Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ingen som er bekymret for bandingproblemet som er på de nye Dellskjermene?

6140270[/snapback]

Jo jeg er veldig bekymret, men har blitt lovet å kunne returnere den dersom jeg opplever banding, fuzzy text, svart skygge over teksten, eller noen andre problemer som våre asiatiske venner har fått oppleve...

 

I mangel på andre alternativer, og med tanke på at 2405 modellen tross alt var en av markedets beste, og at Dell har et rykte å ta vare på, og siden jeg kan returnere den, så valgte jeg likevel å kjøpe den....

 

Dell kan vel ikke ha kjøpt og betalt alle som har testet den heller, for den har faktisk fått full pott i tester...

 

Men ja, det er mange som syter og klager, så jeg er meget skeptisk

 

EDIT:

Zuckron: Ja, det gjør det, men ikke som du har råd til (no offence)

6140253[/snapback]

Gi meg link :innocent:

6142130[/snapback]

Ja takk... link... :innocent:

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Rage: har du hørt noe om leveringstid?

 

Har selv bestilt 3007 versjonen, som nå til sammen har blitt forsinket med med en måned fra orginal leveringstid til revidert... :(

 

Står 3+ uker på sidene for 2407 og 1-2 for 3007, men det stemmer ikke helt i mitt tilfelle i alle fall...

Lenke til kommentar
Rage: har du hørt noe om leveringstid?

 

Har selv bestilt 3007 versjonen, som nå til sammen har blitt forsinket med med en måned fra orginal leveringstid til revidert... :(

 

Står 3+ uker på sidene for 2407 og 1-2 for 3007, men det stemmer ikke helt i mitt tilfelle i alle fall...

6143505[/snapback]

Har nå fått bekreftet at skjermen sendes fra fabrikken 06.juni og vi kan da påregne ca. 3 til 4 dager før vi mottar skjermen.

 

Det betyr vel i praksis at vi kan sitte med denne fredag 9.juni eller i værte fall mandag 12. juni...

 

Får håpe det ikke blir flere forsinkelser da.... :ermm:

Lenke til kommentar

Vel, har nå hentet skjermen min på Linjegodsterminalen i Oslo.

 

Dell roter litt med logistikken sin virker det som... Lørdag : utsatt til midten av juni, mandag forventet levering fredag...

 

Ta leveringsestimatene med en klype salt :)

 

Gleder meg som en unge til jeg blir ferdig på jobb i dag.

Lenke til kommentar
I tillegg til dette utmerkede forum, her er litt mere fra bekymrede 2407-kjøpere/eiere:

 

http://www.widescreengamingforum.com/forum...a14e529e7eeaa95

6171219[/snapback]

Benz, viss du ser på første innlegg i denne tråden, så ser du at alle de tingene som er omtalt som et problem er beskrevet...

 

Du kan jo heller beskrive problemet, i steden for linke til et forum med 1000 innlegg (min personlige mening bare)....

 

Du må også huske at disse tingene kun gjelder den asiatiske produksjonen, og det er ennå ikke kommet noe negativt fra den europeiske produksjonen...

 

Det er også viktig å ta med at skjermen får topp karakter i alle tester, så noe må det jo være der borte i asia... Dell kan jo ikke ha kjøpt og betalt alle heller...

 

Og sist men ikke minst... Er skjermen så dårlig som beskrevet i det forumet, så er det jo bare å returnere den, til man får en man er fornøyd med, alternativt heve kjøpet..

 

dvs. det er liten risiko med å kjøpe denne skjermen..

 

Men jeg er nærvøs, ja det skal jeg inrømme Benz

Lenke til kommentar

Det går jo an å begynne med siste innlegg?

 

Poenget var egentlig å vise at det er mange som er misfornøyde med den nye serien til Dell, både 2407 og 2007. Jeg vet ikke hva som er riktig eller galt, men velger å ta dette på alvor, da jeg hadde tenkt å satse på en 2407 selv.

 

Problemet er etter hva jeg kan forstå at det på begge er banding på DVI-utgangen, og at tekst har en tendens til å være litt utydelig, spesielt når man går nært inntil skjermen.

Banding betyr at overganger mellom fargenyanser ikke er jevne, men gjengis med tydelige skiller mellom nyansene. Dette er ikke nødvendigvis noe stort problem, da man jo kan prøve å benytte VGA-utgangen i stedet. For øvrig tviler jeg ikke et sekund på at de andre egenskapene er helt på topp (m.a. ord ikke snakk om noen dårlig skjerm!), men jeg vil jo gjerne ha en skjerm helt uten problemer når jeg skal ut med 8-9-10-tusen.

 

Angående årsaken til problemet, så satser man på at det kun er snakk om en sw-oppgradering fra rev00 til rev01 som skal til for å løse det. Forhåpentligvis er det ikke snakk om en konstruksjonsfeil. Det vil vise seg når skjermene slippes i USA.

 

Så følg med, følg med...

Lenke til kommentar
Angående årsaken til problemet, så satser man på at det kun er snakk om en sw-oppgradering fra rev00 til rev01 som skal til for å løse det. Forhåpentligvis er det ikke snakk om en konstruksjonsfeil. Det vil vise seg når skjermene slippes i USA.

6173600[/snapback]

Hva jeg nå har klart å lese meg frem til skal rev01 ha løst det meste.

 

Dell kommer visst ikke til å slippe skjermen i USA før disse problemene er løst.

 

Jeg føler meg nå veldig mye tryggere på at skjermen vi får er feilfri...

 

guud jeg gleder meg til å spille BF2 på den der...

 

EDIT: Flott skrevet det inlegget der benz, jeg la det inn i første post :)

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Du vet ikke når du får den? Må si at det frister å blaste dimmepengene på en 24".

6193677[/snapback]

Jeg har blitt forespeilet at den skal sendes fra fabrikken den 6. juni, som da betyr at jeg har den 3-4 dager etterpå...
Hva jeg nå har klart å lese meg frem til skal rev01 ha løst det meste.

Vil det bli rev01 utgaven av skjermen som de som har bestillt den i Norge vil få?

6194629[/snapback]

Vel.. Jeg formoder Dell ikke produserer skjermer med gammel firmware når de først har kommet med en update.

 

Men hallo,,, hva vet jeg.. :whistle:

Lenke til kommentar
Ok about A01, i retract my statement on the bandings, absolutely no banding on dvi. I adjusted the graphic card to reduce the banding on A00, but left it, when i attached the A01, reset the graphic card setting... no banding at all..text blur or dead pixel. Excellent screen

post_snapback.gif

Problemene ser ut til å være bekreftet løst....

 

Det ser heller ikke ut til at Imput lag er et problem på 2407 slik som fryktet....

 

Det ser lyst ut altså....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...