Gå til innhold

GP2X noen som skal ha en slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kom nettop over denne geniale lille konsollen.

x2front.jpg

Denne saken kjører på linux og er Open Surce.

Støtter bla DivX og Xvid. Følger tilogmed med dev-kit til den.

Finns også massevis av emulatorer.

Og en drøss programmer og spill som er gratis!

Mer info:

http://www.dynamism.com/gp2x/specs.shtml

http://gp2x.co.uk/ordergp2x.html

It's powerful - Two 200mhz CPU's with 64meg of RAM, custom graphics hardware and decoding chips. Takes SD cards and has 64M of NAND memory. Plenty to play with. One of the most powerful and advanced handhelds today.

It can play games. It can play your Movies. It can play your music. It can view photos. It can read Ebooks. It runs on just 2 AA batteries - And it can do all this in the palm of your hand or on your TV screen.

Yes that's right, this handheld can connect to the TV, console style. Watch your DivX movies on the TV. Play emulated classics on the TV. Try big screen Quake. Or just play them all on the GP2X's large 320*240 backlit screen. You get the best of both worlds.

It's cheap. Just £124.99.

Sier bare :dribble:

EDIT:

Vet noen om no norske shops som selger disse?

Endret av Stig Jøran
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns den var ganske så dyr, når prisen er over 1000 kroner. Spesielt med tanke på at det er noe som er totalt ukjent, som ikke har noen spilltitler som er noe spesielt å snakke om osv... Men selvfølgelig det kan jo forandres.

Skrevet

Eddie: Det er open-source, så bare gamle spill som kildekoden er gitt ut(quake) og ROMs funker på den.

124.99£ er jo 1 469 NOK,- Eller noe sånt, pluss frakt, Moms..

Skal du ha spill, kjøp psp til 1395,-

Og bare konverter video til den. Og bruk GTA:LCS og eLoader til og bruke homebrews(FW: 2.01 2.5 2.6)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg bestilte min GP2X MK2 (3. generasjon) fra Lik-Sang for noen dager siden. Inkludert tollen betaler jeg litt over 1500 kroner for maskin, screen-protector og AV kabel.

At det ikke finnes spill er en sterk overdrivelse. Mange eldre spill ligger ferdig portet på www.gp32x.com (du trenger selvsagt mediafiler og sånt fra din egen original.) og det er gitt ut en hel haug gratisspill. Hvis du er en fan av gamle klassikere og/ eller homebrew, er dette så absolutt en drømmemaskin. For ikke å snakke om at AV-kontakten gir deg mulighet til å spille filmene og spillene dine i full TV-oppløsning (faktisk videre helt opp til 1024x768), avhengig av om filmen eller spillet støtter det, selvsagt.

Det skal sies at per mars (da tråden ble startet.) hadde ikke maskinen blitt "offisielt" utgitt ennå. Nå har de nådd Mark 2 av maskinen, med svært mye bedre firmware enn tidligere og med en generelt mye bedre maskin i det hele tatt. Skjermen har blitt forbedret, og det har også kontrollerne. Jeg hører at i den nyeste versjonen er det ennå ikke blitt meldt om døde piksler, noe som visstnok er et stort problem på PSP.

Jeg syns personlig det er veldig greit at jeg ikke trenger pakke frem Commodoren min og de ørti-fjundre kassettene og floppyene med spill bare for å få nostalgi-kicket mitt for den dagen. Ikke trenger jeg ta til takke med den lite lite koselige PC-emulatoren heller. Det er bare noe som føles feil ved å spille de gamle C64 spillene på PCen. Og så kan jeg switche mellom Archon på C64 og Super Mario World på SNES på et blunk.

Nå gjenstår det fremdeles å se hvor bra den faktisk viser seg å være, men med tanke på den relative størrelsen på det aktive miljøet tror jeg dette kan bli bra. ScummVM er tilgjengelig, Doom er tilgjengelig, Quake, Quake 2 (tidlig. Ikke veldig spillbar.), Hexen, osv osv.

Og kommersielle produksjoner er også på vei. Vi går en spennende tid i møte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...