Gå til innhold

Hvilken nettleser synes du er best? Stem


peace2

Hvilken nettleser synes du er best? Stem og gi din begrunnelse i tråden.  

241 stemmer

  1. 1. Hvilken nettleser synes du er best? Stem og gi din begrunnelse i tråden.

    • [url=http://www.microsoft.com/ie/]Internet Explorer[/url]
      14
    • [url=http://www.mozilla.com/firefox/]Firefox[/url]
      118
    • [url=http://www.opera.no/]Opera[/url]
      98
    • [url=http://www.konqueror.org/]Konqueror[/url]
      3
    • [url=http://www.apple.com/safari/]Safari[/url]
      5
    • [url=http://browser.netscape.com/]Netscape (Firefox-basert)[/url]
      0
    • [url=http://www.gnome.org/projects/epiphany/]Epiphany[/url]
      1
    • [url=http://www.mozilla.org/projects/seamonkey/]Mozilla Seamonkey[/url]
      1
    • [url=http://www.maxthon.com/]Maxthon[/url]
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Opera fordi:

 

- Den er rask. Faktisk den raskeste jeg har prøvd.

- Veldig sikker.

- Integrert søkefunksjon.

- Lett å manuelt endre oppstillingen av knapper o.l. verktøy.

- Godt og minimalistisk design.

- Meget bra popupblokker.

- Støtter W3C-standarder.

- Tabbet lesing. (Jeg vet veldig mange nettlesere, inkludert IE, støtter dette, men jeg nevner det likevel.)

Lenke til kommentar
Jeg syns PoleCat sa det ganske godt en gang i tiden;
Til "vanlig bruk" synes jeg den virker litt mer som en "Lek og lær"-greie for barn, med alle sine "fancy" knapper og "bar's".

 

:)

 

For de som ikke vet hvem Polert er, så får det heller bare være.

5775189[/snapback]

Synes ikke det er så veldig mange knapper på Opera, jeg. Eller, var det et poeng jeg overså?

Lenke til kommentar
Opera har bestått "den derre web-standard-testen" (accid ellerno?).

Det har ikke Firfeox/Mozilla

 

Case closed..

for å sitere Austin Powers: "woopdidoo!, but what does it all MEAN bassil?"

 

"So what" om Opera besto den testen. Hvor mange sider finns det på nettet nå? den testen utgjør ikke en kvart promille en gang, og resten av sidene vises helt fint uansett hvilken browser du bruker. Er vel bare hardcore notepad-designere osv. som bryr seg om den?

Lenke til kommentar
Opera har bestått "den derre web-standard-testen" (accid ellerno?).

Det har ikke Firfeox/Mozilla

 

Case closed..

for å sitere Austin Powers: "woopdidoo!, but what does it all MEAN bassil?"

 

"So what" om Opera besto den testen. Hvor mange sider finns det på nettet nå? den testen utgjør ikke en kvart promille en gang, og resten av sidene vises helt fint uansett hvilken browser du bruker. Er vel bare hardcore notepad-designere osv. som bryr seg om den?

5775378[/snapback]

Hardcore notepad-designere whut :p Mener du med det alle som bruker css når de designer sider?

Lenke til kommentar
Den generelle minnebruken er ganske høy.

5771572[/snapback]

Operas bruk av minne slekter til *nix baserte operativsystemer, som har en bye bedre utnyttelse av minnekapasiteten enn windows. Filosoien bak dette er at alt minnet skal brukes, slik at ikke noe blir liggende igjen. Det kalles inneffektivitet. Hva skal du med en buss hvis du bare kjører til jobben heilt alene? Kanskje du en sjelden gang har med deg flere folk, men du bruker mye mer bensin enn med en liten personbil. Opera bruker mye minne, ja, men blir det lite igjen, kutter den raskt ned på minnebruken sin. Pga. windows' måte å bruke minne på (dette er også noe av grunnen til at maskinen blit treg etter en stund; få programmer "renser opp" etter seg) vil opera kunne bli en minnesluker hvis mange programmer har tuklet til i minnet.

5771979[/snapback]

Et lite spørsmål;

Hvordan skal jeg kunne diskutere når du siterer setninger jeg aldri har skrevet..?

 

Og som et svar på innlegget;

Jo mer minne man bruker, jo mer slitasje på minnet blir det, og jo varmere blir det. Alt summert resulterer i kortere levetid på minnebrikkene. Siden jeg liker å sammenligne med bil, hvor ofte kjører du på rødmerkingen på turtallet..? Du har jo overskuddseffekt der (uavhengig av fartsgrensa), men man bruker det ikke for det..? Det resulterer også i varmere motor, mer slitasje, kortere levetid, og i verste fall at motoren skjærer seg.

 

Det jeg liker med med Opera er at den laster opp sidene som var åpne før, hvilket er veldig enkelt.

Kommer ikke som noen bombe, men dette fikses på ca 2,64 sekunder med en extension i Firefox.

 

Fordelen med den reklamen

Konstant reklame i synsfeltet har ingen fordeler IMO.

Og om du har så stor skjerm at du ikke ser hele greia når du sitter i stolen, så skal jeg skjønne at du ikke ser reklamen, men om du har under 50" ellerno, så tipper jeg du ser den uansett. Mulig du overser den, men den er der fremdeles, og har ingenting å gjøre i en nettleser.

 

Reklamen gjore at man kunne ha en gratis nettleser

Eh, hvorfor klarer Opera da idag å tilby nettleser gratis nettleser UTEN reklame..?

 

og firma som lagde det tjente penger...tro det eller ei, men man må faktisk tjene penger for å overleve i dag...!! shocking?Ikke tro at mozilla ikke tjener gode penger de heller...

Ja, man må stort sett tjene penger, men det finnes andre måter å gjøre det på. Det er jo nettopp Mozilla en pent eksempel på. Der blir ikke brukeren tvunget til å se på reklame eller betale, men kan donere/kjøpe støtteprodukter dersom han vil, noe som er ganske utbredt innen Open Source.

Hva Mozilla tjener aner jeg ikke, men dem tjener penger på andre måter enn hva Opera gjorde, helt til Opera fant ut at deres måte ikke var den lureste og byttet taktikk.

 

Hvordan får man disse inntektene?

Det finnes nok eksempler på andre metoder enn hva Opera gjorde med reklame. De har jo som sagt selv innsett at dette ikke fungerte, og gått vekk fra denne metoden. Så jeg tror nok det finnes andre måter, selv om du ikke ser dem.

 

Syns du virker veldig opptatt av hvordan folkene som lager produktet, og brukerene er som personer

Ja, det spiller en rolle i mitt inntrykk av nettleseren.

For å sammenligne;

Jeg støtter ikke FrP som parti fordi dem har et par lite smarte mennesker som frontpersoner, SELV om dem har noen gode saker i sitt program. Ergo, her spiller flere ting enn bare selve produktet inn. Jeg syns ikke deres måte å skaffe seg PR på (hvor mange ganger har du sett en Mozilla-person gjøre noe lignende..? Og dem er ikke akkurat noe mindre i media, dem velger bare å gjøre det på litt andre måter) er spesielt bra, derfor ser jeg ingen grunn til å støtte saken deres heller.

5773463[/snapback]

Kort svar på kort spørsmål:

Jeg klippet bort det som ikke hadde noe med saken å gjøre. BEdre det en å gjøre som nå, all denne quotingen er bortkastet plass og bytes.

 

Å spre minnebruken over hele brikka skaper en jevnere slitasje, og du vil kunne få en lengre levetid en om du bare bruker en liten del utenom ved kjøring av kraftige applikasjoner. Å si at minnet blri varmere er forsåvidt ikke helt korrekt. Brukes minnet aktivt (endres ofte) får du dette problemet, men data som blir lest inn for å spare tid ved å slippe å lese dem fra HD skaper liten "trafikk" i minnet. Ergo, en raskere PC, og mindre slitasje på HDen.

Lenke til kommentar
Kort svar på kort spørsmål:

Jeg klippet bort det som ikke hadde noe med saken å gjøre. BEdre det en å gjøre som nå, all denne quotingen er bortkastet plass og bytes.

5775840[/snapback]

Nå var poenget mitt at jeg aldri har skrevet noe om minnebruken til de to programmene..?

Så da har du blandet med noen andre ellerno.

Lenke til kommentar
Til "vanlig bruk" synes jeg den virker litt mer som en "Lek og lær"-greie for barn, med alle sine "fancy" knapper og "bar's".

nå kan jo alt det fjærnes. :)

Enig i at startbar osv er nokså kvalmende, liker ikke den googlebar heller faktisk..

Men jeg bruker en veldig minimalistisk deilig skin og klarer virkelig ikke bruke noe annet, helt hjelpesløs uten opera's små uunværlige finesser :love:

Glad i deg jeg opera'n min :wee:

Lenke til kommentar
Reklame-argumentet er utdatert - og om pr-stuntet drar helheten så mye ned så vurdere du browsere feil.

 

Opera er raskest og mest sikker.

 

Forresten; Om Opera er bloatware, hvorfor er den da kjappere enn Firefox? Lukter litt råtten mozillakode.

5771563[/snapback]

 

Ikke nok med at det er raskest, det er også minst (tar mindre plass), så denne bloat-argumentasjonen er tynn i mine øyne, opera aktiverer stort sett ingenting av "utenom-browser"-funksjoner før du ber om det.

 

Ellers har jeg prøvd både FF og opera endel, og opera er mye smoothere over hele linja synes jeg, det er bare kjappere og mer strømlinjeformet, og du slipper å lete lenge etter en plugin som gjør det du vil. Plugin-ideen er egentlig god, men det fungerer rett og slett ikke like bra som i opera allikevel.

 

Ellers er det litt merkelig med alle som klager over kanppene i oera og sånn, å skifte kanpper der er jo uendelig mye lettere enn å vasse igjennom hundrevis av extensions for å få gjprt det du vil.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Sorry, Zlatzman hadde sitert deg, men det var han som skrev om minnebruken.

5776089[/snapback]

Da er vi enige.. :)

 

Men denne tråden kan like gjerne stenges. Poenget var hvilken nettleser man likte best, ikke en Opera vs Firefox-tråd som noen nevnte tidligere. Jeg har selv skrevet mye om det siste, men det var mye etter at noen sa at dette kom til å bli nettopp en slik tråd, og påpeke hvor lett det er å avspore slike tråder, bare man sier de rette tingene. :)

 

Så det finnes nok slike tråder, og de skal postes i Programvare-kategorien. Om jeg ikke tar helt feil, finnes både en slik her tråd der, samt en Opera vs Firefox der allerede. :)

Lenke til kommentar
Sorry, Zlatzman hadde sitert deg, men det var han som skrev om minnebruken.

5776089[/snapback]

Da er vi enige.. :)

 

Men denne tråden kan like gjerne stenges. Poenget var hvilken nettleser man likte best, ikke en Opera vs Firefox-tråd som noen nevnte tidligere. Jeg har selv skrevet mye om det siste, men det var mye etter at noen sa at dette kom til å bli nettopp en slik tråd, og påpeke hvor lett det er å avspore slike tråder, bare man sier de rette tingene. :)

 

Så det finnes nok slike tråder, og de skal postes i Programvare-kategorien. Om jeg ikke tar helt feil, finnes både en slik her tråd der, samt en Opera vs Firefox der allerede. :)

5776507[/snapback]

 

Nå er jo gjerne opera og FF de to mest aktuelle browserene for de fleste, og da er det naturlig å diskutere fordelene og ulempene med disse to.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...