Gå til innhold

Fra trance til godmusikk :D


tgrude

Anbefalte innlegg

Hvor mange på forumet kan si at de gikk fra trance til Metal/rock sjangrèn i 16-18 årsalderen..

 

Ser det er masse evner med "Nevn 3 sanger du syns er best"

 

Ville egentlig bare si at jeg hører mest på:

 

System of a Down

Nickelback

Metallica

Papa Roach

Drowing pool

Linkin Park

 

Og kanskje noen utenom den sjangrèn!

Coldplay

Röyksopp

Kaizers

Kings of Convenience

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har aldri hørt på trance, men hører på good ol' Dre og Snoop (altså de gamle gode sangene).

 

Har i det siste begynnt å høre mer på rock som du nevner; Metallica, rhcp, foo fighters osv.

 

Hva slags sjanger går System of a Down under? De har noen sanger som er ok, men mange er litt for spesielle etter min smak :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Jimmy Pop skrev (2002-09-24 08:50):

Quote:


tgrude skrev (2002-09-23 22:51):

System of a Down

Nickelback

Papa Roach

Drowing pool

Linkin Park


 

Disse bandene er ikke rockeband! Det er homo sell-out band!

 

SOAD er ikke sellouts! Det er da for fan ikke deres feil at folk liker musikken. sellouts gir fan i fansen, lager overfladisk møkkamusikk og driter i røttene sine. bare for å bli kjent og få cash. (les: Papa Roach, Linkin Park)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 22:51, skrev tgrude:

Hvor mange på forumet kan si at de gikk fra trance til Metal/rock sjangrèn i 16-18 årsalderen..



 

ikke jeg. Som liten guttunge var det pappa's musikk som gjaldt og som 4 åring hadde han lært meg å like The Everly Brothers. Så TEB var første band jeg virkelig likte. Etterhvert som jeg begynte på skolen så ble det mer og mer topp20 musikk, godt hjulpet av mine eldre søstre. På slutten av 1994 så oppdaga jeg The Offspring og da begynte jeg gradvis å utforske mer musikk og da jeg endelig kom online så kunne jeg virkelig utvide musikksamlinga mi.

 

Så siden 1994 har jeg hatt en gradvis utvikling og liker i dag det meste. Jeg kan like godt sette meg ned å høre på pop (f.eks Cardigans og The Verve) som In Flames og Opeth. Jeg styrer fortsatt unna nesten all black metal og en god del death metal. Power og nu metal(som limp bizkit og SOAD) er heller ikke noe som spilles ofte. Av heavy metal, punk rock, arena rock, ska punk, alt rock, brit pop og thrash metal så hører jeg på så godt som alt :smile: Dance musikken på 90 tallet har jeg også en svakhet for, men det er ikke noe musikk jeg nyter, den er bare kul å høre på av og til.

 

Når det gjelder trance så begynte jeg å like litt i 9-10 klasse, men det ble aldri "wow" dritkult. Er det noen DJ'er jeg liker så er det Fatboy slim :smile:

 

Skal det være noe musikk jeg absolutt ikke kan fordra så er der RnB og hip-hop/rap. Spesielt den j'vlige gangsta rap'en *pjuk*

 

og en ting til, jeg har en spesiell svakhet for pan flutes av en eller annen grunn

 

Så siden '94 så har Offspring vært fav bandet mitt. Metallica har krøpet opp til en klar andreplass. Etter det så er det en haug av artister jeg liker like godt :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-09-24 21:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 23:09, skrev hurst:


Hva slags sjanger går System of a Down under? De har noen sanger som er ok, men mange er litt for spesielle etter min smak :smile:


 

De er nu-metal uten tvil, men med et innslag goth vil jeg si. Men nu-metal er dem selv om fansen ofte vil kalle dem death/black metal siden nu-metal er blitt ekstremt populært å hate.

Lenke til kommentar

Quote:


Anders Leipsland skrev (2002-09-24 21:55):


De er nu-metal uten tvil, men med et innslag goth vil jeg si. Men nu-metal er dem selv om fansen ofte vil kalle dem death/black metal siden nu-metal er blitt ekstremt populært å hate.


 

Nei, ikke nu-metal. Har ingen likhetstrekk med nu-metal. Jeg er fan, og jeg vil ikke kalle SOAD for black metal, der har vi burzum :smile:

 

SOAD er i sin egen sjanger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...