Gå til innhold

TES: Bilder av HDR/BLOOM, sammenlikning.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har spillt litt nå med AA+Bloom, ser veldig bra ut. Tror dog HDR er et bedre valg om man har bra nok pc til å spille 1600*1200

5792677[/snapback]

 

Flott å høre at det ser veldig bra ut! Spiller du med bloom+AA i 10x7 eller i 12x1? Kunne likt å høre ca hvor mye fps du får, evnt om det er veldig stort hopp i fps når man oppjusterer oppløsning et hakk.

Lenke til kommentar
Hahahaha, hvis du sitter der med gamecube og håper at oblivion kommer på gamecube tror jeg du skal vente lenge..

5792724[/snapback]

 

Er vel heller at han har en over gang fra gamecubekontrolleren til PCen

 

Her!

 

Det er en fantastisk god kontroller så hvorfor ikke

5792739[/snapback]

 

Godt mulig. :) Men personlig så syns jeg den kontrolleren suger så vanvittig. Er laget for små japse hender.

Lenke til kommentar
Da har fyren lagt ut noen flere bilder. Igjen, ser begge bra ut :D Tipper jeg vil gå for bloom + aa, for å få jevne kanter.

5792596[/snapback]

Her var det skilnad, ja. Fargane vart faktisk heilt forskjellige. Med HDR er søylene lilla, med bloom er dei blå. Måten lyset blir reflektert av våpenet er òg heilt forskjellig. HDR gir heilt klart det mest livkatige biletet, medan Bloom+AA er glattare, og gjer det lettare å sjå detaljar (ting blir i mindre grad "bada" i lys).

 

Eg trur eg held ein knapp på HDR igjen, sjølv om eg er litt mindre sikker i dette tilfellet.

 

So då er det vel:

HDR: 2

Bloom: 0

 

Kay

Lenke til kommentar
Hahahaha, hvis du sitter der med gamecube og håper at oblivion kommer på gamecube tror jeg du skal vente lenge..

5792724[/snapback]

 

Er vel heller at han har en over gang fra gamecubekontrolleren til PCen

 

Her!

 

Det er en fantastisk god kontroller så hvorfor ikke

5792739[/snapback]

 

Godt mulig. :) Men personlig så syns jeg den kontrolleren suger så vanvittig. Er laget for små japse hender.

5792765[/snapback]

 

Den er like stor som PS2 og xbox s, men det er ikke diskusjonen i tråden her.

Lenke til kommentar

Har spilt nå i 1 dag, og må si at jeg tok helt feil, HDR knuser AA+Bloom ihvertfall i høge oppløsninger, kjører selv i 1920x1200 med ALT på max + HDR og har jevnt over 30-40 fps overalt utendørs, og rundt 60-70 i byer og innendørs.

 

AA + bloom gir mye dårligere farger og klarhet, og det er knapt merkbart for meg at ting langt vekke blir kantete, det er bare små små synlige forskjeller på fjell langt vekke.

 

Så langt er dette spillet alt jeg hadde forventet meg og mer.

 

Kjører på:

 

P4 3.2 GHz

2 Gb ram PC 3200

ati x1900xtx

Dell 2405FPW

Lenke til kommentar
Har spilt nå i 1 dag, og må si at jeg tok helt feil, HDR knuser AA+Bloom ihvertfall i høge oppløsninger, kjører selv i 1920x1200 med ALT på max + HDR og har jevnt over 30-40 fps overalt utendørs, og rundt 60-70 i byer og innendørs.

 

AA + bloom gir mye dårligere farger og klarhet, og det er knapt merkbart for meg at ting langt vekke blir kantete, det er bare små små synlige forskjeller på fjell langt vekke.

 

Så langt er dette spillet alt jeg hadde forventet meg og mer.

 

Kjører på:

 

P4 3.2 GHz

2 Gb ram PC 3200

ati x1900xtx

Dell 2405FPW

5792906[/snapback]

 

det var godt å høre :D Men selv skal jeg kjøre spillet på en 19" lcd, så høye oppløsninger blir et uaktuelt tema.

 

Men sånn for ekte, hdr + aa/bloom aa, pc/xbox har ikke en DRITT å si. SPillet er jo såpass bra at gameplayet er alt. Eeeste grunnen til at folk fokuserer så mye på grafikk ( utenom grafikk-horene) er at spillet ikke er gitt ut og eneste man kan kommentere er den grafiske delen. ( vet det er gikk ut _nå_ ).

 

dette blir en knall opplevelse, uansett hvordan man spiller det!

Lenke til kommentar
Har spilt nå i 1 dag, og må si at jeg tok helt feil, HDR knuser AA+Bloom ihvertfall i høge oppløsninger, kjører selv i 1920x1200 med ALT på max + HDR og har jevnt over 30-40 fps overalt utendørs, og rundt 60-70 i byer og innendørs.

 

AA + bloom gir mye dårligere farger og klarhet, og det er knapt merkbart for meg at ting langt vekke blir kantete, det er bare små små synlige forskjeller på fjell langt vekke.

 

Så langt er dette spillet alt jeg hadde forventet meg og mer.

 

Kjører på:

 

P4 3.2 GHz

2 Gb ram PC 3200

ati x1900xtx

Dell 2405FPW

5792906[/snapback]

 

Godt å høyre. Sidan skjermen min har optimal opplysing 1280x1024, burde det gå greit på maks med mitt system òg. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

For all del AA :)

 

Har spillt en del og må si grafikken blir virkende veldige "kornete" hvis en ikke kjører med AA. Ser du på murveggen ved sjøen på bildet til rulleguriu vises dette veldig godt. Klipper du ut kun dette bildet og studerer så ser det crappy ut.

Lenke til kommentar
For PC brukere, dere kan også gå inn i .ini fila i savemappa og sette opp "uGridsToLoad" fra 5 til 7, da vil dere loade textures mye lengre vekke mot bare små fps tap.

5793469[/snapback]

 

noen må lage en liten og brukervennlig guide snart, takk for kongetipset! ( ikke at jeg har en uber pc å spille på ennå^^ )

Lenke til kommentar

Prøv meg på 1680*1050 oppløsing men,synes det går dårligt når du er å ute , men når du er innedørs så går det fint.Kjøre high og hdr på fullt her min bilder :) pc spec se sign

 

*Edit på det områd så ser på bilde fikk jeg 15-25fps og inndøres er 50-70fps.

**Edit ni fila i savemappa og sette opp "uGridsToLoad" fra 5 til 7, funker fint gikk opp 5-7fps

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...