Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det verdt å betale xtra for 2407'en vs 2405'en? Får 2405'en til 6200,- nå.

5888675[/snapback]

 

Hvordan får man den til 6200,- nå? Er det hvis man kjøper den i tillegg til PC?

5893450[/snapback]

 

Får godpris direkte fra Dell på det.... Ikke i forbindelse med kjøp av PC nei...

Endret av johneinar
Lenke til kommentar

kom over noen nye bilder:

thumb_photo04.gifthumb_photo03.gifthumb_photo02.gifthumb_photo06.jpg

Klikk for større og animerte bilder som viser hvordan man kan justere skjermen!

 

Dette ser lovende ut ja...

 

Må bare si at dersom noen kan få 2405FPW til under 6500 kr så er det utrolig billig.

2407WFP kommer garantert til å koste 12-13 tusen, og det er ikke sååååå store forskjeller. Så viss du ikkek har bestemt deg fo å vente på denne godsaken her, så er det bare å knekke til med 2405 modellen..

 

(original post oppdatert med bilder)

Lenke til kommentar
Nei, 4990,- + mva... Er inkl. frakt også...

5898917[/snapback]

Det er jo galskap, jeg hadde kjøpt med en gang. Er ute etter ny skjerm selv og har utelukket denne pga. pris men ble litt nyskjerrig nå. Kanskje litt off topic, men hvordan i granskauen får du denne prisen? (F.eks: handler du som privatperson eller firma, ringer du eller mailer du?)

Lenke til kommentar

Uff, jeg blir helt dårlig av å lese slike tråder. Jeg har veldig lyst på 2407WFP og slike tråder gjør ikke akkurat denne lysten noe særlig mindre. :wee:

 

Er det noen som vet om denne skjermen vil egne seg til bilderedigering? Var f. eks. forgjengeren god på dette?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om denne skjermen vil egne seg til bilderedigering? Var f. eks. forgjengeren god på dette?

5900176[/snapback]

Her er et par erfaringer i hvert fall :p

 

Var i grunnen bare det jeg fant i farten

 

For bilderedigering er vi derimot i grenseland. Dette skylds først og fremst betraktningsvinkelen, men også problemene med sort. For redigering av bilder til web-bruk er det ikke så kritisk, og her vil skjermen kunne fungere utmerket.
Skjermen lar seg ikke justere nok ned i lysstyrke til at den kan brukes til fotografisk arbeide. Samtidig blir kalibratorer som EyeOne Pro forvirret fordi lysstyrken er høyere enn det den er laget for å takle.

 

I kontorer som har kraftig lys vil en slik skjerm være brukbar, men ellers vil den være for lyssterk i forhold til sine omgivelser.

Har hatt skjermen en måneds tid og bruker den utelukkende til bilderedigering. Er meget godt fornøyd med den. Har den stilt på høykant og bruker PS CS med ALT mulig av paletter under eller over bildet med kjempeplass. Bildene blir SVÆRE her. Snask!
Lenke til kommentar
vis du tenk på å kjøre på  nativ oppløsing så er x1900xtx som er kort eller sli av 79 sli sorten

5942584[/snapback]

Det holder vel med ett av dem vel?

 

Må vel ikke ha SLI eller Crossfire for å klare dette, selv om det sikkert er ønskelig...

Jeg mener å tro at ett stk. 7900GTX kort tross alt er sinnsykt kraftig i forrhold til hva som var tilgjengelig når 2405FPW ble lansert av Dell...

Og de er jo ikke så forskjellig....

 

Nå reklamerer de forresten for Dell 2407 i Australia...

normal_dell_2407.JPG

Klikk på bildet for stor versjon

 

Vi nærmer oss jo Europa i alle fall, selv om vi fortsatt befinner oss på motsatt side av jorden.. :p

Lenke til kommentar
Jeg sendte en mail til Dell og forhørte meg om når 2407 skulle lanseres, og datoen var satt til 24. mai. Litt lenge til, men nå har vi iallefall en dato å forholde oss til!

5953283[/snapback]

det er jo utrolig konge da...... :thumbup:

 

Flott at du fikk det bekreftet, men for å være helt ærlig så er jeg litt skeptisk..

De sa nemlig først at den skulle lanseres i slutten av Mars, og det ble jo ikke noe av...

 

Men jeg tror nok sannsynligheten for at det stemmer denne gangen er veldig stor, så det er vel bare å rydde på pulten med en gang.. hiiihaaa :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...