Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Zyxel 660RU-T3 forwardingprob. - NGT


Anbefalte innlegg

Jeg sitter og grubler over hvorfor ikke jeg får til portforwarding på min nye Zyxel 660RU-T3.

 

Jeg prøver f.eks. Ventrilo. Jeg går inn på NAT i grensesnittet>SUA only> skriver deretter 3784 på start og end port. Denne skal gå videre til maskin 10.0.0.3.

 

Jeg prøver deretter å koble meg opp på fra maskin 10.0.0.4, med dette fungerer ikke. Alt annet står på 0.

 

Alle brannmurer i windows er slått av. Alle maskiner har fått nye ipadresser.

 

Er det noe jeg gjør galt?

 

ISp er NGT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg får det heller ikke til. utifra all dokumentasjon jeg har funnet på den routeren gjør du ikke noe feil.

 

zyxel er no dritt, jeg tror jeg beholder min cisco 677i jeg...den funker iallefall.

 

edit: det stod noe om at du må sette opp firewall regel i tillegg for å få det til å fungere i zyxel sin dokumentasjon, men det har ikke lyktes meg å finne noen firewallsettings på routeren, og manualen var heller vag på om det gjalt firewallsettings på routeren eller om de mente 3rd party firewaller...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
jeg får det heller ikke til. utifra all dokumentasjon jeg har funnet på den routeren gjør du ikke noe feil.

 

zyxel er no dritt, jeg tror jeg beholder min cisco 677i jeg...den funker iallefall.

 

edit: det stod noe om at du må sette opp firewall regel i tillegg for å få det til å fungere i zyxel sin dokumentasjon, men det har ikke lyktes meg å finne noen firewallsettings på routeren, og manualen var heller vag på om det gjalt firewallsettings på routeren eller om de mente 3rd party firewaller...

5749787[/snapback]

 

Jeg gikk inn på webgrensesnittet, og under SUA eller hva det nå kalles. Der var det en ferdig utfylt portforwarding, som det sto "ALL" på. Bare å skrive inn IP adressen. Der skrev jeg inn Ipen til routern jeg har bak. Funket som fjell.

 

Edit: Mulig det ble litt på siden av deres problem..

Endret av ronnyenk
Lenke til kommentar
http://portforward.com/english/routers/por...T1/Ventrilo.htm

 

Ser jo i utgangspunktet enkelt ut på portforward...

Er det ikke noe filterregler som NGT har i sine templates som gjør at det blir screw up?

5750148[/snapback]

 

Det bør være så enkelt, men av en eller annen grunn fungerer det ikke med applikasjoner som trenger forwarding.

 

Jeg tror du har rett at NGT har laget noen egne filterregler. Jeg har iallefall sendt en mail til NGT.

 

Når en eventuell løsning kommer, skal jeg poste den her.

Lenke til kommentar
Jeg prøver f.eks. Ventrilo. Jeg går inn på NAT i grensesnittet>SUA only> skriver deretter 3784 på start og end port. Denne skal gå videre til maskin 10.0.0.3.

 

Jeg prøver deretter å koble meg opp på fra maskin 10.0.0.4, med dette fungerer ikke.

 

Hva mener du? At du prøver å koble til Ventrilo med en PC som har 10.0.0.4? Eller sjekker du innstillingene fra en annen IP?

 

Jeg regner med at du trykket apply etter å lagt inn dette? ;)

 

Har du prøvd via telnet? Meny 15.2.1.

 

MrLee: Hvilken linkhastighet får du med Ciscoen sammenlignet med ZyXEL'en forresten?

Endret av Rim
Lenke til kommentar

Hva mener du? At du prøver å koble til Ventrilo med en PC som har 10.0.0.4? Eller sjekker du innstillingene fra en annen IP?

 

Jeg regner med at du trykket apply etter å lagt inn dette? ;)

 

Har du prøvd via telnet? Meny 15.2.1.

 

MrLee: Hvilken linkhastighet får du med Ciscoen sammenlignet med ZyXEL'en forresten?

5750218[/snapback]

 

Jeg beklager om jeg var litt utydelig i min formulering.

 

Jeg kjører ventriloserver på maskin 10.0.0.3 og forwarder port 3784 til denne. Jeg bruker vanlig ventrilo app. på 10.0.0.4 og kobler meg opp mot ventriloserveren på 10.0.0.3. -

 

10.0.0.3= server, 10.0.0.4=Klient. Det går heller ikke selv om jeg jeg bruker 10.0.0.3 som server og klient.

 

Jeg har det samme problemet med filoverføring i IRC DCC. Få ikke mottatt filer når jeg åpnet porter til maskinene.

 

Jeg har også prøvd gjennom telnet slik som du beskrev i en tidligere tråd, Rim. Som sagt, av en eller annen pussig grunn fungerer det ikke.

Endret av Koma
Lenke til kommentar

Ok, dersom begge deler er på LAN har ikke modemet noe med den trafikken å gjøre. Dersom du prøver å koble til Ventrilo serveren via WAN IPen må du inn på meny 24.8 og skrive "ip nat loopback on" uten "". Se om det hjelper.

 

Når det gjelder IRC DCC så må du i IRC klienten din definere hvilke porter som skal brukes. Per default står ihvertfall mIRC til å bruke alle porter opp til 65565 eller hva det var. Dersom du definerer den rangen i irc-clienten din en 10-ports range og forwarder den rangen der til LAN IPen din skal det fungere.

 

Filterene har ingenting med dette å gjøre forresten.

 

Forøvrig er alle disse problemene NAT-spesifikke, ikke ZyXEL-spesifikke.

Lenke til kommentar
Dersom du prøver å koble til Ventrilo serveren via WAN IPen må du inn på meny 24.8 og skrive "ip nat loopback on" uten "". Se om det hjelper.

5750253[/snapback]

 

Dette fungerte :thumbup: Nå kjører jeg DNS (ekstern ip ( no-ip)) fra pc 10.0.0.4 til 10.0.0.3.

 

Dette var glimrende. Husker det var lignende problem med loopback på speedtouchen.

Lenke til kommentar
Ok, NAT loopback funka... men ikke faen om jeg gidder å beholde denne routeren fordet. Den kneler jo bare jeg legger "litt" last på linja... nei takke seg til kvalitet. Takke seg til Cisco.

5753342[/snapback]

 

Sant...NGT la på filter idag og forsterka signalene uten hell. Nå blir det brudd flere ganger i timen.

 

Jeg ringer igjen i morgen for å bekrefte at dette ikke gikk. I mellomtiden har jeg flytta på router, laget kabler, bytta kabler osv.

 

Ingenting fungerer...Mimrer tilbake til problemfrie Netopia, men da hadde jeg bare 1.8mbit. Nå har jeg 17mbit med masse problemer. Ser ut til å være vanskelig å få både i pose og sekk.

Endret av Koma
Lenke til kommentar
Ok, NAT loopback funka... men ikke faen om jeg gidder å beholde denne routeren fordet. Den kneler jo bare jeg legger "litt" last på linja... nei takke seg til kvalitet. Takke seg til Cisco.

5753342[/snapback]

 

 

Så det er fleire enn meg som har problemer med at denne routeren disconnecter i tide og utide, dette er veldig irriterende, spes når man spela online.

Tviler på at det er overlast som skaper dette problemet for meg, for eg kan ikkje sjå at eg har lasta linja 100% (Classic 3500/512) og det er jo laget for å tåle adsl2+ hastigheter. er det vits i å sitte i kø og vente på kundeservicen for å klage?

Noen som har noen synspunkter og ideer?

Lenke til kommentar
Ok, NAT loopback funka... men ikke faen om jeg gidder å beholde denne routeren fordet. Den kneler jo bare jeg legger "litt" last på linja... nei takke seg til kvalitet. Takke seg til Cisco.

5753342[/snapback]

 

 

AHRGH ! Må man sette på nat loopback HVER gang man restarter routern ?? :-(

Ser sånn ut her.. Urk 22 kobler de meg om til 2+.. Håper det er verdt alt dette styret...

Lenke til kommentar
Ok, NAT loopback funka... men ikke faen om jeg gidder å beholde denne routeren fordet. Den kneler jo bare jeg legger "litt" last på linja... nei takke seg til kvalitet. Takke seg til Cisco.

5753342[/snapback]

 

 

AHRGH ! Må man sette på nat loopback HVER gang man restarter routern ?? :-(

Ser sånn ut her.. Urk 22 kobler de meg om til 2+.. Håper det er verdt alt dette styret...

5756090[/snapback]

 

Som sagt, dette var bare for å teste. For å legge det permanent inn gjør følgende;

telnet inn og gå til meny 24.8 og skriv;

sys edit autoexec.net

Du er nå inne i en veldig primitiv text-editor. Trykk n en 7-8 ganger for å komme deg litt ned i fila. Trykk i og det skal komme : på linja. Skriv inn ip nat loopback on og trykk enter. Trykk x for exit og save.

Skriv deretter sys view autoexec.net for å se om det fortsatt ligger inne. Det skal nå overleve en reboot men ikke en reset. Grunnen til at dette funket med Cisco og ikke Thomson/ZyXEL er fordi Cisco har dette default på mens de andre har det av. Grunnen til dette er at trafikken må gå litt frem og tilbake mellom LAN/WAN som gir noe dårliger ytelse (2-5%) enn om du kobler deg direkte til LAN IPen.

 

For dere som har problemer, er det sync'en som går ned, er det data som ikke går igjennom, rebooter boksen eller hva? Sjekk dette ved å se på meny 24.2.1. Om det skjer ofte, ha det oppe og sjekk der når det skjer noe galt. Er det linken som går ned, rebooter boksen, eller hva? Er linken oppe, hvis ja øker Tx packets og Rx packets osv?

 

Bruker dere p2p, CS eller andre ikke-sentraliserte programmer?

Endret av Rim
Lenke til kommentar
Ok, NAT loopback funka... men ikke faen om jeg gidder å beholde denne routeren fordet. Den kneler jo bare jeg legger "litt" last på linja... nei takke seg til kvalitet. Takke seg til Cisco.

5753342[/snapback]

 

Det er jo en grunn til at Cisco ikke selger ADSL-modem lenger. Eller ADSL2+ for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Ok, NAT loopback funka... men ikke faen om jeg gidder å beholde denne routeren fordet. Den kneler jo bare jeg legger "litt" last på linja... nei takke seg til kvalitet. Takke seg til Cisco.

5753342[/snapback]

 

 

AHRGH ! Må man sette på nat loopback HVER gang man restarter routern ?? :-(

Ser sånn ut her.. Urk 22 kobler de meg om til 2+.. Håper det er verdt alt dette styret...

5756090[/snapback]

 

Som sagt, dette var bare for å teste. For å legge det permanent inn gjør følgende;

telnet inn og gå til meny 24.8 og skriv;

sys edit autoexec.net

Du er nå inne i en veldig primitiv text-editor. Trykk n en 7-8 ganger for å komme deg litt ned i fila. Trykk i og det skal komme : på linja. Skriv inn ip nat loopback on og trykk enter. Trykk x for exit og save.

Skriv deretter sys view autoexec.net for å se om det fortsatt ligger inne. Det skal nå overleve en reboot men ikke en reset. Grunnen til at dette funket med Cisco og ikke Thomson/ZyXEL er fordi Cisco har dette default på mens de andre har det av. Grunnen til dette er at trafikken må gå litt frem og tilbake mellom LAN/WAN som gir noe dårliger ytelse (2-5%) enn om du kobler deg direkte til LAN IPen.

 

For dere som har problemer, er det sync'en som går ned, er det data som ikke går igjennom, rebooter boksen eller hva? Sjekk dette ved å se på meny 24.2.1. Om det skjer ofte, ha det oppe og sjekk der når det skjer noe galt. Er det linken som går ned, rebooter boksen, eller hva? Er linken oppe, hvis ja øker Tx packets og Rx packets osv?

 

Bruker dere p2p, CS eller andre ikke-sentraliserte programmer?

5756995[/snapback]

 

Det som skjer med meg er at eg plutselig mister connection og kun 2 lys blinker på routeren. Venter eg ei lita stund så eg back on track.

Bruker torrent, men er usikker på om problemet kun skjer når azureus er i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...