fint at også Dell kan levere baåde Intel og AMD CPUer. Men er redd de var for sent ute til å ri på AMD bølgen vi nå har. Men så får de neppe oppleve å ikke selge de beste CPUene lenger, da.

5799759[/snapback]

Var det et forsøk på å forvirre meg?

 

Hvis Dell kan tilby begge cpu'er vil det jo si at Dell alltid vil kunne tilby den beste cpu'en, uansett merke.

Lenke til kommentar
Fint at også Dell kan levere baåde Intel og AMD CPUer. Men er redd de var for sent ute til å ri på AMD bølgen vi nå har. Men så får de neppe oppleve å ikke selge de beste CPUene lenger, da.

5799759[/snapback]

Var det et forsøk på å forvirre meg?

 

Hvis Dell kan tilby begge cpu'er vil det jo si at Dell alltid vil kunne tilby den beste cpu'en, uansett merke.

5799862[/snapback]

Uansett blir det neppe så fleksibelt at man selv kan velge AMD og Intel CPUer fritt, mer sannsynlig er det at enkelte systemer blir tilbudt med AMD CPU, mens andre blir tilbudt med Intel CPU.. litt vilkårlig. Det blir omtrent på samme måte som Dell tilbyr både nVidia og ATI skjermkort, men jeg har enda ikke sett at de tilbyr kundene å velge mellom ett ATI og nVidia skjermkort i samme prisklasse på samme PC konfigurator.

 

Dessuten er det vel først og fremst Alienware man her snakker om og det vil vel neppe skje i veldig nær fremtid at Alienware merkevaren blir en seriøs konkurrent til Dell merkevaren. Alienware skal nok først og fremst applere til samme kjøpere som kjøper Alienware i dag, dvs folk som ikke er int i "folkevogner" :) Må innrømme at det ikke er helt klart for meg hvorfor Dell kjøper opp Alienware, jeg har ingen tro på at det er for å selge PCer med AMD CPUer, det kunne de fint gjort uten å kjøpe opp Alienware. Eneste grunnen må være merkevaren, for i det store og hele kunne Dell fint "kopiert" Alienware og sikkert fått høyere kvalitet og lavere pris enn det Alienware alene kunne tilbudt for seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...