Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg/og mange flere har nå konstatert at det er en stor bug med REV.A01 utgivelsen.

 

Du får faktisk ikke endret skjermoppløsningen til hva du ønsker, som til eksempel 1600X1200, og altså kjøre 1:1 oppløsning.

 

Samtlige har åpenbart dette problemet, og det skal jeg garantert klage på.

 

Jeg kjøper ikke en skjerm til over 10.000 for å få et forvrengt bilde! en sirkel er faktisk rund og ikke oval...

 

ellers så har jeg noen grafiske snodigheter i BF2, som jeg fortsatt ikke har konstatert om det skyldes en innstilling eller om det er en feil....

Lenke til kommentar
ellers så har jeg noen grafiske snodigheter i BF2, som jeg fortsatt ikke har konstatert om det skyldes en innstilling eller om det er en feil....

6247212[/snapback]

Hva er problemet?

6247230[/snapback]

 

Problemet er at jeg synes bildet er for dårlig...

 

Jeg er overbevist om at det ikke er slik det skal se ut og at det enten skyldes en eller annen feil instilling ett eller annet sted, eller en feil på skjermen..

 

Viss det skal være sånn kunne jeg like godt beholdt den gamle, for der var det ikke sånn...

 

Altså, det er utrolig klart bilde da, men det virker som fargeovergangene er for dårlige, dvs, banding da... viss jeg ikke tar feil nå...

 

OK, vedlegger 3 eksempler på dette:

 

Nå er jo disse redusert mye i kvaliteten, men det gir et visst intrykk... Se på himmelen, og lys strålene det ser jo forjævlig ut...

 

ett eller annet er galt

 

EDIT: det er også noe seriøst galt med disse "IMAGE MODES" du kan velge. Velger jeg til eksempel Gaming mode, er det akuratt som om bildet lever sitt eget liv i noen hundredels sekunder før det liksom roer seg.

 

Som om den bruker laaaang tid på å finne ut hva den faktisk skal vise...

Her snakker vi i hvert fall 50-60 ms imput lagg, eller mer for å si det slik....

 

På desktop mode får jeg 0 ms input lagg.

post-42880-1149531905_thumb.jpg

post-42880-1149531914_thumb.jpg

post-42880-1149531996_thumb.jpg

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Det er veldig typisk for ikke-native oppløsning på LCD-paneler. Pixlene blir deformerte og gir ett "dårlig" bilde på oppløsninger panelet ikke er ment å kjøre. F.eks 1280x1024 ser helt grusomt ut på 1680x1050-panelet på 20"ern.

6248477[/snapback]

OK.... så det er ingen instillinger på skjermkortet som kan hjelpe meg her?
Er det feil med skjermen da? Altså når du trykker print screen, så vil jo ikke vi se det slik som du gjør, da ser vi det jo med vår egen skjerm :)

 

EDIT: Eller har du fysisk tatt bilde av skermen med kamera?

6248705[/snapback]

 

De er tatt med "Print Screen" funksjonen.

 

Har forresten funnet ut hvordan man får bildet 1:1 format, slik at den ikke vrenger bildet. Dette kunne man gjøre via skjermkort driveren...

post-42880-1149548777_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du må ta bilde av skjermen som sablabra sier hvis vi skal se det samme på bildene som du :)

 

Men vet ikke om du har sett at det allerede er ute en A02 versjon. Ble postet for 3 dager sia av en moderator på dell forumet. Han har ikke svart på om dette endelig fikser bandinga helt men.

 

Update on 2407WFP -

The firmware flash began before these started selling in the U.S. If the bios is A02, your gold. If it isn't, follow the instructions in my sticky.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...