Gå til innhold

Omtale av Competition Pro USB (Maskinvare/PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil denne funke bra til Trackmania?

Jeg hadde faktisk litt problemer med å få den til å fungere med TrackMania. Jeg fikk ikke ordentlig kontroll over "gasspedalen" av en eller annen grunn.

5984598[/snapback]

 

Hva legger du i "ikke ordentlig kontroll"? Denne joysticken er vel enten på eller av, så man får jo ingen graderinger ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva legger du i "ikke ordentlig kontroll"? Denne joysticken er vel enten på eller av, så man får jo ingen graderinger ihvertfall.

I utgangspunktet er gasspedalen i TrackMania digital, noe som passer bra med denne joysticken (som også er digital). Men det virker ikke som spillet registrerer det ordentlig når du trykker, slik at gassen går av og på hele tiden.

 

Jeg vil anta dette gjelder begge versjonene av joysticken (husker ikke om jeg testet TM med begge).

Lenke til kommentar
Hva legger du i "ikke ordentlig kontroll"? Denne joysticken er vel enten på eller av, så man får jo ingen graderinger ihvertfall.

I utgangspunktet er gasspedalen i TrackMania digital, noe som passer bra med denne joysticken (som også er digital). Men det virker ikke som spillet registrerer det ordentlig når du trykker, slik at gassen går av og på hele tiden.

 

Jeg vil anta dette gjelder begge versjonene av joysticken (husker ikke om jeg testet TM med begge).

5985148[/snapback]

Sikkert på at du ikke har på turbofire-funksjonen, som gjør akkurat dette? (får knappen til å gå på og av hele tiden). Det er vel den lille svarte bryteren til venstre som er turbo på, om jeg ikke husker feil.

 

AtW

Lenke til kommentar
Sikkert på at du ikke har på turbofire-funksjonen, som gjør akkurat dette? (får knappen til å gå på og av hele tiden). Det er vel den lille svarte bryteren til venstre som er turbo på, om jeg ikke husker feil.

Jeg tror ikke det var det som var problemet (fordi det godt kunne gå en del sekunder mellom hver gang det vekslet). Jeg kan se om jeg får tid til å teste litt senere i dag, men i utgangspunket vil jeg ikke anbefale joysticken til bruk i bilspill (inkludert TM, selv om det er litt bedre egnet enn vanlige bilspill).

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg hadde den blå til C64en min for mange, mange år siden, den var grom! Den har ikke bare en autofireknapp, som det står i anmeldelsen, men også en "slow motion" knapp, som gjør at signalene fra joysticken ble sendt støtvis; dvs, hvis du dro stikka mot høyre, sendte joysticken konstante små høyre-signal.

 

Dette var ideelt til spill som Decathlon, som ikke gadd å sjekke om du faktisk dro stikka fra høyre til venstre og ikke bare til høyre... ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Finner ikke noen som har den blå lengre, men her er noen som har den røde:

 

<a href="http://amigakit.leamancomputing.com/catalo...products_id=828" target="_blank">http://amigakit.leamancomputing.com/catalo...products_id=828</a>

 

Selv kunne jeg tenkt meg en usbadapter som man kunne kople på de gode gamle joystickene. Jeg har nemlig en del av de her men vil gjerne kunne bruke de på Vice også.

 

Edit: Falsk alarm for de som leste om den blå utgaven. De hadde den ikke på lager likevel.

Endret av johncl
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...