Gå til innhold

Bugs i Opera


Toset

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har fått i oppgave å finne en bug i Opera, og skrive en test-case for denne buggen. Buggen skal helst ikke være rapportert før, og etter å ha søkt etter bugs noen dager selv, finner jeg bare et par som allerede er rapportert :( Noen som vet om noen bugs i Opera, eller har funnet noen nylig, gjerne i beta versjon 9 også, kunne dere sagt ifra til meg her på forumet? Ville satt veldig pris på det :)

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke så god tid dessverre :(

 

Har sjekket forumene hos Opera, men problemet er jo at om de står der, er de allerede blitt rapportert til Opera. Men finner jeg ikke noen nye bugs i løpet av noen dager finner jeg en obskøn bug på en av disse forumene og lager test-caset ut ifra denne. Men frem til den tid tar jeg imot alle bugs dere eventuelt finner med stor takknemmlighet :)

 

Og hvis noen her har god peiling på å skrive test-case tar jeg gjerne imot tips her og :thumbup:

Lenke til kommentar

Vet ikke om det kan kalles bug eller om det er en plugin jeg mangler, men har problemer med åpning av pdf-filer. Både Acrobat Reader og Opera henger hver gang jeg prøver, eneste mulighet er å lagre til disk og åpne derfra.

Edit: Bruker stort sett bare Opera og er veldig fornøyd :)

Endret av JonH
Lenke til kommentar
Vet ikke om det kan kalles bug eller om det er en plugin jeg mangler, men har problemer med åpning av pdf-filer. Både Acrobat Reader og Opera henger hver gang jeg prøver, eneste mulighet er å lagre til disk og åpne derfra.

Edit: Bruker stort sett bare Opera og er veldig fornøyd :)

5778097[/snapback]

 

 

Du er ikke alene om å ha dette problemet. Det er ikke det at Opera henger seg som er problemet på min maskin iallefall. Det er at den delen av Adobe som må startes for at Opera skal klare å lese .pdf filer bruker lang tid på å laste.

 

Hos meg åpnes .pfd fila (som regel) etter noen minutter når alt av drivere/program er startet. Jeg opplever at maskina henger dersom jeg prøver å bruke tilbaketasten etter å ha lest .pdf dokument. Funker mye bedre å bruke "dobbelpila" bakover av en eller annen merkelig grunn.

Lenke til kommentar
Hold dere til det trygge, gode alternativet - IE. For vårs som er særiøse.

5782626[/snapback]

Haha, stakkars deg :)

 

Anyway, en bug som "plager" meg i Opera er valg av hvilket program Opera skal vise kildekoden med. Har vært i Weekly Builds siden den interne kildekodeviseren til Opera ble forbedret med syntaksfarging av koden.

Alt + P -> Programs -> Choose application for viewing source -> Edit

Hos meg er Notepad2 default på maskinen for å håndtere det som er av tekstfiler, HTML, PHP osv, og det vises også i Opera under "Open with default application". "D:Notepad2/notepad2.exe" står det skrevet så fint.

Når jeg huker av for at default (altså Notepad2) skal brukes og trykker OK lagres ikke det. Trykk på Edit igjen og se hva jeg mener. Det er nå huket av for "Open with other application" eller "Opera".

Tror jeg rapporterte buggen for en måneds tid siden, men jeg er ikke helt sikker.

Og du bør være obs på at det faktisk finnes Opera-ansatte som leser her på forumene også ;) olli, vår alles godgutt f.eks.

Lenke til kommentar

Hehe, har ingenting å skjule jeg. Er lov å spørre etter hjelp når man sitter litt fast, og jeg ber ingen skrive det for meg :p

 

Oppgaven var ikke helt klar om det skal være en totalt uoppdaget bug eller bare en som ikke er offisielt registrert, har sendt dem en mail og spurt etter litt mer nøyaktig informasjon. Jeg mener nå det er litt vel ambisiøst å tro at jeg skal finne en bug ingen andre har funnet før meg i løpet av kort tid :wow:

 

Takker for alle svar hittil (kanskje ikke oddkarsten sitt, har ikke helt sansen for totalt usakelige fanboy-svar eller sarkasme/ironi uten mål og mening og sammenheng med selve tråden)

Lenke til kommentar

Forresten, noen andre enn meg som får seriøse problemer med pdf filer i nyeste weekly build i Opera? Det klikker fullstendig når eg åpner pdf, og etter et krasj, når jeg åpner opera på nytt krasjer det enda en gang om jeg velger "Fortsett fra forrige". Må starte med blank side for å få programmet til å virke i det hele tatt :(

 

Version:

9.00

 

Build:

8303

Lenke til kommentar
Forresten, noen andre enn meg som får seriøse problemer med pdf filer i nyeste weekly build i Opera? Det klikker fullstendig når eg åpner pdf, og etter et krasj, når jeg åpner opera på nytt krasjer det enda en gang om jeg velger "Fortsett fra forrige". Må starte med blank side for å få programmet til å virke i det hele tatt :(

 

Version:

9.00

 

Build:

8303

5784482[/snapback]

 

 

Du får sende meg eksempel og kræsj log da.. PS Det er ikke vanskelig å finne bugs om du vet hvor du skal lete. Har rapportert over 1000 selv :-p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...