Gå til innhold

DJ på 10.kl avsluttningsball - Hva slags musikk?


aleks tho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet at ikke alt Burzum er like heavy. Men på en 10 kl. avslutningsball vet jeg ikke hvor godt inn Burzum ville passet. De aller fleste vil jeg anta ikke har hørt om det engang.

 

Det mest avgjørende av hva slags musikk du skal velge er vel hva som er populært. Mitt beste tips er at du forhører deg med endel på skolen din om hva de ville hatt med på avslutnigsballet. Hvilke sanger de syntes hadde passet inn ?. Alle er 15 - 16 år, og de fleste av dem har garantert ikke så altfor peiling på musikk. Så det å velge sanger som endel kan. Eller som ikke er alt for spesielle/ heavy ect... (refererer til bandet over), ville nok vert lurt.

 

Edit: Selv om Slayer er bra fest musikk betyr ikke det at det passer bra på et ball.

 

Men det er kanskje en ting trådstarter burde sagt litt mer om. Hvor stivt er det egentlig ?. Er det ikke så veldig stivt kan du velge litt mer party musikk. OG da burde det vel ikke være så vanskelig å finne sanger. Hva er det du hører på når du er på fest ?

Endret av manamind
Lenke til kommentar

Hvis du først skal spille noe metall eller lignende så må du ta den helt ut. Excrematory Grindfuckers skaper sikkert stemning. :)

 

Men i tillegg til overnevnte ville jeg også spilt noe litt mer klassiske greier som er vanlig på ball. Litt vals og reinlender og sånn. Og litt pop musikk senere på kvelden.

Lenke til kommentar

Spill sprek listepop etter VGlista Topp20 så dekker du vel "smaken" til flertallet. Til roligdansene kan du f.eks spille:

 

- Jennifer Rush - The Power Of Love

- Glenn Medeiros - Nothing's Gonna Change My Love

- Nazareth - Love Hurts

- Toni Braxton - Unbreak My Heart

- Whitney Houston - I will always love you

- Mariah Carey - Hero

- Mariah Carey - When You Believe

- Mariah Carey & Boyz II Men - One Sweet Day

- Fugees - Killing Me Softly

- Foreigner - I Wanna Know What Love Is

- Procol Harum - Whiter Shade Of Pale

- Gary Moore - Still got the blues for you

- Bonnie Tyler - Total Eclipse of the Heart

- Chris De Burg - Lady in red

- Ben E King - Stand By Me

- Tracy Chapman - Can I Hold You Tonight

- Johnny Logan - hold me now

- Frank & Nancy Sinatra - Something Stupid

- All 4 one - I swear

- Celine Dion - My heart will go on

- EAST17 - Stay Another Day

- Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love

- Halvdan Sivertsen - Kjærlighetsvisa

- Jan Teigen - Det Vakreste Som Finns

- Jeff Buckley - Hallelujah

- Joe Cocker - You Are So Beautifull To Me

- KC and Jojo - All My Life

- LeAnn Rimes - How do I live

- Lonestar - Amazed

- Michael Bolton - When A Man Loves A Women

- Michael Learns To Rock - The Actor

- Morten Harket - Kamilla og Sebastian

- Mr. Big - To Be With You

- Patrick Swayze - She's Like The Wind

- Picazzo - Hvis morgendagen aldri kommer

- R.E.M. - Everybody Hurts

- Rainbow - Bye Bye Baby Goodbye

- Sam Brown - Stop

- Scorpions - Winds Of Change

- Seal - Kiss From A Rose

- Wet Wet Wet - Love Is All Around

- Wham - I'm Never Gonna Dance Again

- Righteous Brothers - Unchained Melody

- Bryan Adams - Heaven

- Bryan Adams - Everything I Do, I Do It For You

- Bon jovi - Always

- Elton John - Can you feel the love tonight

 

Flere som lengter tilbake? :love:

Lenke til kommentar

Jeg er alt for gammel til komme med noen tidsaktuelle forslag, men et råd skal du få: Spør jentene, ikke guttene. Skal det bli ball, er det de som må være fornøyd med musikken. Og da tviler jeg sterkt på at du får mange forslag om metall-musikk. Så får heller guttene ønske at du spilte låter som er mere egnet når man skal stange hodet i en murvegg...

 

Ikke start for rolig, guttene må bygge opp motet og begynner du med 3-4 klinelåter kommer de garantert til å ende opp i et hjørne med barnslige påfunn de strengt tatt burde vokst fra. Når det er mange på gulvet kan du roe det litt ned, men pass på å skru opp tempoet igjen når gulvet begynner å tømmes. Ellers risikerer du at folk går.

 

Skal det være ordentlig ball må du starte med en polonaise. (Det behøver ikke være klassisk musikk, men noe som egner seg til en inntogsmarsj.) Men den må helst være innøvet og folk være forberedt, så de vet hva de skal gjøre og slik at alle har en partner.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...