Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Det der ser jo HELT på viddene ut! Den eneste gangen jeg har observert noe så dårlig var når laptoppen min kjørte skjermkortet i 16-bit og strømsparingsmodus. Fenomenet kan observeres det mørke spekteret på mine LaCie skjermer også, men det DET var jo alvorlig galt 8-O

 

EDIT: Sjekket akkurat fargegradienter i Photoshop nå, og observerte samme mønster ved bestemte fargeinnstillinger (svake). Kan det være at DELL skjermen trenger litt kalibrering?

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20"'erne er de fullstendig uten input-lag?

6065425[/snapback]

 

Er bare 24" med PVA panel som har lag ja, har i hvert fall ikke hørt om noen andre.

 

Det der ser jo HELT på viddene ut! Den eneste gangen jeg har observert noe så dårlig var når laptoppen min kjørte skjermkortet i 16-bit og strømsparingsmodus. Fenomenet kan observeres det mørke spekteret på mine LaCie skjermer også, men det DET var jo alvorlig galt 8-O

6066136[/snapback]

 

Det ser rimelig ille ut ja. Skal være bedre hvis man bruker vga, men føler det er uaktuelt på en såpass dyr skjerm

Lenke til kommentar

I mangel på noe annet så har jeg nå fått muligheten til å bestille denne skjemen.

 

Jeg har derfor under stor tvil lagt inn en ordre på denne, og får den om ca. 3 uker.

 

Så vidt jeg vet har Dell 4 fabrikker, to i USA, en i Asia (ett eller annet sted), og en i Europa.

 

Alle skjermene som har hatt problemer er levert fra fabrikken i Asia, og jeg håper derfor at det går bedre med den europeiske produksjonen.

 

Uansett, jeg har blitt lovet full retur dersom det viser seg at skjermen har feil.

 

Dvs. bytte 2 ganger og så pengene tilbake og heving av kjøp.

 

I og med at jeg MÅ ha en skjerm, har jeg intet å tape på denne løsningen.

Lenke til kommentar
Hvor mye må du ut med for skjermen?

6074703[/snapback]

Har ingen anelse faktisk... spurte ikke.... :blush:

 

Viss jeg ikke driter meg helt ut her nå så skulle jeg få den for ca. det samme som 2405 kostet...

6074742[/snapback]

 

http://accessories.euro.dell.com/sna/Produ...uctlisting.aspx

Men siden det er Dell vil jo denne prisen variere fra minutt til minutt.

6074786[/snapback]

 

 

 

2407 ligger LAVERE i pris enn 2405 lå for 14 dager siden. Ikke er det gitt rabatt på 2407 enda heller....

Lenke til kommentar
http://accessories.euro.dell.com/sna/Produ...uctlisting.aspx

Men siden det er Dell vil jo denne prisen variere fra minutt til minutt.

6074786[/snapback]

2407 ligger LAVERE i pris enn 2405 lå for 14 dager siden. Ikke er det gitt rabatt på 2407 enda heller....

6074901[/snapback]

 

Utrolig konge dette her....

 

Nå er det bare å krysse fingrene for at disse skjermene ikke har noen feil.

Lenke til kommentar

tror kanskje jeg har spurt før, men sprø igjen til glede for nye lesere :p

tror dere (eller du da rage) at foten til 2407 passer til min 2405? den foten er jo så mye penere. og hva koster en slik fot? regner med at det ikke skal være noe problem å få kjøpt en slik... da de fortsatt kan ødelegges...

Lenke til kommentar
tror kanskje jeg har spurt før, men sprø igjen til glede for nye lesere :p

tror dere (eller du da rage) at foten til 2407 passer til min 2405? den foten er jo så mye penere. og hva koster en slik fot? regner med at det ikke skal være noe problem å få kjøpt en slik... da de  fortsatt kan ødelegges...

6077972[/snapback]

Det er jo en teoretisk mulighet for at den passer, men sikker er jeg ikke.

 

hva selve foten koster vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
;) Jeg kjenner mine og du kjenner dine

Og når i gulgrønne får du tilbake maskinen din??

6088468[/snapback]

kan du bestille en til, eller var det der "et unikt" tilbud?

 

Spør du meg så virker det der som "ansatt pris"

 

Stygg sak ja....

Lenke til kommentar

Det var ekstremt lavt, lavere enn noen "storforhandlere" klarte å få 2405 til så ville ikke irritert meg engang, Rage. Helt sikkert spesielle forhold som ligger til grunn for den prisen.

 

 

Edit: Se der ja, der kom forklaringen :yes:

Endret av H@@kon
Lenke til kommentar

Kom over denne artikkelen på The inquirer og jeg må helt ærlig si jeg blir mer og mer skeptisk.... Viss alle disse problemene viser seg på min skjerm blir det retur i hvert fall....

 

snakk om mageplask for Dell i så fall....

 

DELL IS FACING the wrath of disgruntled customers complaining about what they perceive as banding on some of its 24-inch screens.

Examples of the direct-seller's new range of 2407 screen have reared their heads in places as far and wide as as Japan and Poland, though rarely inbetween.

 

Some of those in Japan were branded as bandy, as we wrote here

 

Now a reader writes of complain of banding on his Austalian Dell 2407wfp.

 

He said: "There is a ton of banding with a DVI connection, but virtualy none with VGA."

 

"A perfect black to white linear gradient looks like it is in 16-bit colour."

 

Users with 2007fp and 2007wfp screens have reported similar banding, which seems to relate to the DVI circuitry.

 

Dell is investigating, but denies any reported problems.

 

Besides the "annoying" banding the monitor is perfect, with "n'ary a dead pixel," our user reports. µ

post_snapback.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...