Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Zyxel 660RU-T3 forwardingprob. - NGT


Anbefalte innlegg

Ok, NAT loopback funka... men ikke faen om jeg gidder å beholde denne routeren fordet. Den kneler jo bare jeg legger "litt" last på linja... nei takke seg til kvalitet. Takke seg til Cisco.

5753342[/snapback]

 

Det er jo en grunn til at Cisco ikke selger ADSL-modem lenger. Eller ADSL2+ for den saks skyld.

5757014[/snapback]

 

å den grunnen er? (jeg snakket om zyxel routeren i min frustrasjon ) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, NAT loopback funka... men ikke faen om jeg gidder å beholde denne routeren fordet. Den kneler jo bare jeg legger "litt" last på linja... nei takke seg til kvalitet. Takke seg til Cisco.

5753342[/snapback]

 

Det er jo en grunn til at Cisco ikke selger ADSL-modem lenger. Eller ADSL2+ for den saks skyld.

5757014[/snapback]

 

Dette er vel ei sannheit med modifikasjoner, for er ikkje linksys egentlig cisco?

Og linksys sel no adsl og adsl2+ modem

Lenke til kommentar
Det som skjer med meg er at eg plutselig mister connection og kun 2 lys blinker på routeren. Venter eg ei lita stund så eg back on track.

Bruker torrent, men er usikker på om problemet kun skjer når azureus er i bruk.

5757146[/snapback]

 

Hvilke to lys lyser?

Prøv enten å begrens antall connections i p2p klienten eller prøv å gå til meny 24.8 og skriv ip nat session 2000. Anbefaler den første løsningen først.

 

Vedr. Cisco diskusjonen så eier Cisco Linksys ja, men det endrer jo ikke så mye. Om Cisco kjøper ZyXEL så blir det ikke automatisk Cisco innmat i boksen. Uansett så kostet Cisco-boksen uhorvelig mye penger og de kunne ikke konkurrere på pris og var vel strengt tatt ikke så interesert i det markedet når marginene forsvant.

Lenke til kommentar
Det som skjer med meg er at eg plutselig mister connection og kun 2 lys blinker på routeren. Venter eg ei lita stund så eg back on track.

Bruker torrent, men er usikker på om problemet kun skjer når azureus er i bruk.

5757146[/snapback]

 

Hvilke to lys lyser?

Prøv enten å begrens antall connections i p2p klienten eller prøv å gå til meny 24.8 og skriv ip nat session 2000. Anbefaler den første løsningen først.

 

Vedr. Cisco diskusjonen så eier Cisco Linksys ja, men det endrer jo ikke så mye. Om Cisco kjøper ZyXEL så blir det ikke automatisk Cisco innmat i boksen. Uansett så kostet Cisco-boksen uhorvelig mye penger og de kunne ikke konkurrere på pris og var vel strengt tatt ikke så interesert i det markedet når marginene forsvant.

5759624[/snapback]

 

Har aldri tenkt på å studere kva lys det er, men skal sjekke det når linja går ned nesten gong.

Skal teste ut det du har foreslått.

 

ang. Linksys/Cisco så har eg forstått det slik at linksys er cisco for oss vanlig dødelige, mens cisco er cisco for dei med kapital, men dette er kun synsing og lause rykter. Så eg er nok heilt på jordet.

Lenke til kommentar

ZyXel boksen knela på under 2 minutter med eDonkey/torrentplugin. Cisco har vært rocksolid siden jeg fikk ADSL for ca 5 år siden? Zyxel routeren takler nok rett og slett ikke trafikken mens Cisco gjør...det handler vel om kvalitetsforskjeller...

 

Men det jeg lurer på er...jeg har en Bravo linje... Hvis ZyXel ikke takler trafikken på en 3500/500 linje, hvordan i det huleste skal den håndtere en ADSL2 linje??

Lenke til kommentar
ZyXel boksen knela på under 2 minutter med eDonkey/torrentplugin. Cisco har vært rocksolid siden jeg fikk ADSL for ca 5 år siden? Zyxel routeren takler nok rett og slett ikke trafikken mens Cisco gjør...det handler vel om kvalitetsforskjeller...

 

Men det jeg lurer på er...jeg har en Bravo linje... Hvis ZyXel ikke takler trafikken på en 3500/500 linje, hvordan i det huleste skal den håndtere en ADSL2 linje??

5760946[/snapback]

 

Eg har tenkt samme tanken...

Trur det er azureus som tar mi boks også, for har ikkje hatt eit einaste problem idag, og eg har ikkje brukt azureus idag.

Lenke til kommentar
ZyXel boksen knela på under 2 minutter med eDonkey/torrentplugin. Cisco har vært rocksolid siden jeg fikk ADSL for ca 5 år siden? Zyxel routeren takler nok rett og slett ikke trafikken mens Cisco gjør...det handler vel om kvalitetsforskjeller...

 

Men det jeg lurer på er...jeg har en Bravo linje... Hvis ZyXel ikke takler trafikken på en 3500/500 linje, hvordan i det huleste skal den håndtere en ADSL2 linje??

5760946[/snapback]

Det er ikke trafikkmengden men trafikkmønsteret som gjør det i så fall. Problemet vil jeg tro ligger i at p2p åpner et usannsynlig antall connections som fyller opp NAT-tabellen. Når den er full må du vente til connections timer ut før du kan åpne en ny. Hvorfor Ciscoen kan håndtere det kan man jo spørre seg om for jeg tviler på at den takler fler men det er mulig den dreper eksisterende istedet for å blokke nye som er standarden...

Lenke til kommentar
ZyXel boksen knela på under 2 minutter med eDonkey/torrentplugin. Cisco har vært rocksolid siden jeg fikk ADSL for ca 5 år siden? Zyxel routeren takler nok rett og slett ikke trafikken mens Cisco gjør...det handler vel om kvalitetsforskjeller...

 

Men det jeg lurer på er...jeg har en Bravo linje... Hvis ZyXel ikke takler trafikken på en 3500/500 linje, hvordan i det huleste skal den håndtere en ADSL2 linje??

5760946[/snapback]

Det er ikke trafikkmengden men trafikkmønsteret som gjør det i så fall. Problemet vil jeg tro ligger i at p2p åpner et usannsynlig antall connections som fyller opp NAT-tabellen. Når den er full må du vente til connections timer ut før du kan åpne en ny. Hvorfor Ciscoen kan håndtere det kan man jo spørre seg om for jeg tviler på at den takler fler men det er mulig den dreper eksisterende istedet for å blokke nye som er standarden...

5761453[/snapback]

 

Ikke vet jeg, men cisco'en håndterer ett sykt antall NAT oppføringer iallefall..

Lenke til kommentar
av de mange gangene zyxelen gikk ned her, så var azureus oppe kanskje 4 av gangene. og siden jeg ikke bruker noen annen form for p2p, så tviler jeg på at det er det som slår ut modemet

5761549[/snapback]

 

Men det er viktig å skjelne på hva "gikk ned" innebærer. Dersom det er sync'en som går ned så har ikke det noe med trafikkmønsteret eller mengden. Den mister ikke sync pga trafikk men linjekvalitet.

 

Dersom linken er oppe men det ikke går data over, kan det være NAT-tabellen.

 

Husk at ADSL2+ er ny teknologi, så det kan være at det være ustabilt i starten slik ADSL var i oppstarten.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ser at du har litt problemer med zyxel 660RU-T3 jeg har samme type og det fungerte bra på min router.

Jeg gikk rett inn på zyxel sine konfigurasjonssider http://[din ip-adresse]

(virker best i explorer av en eller annen grunn),

logg inn med brukernavn og passord, fås av bredbåndslevrandøren. Så kan du gå på sua only og legge inn/åpne porter.

Men husk du må ha lagt opp fast ip på maskinen for at det skal virke.

Jeg anbefaler ikke å åpne alle portene om du ikke har en veldig bra brannmur da hele maskinen din da ligger åpen for hele verden.

Håper at du får noe ut av dette

Lykke til

Lenke til kommentar

Nå ser det ut som jeg er et steg i riktig retning.

 

Jeg har nå vært online i over 12 timer med routeren og testing kommer til å fortsette.

 

Som beskrevet i tidligere innlegg ovenfor er det massive stabilitetsproblemer med denne routeren. Løsningen foreløpig for meg er å gjøre denne om til bridge, og lar Linksys WRT54GS ta over som router. Alt jeg gjorde var å gå inn på grensesnittet på Zyxel>WAN setup> og gjør om router til bridge. Så satte jeg innstillingene i Linksys til PPPoE og la inn brukernavn og passord. PPP lyset på Zyxel stoppet å lyse og DSL lampen blinker istedenfor å lyse.

 

Det ser ut om om den er stabil. Jeg spilte BF2 igår kveld og sjekket pingen. Den så bra ut. Jeg har kjørt pingplotter; den ser også bra ut. Jeg har prøvd nedlasting på ca. 5GB og det tok meg ca. 1.30 time. Snitthastigheten her var 981 kb/s. Ifølge pingplotteren er maxping opp mot NGT DNS vært 251 og dette var under nedlasting.

 

Jeg gjorde Zyxel om til bridge igår kveld ca. 22. Klokken 06 idag hadde jeg et brudd. Hva det var vet jeg ikke. Jeg tok en restart på Zyxel og siden da har jeg vært online. Jeg bruker to pcer med IRC på forskjellige Efnet servere for å se om det har vært brudd.. Jeg har detti ut av en, men forble pålogget på den andre serveren ergo jeg mistet ikke linja.

 

Det hadde vært fint om flere hadde prøvd ut dette. Jeg , og sikkert flere, er interessert i resultatet.

Endret av Koma
Lenke til kommentar
Nå ser det ut som jeg er et steg i riktig retning.

 

Jeg har nå vært online i over 12 timer med routeren og testing kommer til å fortsette.

 

Som beskrevet i tidligere innlegg ovenfor er det massive stabilitetsproblemer med denne routeren. Løsningen foreløpig for meg er å gjøre denne om til bridge, og lar Linksys WRT54GS ta over som router. Alt jeg gjorde var å gå inn på grensesnittet på Zyxel>WAN setup> og gjør om router til bridge. Så satte jeg innstillingene i Linksys til PPPoE og la inn brukernavn og passord. PPP lyset på Zyxel stoppet å lyse og DSL lampen blinker istedenfor å lyse.

 

Det ser ut om om den er stabil. Jeg spilte BF2 igår kveld og sjekket pingen. Den så bra ut. Jeg har kjørt pingplotter; den ser også bra ut. Jeg har prøvd nedlasting på ca. 5GB og det tok meg ca. 1.30 time. Snitthastigheten her var 981 kb/s. Ifølge pingplotteren er maxping  opp mot NGT DNS vært 251 og dette var under nedlasting.

 

Jeg gjorde Zyxel om til bridge igår kveld ca. 22. Klokken 06 idag hadde jeg et brudd. Hva det var vet jeg ikke. Jeg tok en restart på Zyxel og siden da har jeg vært online. Jeg bruker to pcer med IRC på forskjellige Efnet servere for å se om det har vært brudd.. Jeg har detti ut av en, men  forble pålogget på den andre serveren ergo jeg mistet ikke linja.

 

Det hadde vært fint om flere hadde prøvd ut dette. Jeg , og sikkert flere, er interessert i resultatet.

5765007[/snapback]

 

Hørtes ut som noe jeg kan prøve.

Jeg bruker derimot pppoa..... Så blir vel en slags passtrough mode jeg må ha...

Lenke til kommentar
Nå ser det ut som jeg er et steg i riktig retning.

 

Jeg har nå vært online i over 12 timer med routeren og testing kommer til å fortsette.

 

Som beskrevet i tidligere innlegg ovenfor er det massive stabilitetsproblemer med denne routeren. Løsningen foreløpig for meg er å gjøre denne om til bridge, og lar Linksys WRT54GS ta over som router. Alt jeg gjorde var å gå inn på grensesnittet på Zyxel>WAN setup> og gjør om router til bridge. Så satte jeg innstillingene i Linksys til PPPoE og la inn brukernavn og passord. PPP lyset på Zyxel stoppet å lyse og DSL lampen blinker istedenfor å lyse.

 

Det ser ut om om den er stabil. Jeg spilte BF2 igår kveld og sjekket pingen. Den så bra ut. Jeg har kjørt pingplotter; den ser også bra ut. Jeg har prøvd nedlasting på ca. 5GB og det tok meg ca. 1.30 time. Snitthastigheten her var 981 kb/s. Ifølge pingplotteren er maxping  opp mot NGT DNS vært 251 og dette var under nedlasting.

 

Jeg gjorde Zyxel om til bridge igår kveld ca. 22. Klokken 06 idag hadde jeg et brudd. Hva det var vet jeg ikke. Jeg tok en restart på Zyxel og siden da har jeg vært online. Jeg bruker to pcer med IRC på forskjellige Efnet servere for å se om det har vært brudd.. Jeg har detti ut av en, men  forble pålogget på den andre serveren ergo jeg mistet ikke linja.

 

Det hadde vært fint om flere hadde prøvd ut dette. Jeg , og sikkert flere, er interessert i resultatet.

5765007[/snapback]

 

Er det ikke vanskeligere å gjøre den om til bridge? Får du da WAN ip-en inn til

Linksysen? Kom gjerne med tilbakemeldigner om stabilitet.

Lenke til kommentar

OK. Etter 16 timer hang nettet seg opp. Feilsøkte først på linksysen. Den var helt ok. Problemet lå i Zyxel. Jeg mista ikke kontakten da mirc gikk greit.

 

Kjørte ping med noe packet loss. Ping internt gikk bra. Jeg klarte ikke å kjøre noe speedometer.

 

Jeg gikk inn i Zyxel for å se om alt var ok. Deretter restarta jeg den. Det skjedde mens jeg lasta ned BF2 Euro Force, men om dette har noe betydning vet jeg ikke.

 

Tester fortsatt ut. Jeg hadde håpa på litt bedre oppetid.

 

I basic setup i Linksysen satt jeg opp PPPoE og la inn brukernavn og passord.

Advanced routing>Operating mode>Gateway

Staus>Login status >Connect

Lenke til kommentar

Får å sjekke om linken går ned kan du telnet'e deg inn på modemet og gå til meny 24.1. Der vil du se System uptime som viser hvor lenge modemet har vært opp. Så kan du sjekke node 1 sin oppetid. Den vil naturlig nok være noe lavere enn oppe tiden men forskjellen skal ikke være mer enn et par minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...