Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Nei, 4990,- + mva... Er inkl. frakt også...

5898917[/snapback]

 

 

Hvor god kunde er du? Til den prisen hadde jeg kjøpt 2 på rappen...

5956259[/snapback]

 

Tja, si det... Handlet for kanskje 100k til nå i år elns...

 

Er litt missfornøyd med 2405'en egentlig. Topp med mer oppløsning (kjører nå 24"WS + 20"), men 24" har elendig innsynsvinkel. Men skal ikke klage, helt grei når man sitter på arbeidsplassen sin.

 

Synes også alle Dell's 19" har elendig innsynsvinkel. Sjekket i dag 3 forskjellige utgaver og de hadde dårlig innsynsvinkel alle sammen. Eneste 20" (ikke WS, ikke testet den) fra dell jeg synes har topp innsynsvinkel. Samsung'ene har også vært bra (de jeg har hatt)

Vel, nok off-topic...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei ,men tenk mer i retting om du skulle spill på  native oppløsing

5956902[/snapback]

Jeg formoder du da tenkte på å spille i 1920X1200, eller misforsto jeg litt nå?

 

Er det noen som veit hvilke spill som lanseres med denne oppløsningen forresten...

 

Det er vel ikke mange vel??

Lenke til kommentar
nei ,men tenk mer i retting om du skulle spill på  native oppløsing

5956902[/snapback]

Jeg formoder du da tenkte på å spille i 1920X1200, eller misforsto jeg litt nå?

 

Er det noen som veit hvilke spill som lanseres med denne oppløsningen forresten...

 

Det er vel ikke mange vel??

5957111[/snapback]

 

1. Oblivion

2. Civilization 4 (tror jeg)

Lenke til kommentar
teit da... angrer plutselig ikke så mye på 2405 kjøpet mitt allikavel :p hehe... men det bildet du la opp med problemet, det var heller lite syntes jeg, er det ikke større?

6020053[/snapback]

klikk på bildet *ler*

 

Det er tross alt på 3008 X 2000 pixler... sikkert stort nok for deg også det ja

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
teit da... angrer plutselig ikke så mye på 2405 kjøpet mitt allikavel :p hehe... men det bildet du la opp med problemet, det var heller lite syntes jeg, er det ikke større?

6020053[/snapback]

klikk på bildet *ler*

 

Det er tross alt på 3008 X 2000 pixler... sikkert stort nok for deg også det ja

6020411[/snapback]

 

nei, nå roter du... det bilde jeg får opp er på 100x66 px, det er thumb'et... ser så vidt at det er noen kinesiske tegn. dette ser jeg...

Lenke til kommentar
nei, nå roter du... det bilde jeg får opp er på 100x66 px, det er thumb'et... ser så vidt at det er noen kinesiske tegn. dette ser jeg...

6020486[/snapback]

OOOPS... SORRY....

 

glemte å ta vekk "thumb" i linken...

 

fikset det nå,,, hehhe.. skjønner godt at du ikke så noe på det lille bildet ja

 

thumb_img20060427183725.jpg

Se nederst i høyre hjørne.

Lenke til kommentar

Det der ser da unektelig ut som kameraproblem, og ikke panelproblem? Ser f.eks. på pikselmatrisen, som også blir uklar (og den er like skarp uansett, pikselmatrisen er rutenettet). Har oppdaget akkurat det samme når jeg tok bilder av pikselmatrisen til mine egne skjermer.

Lenke til kommentar
De kan da ikke lansere en skjerm med et slikt problem. Til den prisen bør man i det minste kunne forvente seg at skjermbildet er i fokus.

 

Hvilke andre skjermer i tillegg til 2405WFP er et alternativ til 2407?

6023277[/snapback]

Samsung kommer jo med 245T, som du ser nevnt på første siden. Denne har samme panel og innganger som Dell 2407, så gjenstår det å se om den har samme problem.

Lenke til kommentar
Det der ser da unektelig ut som kameraproblem, og ikke panelproblem? Ser f.eks. på pikselmatrisen, som også blir uklar (og den er like skarp uansett, pikselmatrisen er rutenettet). Har oppdaget akkurat det samme når jeg tok bilder av pikselmatrisen til mine egne skjermer.

6023394[/snapback]

Litt rart at det skulle være et kamera "probblem" da...

Det er jo ikke bare 1 person som har påpekt dette problemet tror jeg....

 

Folk betiller jo plutselig 2405 modellen så det griner etter :ermm:

Lenke til kommentar

Siden den bruker samme S-PVA panel som 2405 og samsung 244T har den vel også samme 50ms+ input-laggen, eneste som hindra meg i å kjøpe 2405. Samt at den har samme banding problemer over DVI som 2007 har så ser det dårlig ut :(

 

Men det ser ut som de første 23" med AS-IPS panel begynner å dukke opp nå, så blir nok til at jeg venter på disse. Ryktene har det til at bl.a NEC kommer med en 23". Mye bedre responstid, ingen input lag, og mye bedre innsynsvinkel :)

Lenke til kommentar
Siden den bruker samme S-PVA panel som 2405 og samsung 244T har den vel også samme 50ms+ input-laggen, eneste som hindra meg i å kjøpe 2405. Samt at den har samme banding problemer over DVI som 2007 har så ser det dårlig ut :(

 

Men det ser ut som de første 23" med AS-IPS panel begynner å dukke opp nå, så blir nok til at jeg venter på disse. Ryktene har det til at bl.a NEC kommer med en 23". Mye bedre responstid, ingen input lag, og mye bedre innsynsvinkel :)

6023690[/snapback]

 

Jeg har egentlig ikke mulighet til å vente helt til høsten med å kjøpe meg ny skjerm, og dette kom på et veldig dårlig tidspunkt kan man si.....

 

ALTERNATIVER ?

 

As you are gearing towards the 23" - 24" range, situation is tricky currently as the market is somewhat still in beta development phase, so it's probably adviseable that you play idle game little bit more until some reviews and user opinions are up for the new models.

 

I personally, would like to see some AS-IPS 23"/24" panels around. This panel is fantastic marriage of TN response times, PVA black levels and superb colour & viewing angles of IPS and of top of that you have Advanced DVM 1600:1 + DFC (Digital Fine Contrast) and possibly OptiClear (if monitor is manufactued by NEC). There is also indication that CCFL backlight tubes have also been replaced by a new generation which is capable of a wider gamut. Quite possibly, Apple is releasing the 23" AS-IPS monitor. Bit of warning, thought, price premium is expected on such models. Anyhow, that's my personal choice (AS-IPS technology),but let's see what else is available around (as this may not be to everyone taste):

 

Philips 230WP7NS 23"

 

Specs for the Philips are definitely S-IPS panel look alike. Ergonomics are superb (swivel/tilt/pivot is supported), 0.258 pixel pitch is very nice and generally Philips is good LCD manufacturer. Maybe the S-IPS panel spec are bit on the "outdated" side (not much improvement here in response times), but we all know that S-IPS panels are (at least) joy to watch.

 

Essentially, I think that it's better that you have the 23" with fine 0.258 pixel pitch (and better picture quality) then to go with just 1" more and gain just slightly better screen size but loose other things. It may quite happen that 23" monitors will be the sweet spot when you consider the picture quality and price.

 

HP LP2465 24"

 

This one is very interesting. Excellent 6 ms (typical gray to gray), 13 ms (rise and fall) and 1000:1 contrast ratio may suggest that it's using the S-PVA panel (Samsung LTM240M2). This panel is also present on the Acer 2416W and soon-to-be-available Dell 2407WFP. Hmmm ... LTM240M2 is also present in the Samsung 244T and that monitor is suffering from the serious input lag. Also, Samsung is known to over-rate their response times and S-PVA overdrive is sluggish, so I would be very careful here ... unless viewing angles and gaming (because of the input lag) are not the primary subject for the monitor usage. Again, there are some indications

that Samsung is using the new revision of the 6 ms panel with slightly better response times, compared to 244T revision. Again, time will tell.

 

On the other hand, AUO P-MVA panel is also not excluded (as specs are inline):

 

http://www.auo.com/auoDEV/products.php?sec...id=6&items_id=1

 

This panel is new revision, available from Q1 2006 and I would like to see some models featuring this panel.

 

HP is respectable manufacturer and service quality should be good as well.

 

Why, why and just why is so problematic for the manufactures to spec the panel type. It would be much easier for the consumers, as they would know what to expect from the screen as each panel has it's own advantages and disadvantages. If anyone is interested about this models, I would suggest that you e-mail the manufacturer directly and ask for the details.

 

Samsung 245T

 

Essentially, same comments as for HP, from the above, about the new revision of the S-PVA.

 

I didn't touch the price subject, simply even in case that we have the suggested retail price, public price may oscillate further.

 

 

As you may see, situation is bit complex for now

 

 

post_snapback.gif

---------------------------------------------

oppdaterte forøvrig først epost med en sammendrag av forskjkellige tester fra Japan...

Lenke til kommentar
ja da kan vi jo bare glemme 24" på en stund hvis vi har lyst til å dra igang et FPS iblant... :(

6024876[/snapback]

Nå var det vel egentlig ikke det som var problemet med denne skjermen da...

 

2405 og 2005 har fått masse skryt for å levere i spill, og når man tenker sånn rent logisk på det må jo etterfølgeren være bedre... Det er jo bedre responstid gjevnt over bla..bla....

 

Men så komme dette med "blur" opp da... ogg dårlige DVI chipper...

 

Nei nå ble jeg super deppa....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...