Gå til innhold

TES: Uofisielle/ofisielle Oblivion benchmarks.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men tror dere den nvidia driveren som kommer gir en boost på kanskje 5 fps ?

5789373[/snapback]

Vi får vente å se gitt, men er fult mulig å håpe på et lite ytelsesløft.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden de mente det :)

Fra ign sin First Impression :

We ran it on Dan's machine, since mine decided to start my week by crapping out on me. He has a Dell XPS Gen 4 with a GeForce 7800GTX, 3.4GHz P4, 2GB of PC3200 RAM and some SATA hard drives. It runs fast. Oblivion auto-detected the settings at Ultra High, albeit at 1024x768, with no anti-aliasing. Bethesda recently announced that the PC version of ES4 cannot have both HDR and AA, but it looked quite nice with just HDR. Load times are faster on the PC, but the visuals are about equal. The 360 version of Oblivion does both HDR and AA and runs natively at 1280x720. If you have a 360 and a video card that's less powerful than a 6800GT or Radeon X850, I would recommend getting the 360 version. As with Morrowind, Oblivion is a demanding game.
Skrevet
Men tror dere den nvidia driveren som kommer gir en boost på kanskje 5 fps ?

5789373[/snapback]

regner med mer enn det egentlig. Får se på fredag. Da har det sikkert kommet noen benchmarks.

Skrevet (endret)

Fake eller ei, så var det noen latterlige benchmarks. De hadde tilogmed skrudd på V-SYNC, og da faller fps'en dramatisk hvis de får under f.eks 60fps. (hvis 60hz)!

Og det går ikke ann å benche med V-synch på, det er jo helt IDIOTISK!

Endret av andrull
Skrevet
Fake eller ei, så var det noen latterlige benchmarks. De hadde tilogmed skrudd på V-SYNC, og da faller fps'en dramatisk hvis de får under f.eks 60fps. (hvis 60hz)!

5789598[/snapback]

Vil ikke FPS'en da låse seg på 30, 60, 90 etc?

Skrevet

Så en fyr på Oblivions forum som satt med et X850XT PE, såvidt dra spillet på high settings i 1024x768, med rundt 30-35 frames per sekund. Så virker som dette spillet krøster de fleste systemer som ikke er oppdaterte der ute.

Skrevet

5789598[/snapback]

5789783[/snapback]

Den vil låse seg etter hvor mange HZ du har på skjermen. F.eks hvis du har 60hz, da låser den seg til 60fps. Dette fungerer fint så lenge fps'en er over 60fps, men med en gang den kommer under, så synker fps'en betrektelig i forhold til normalt.

(svært mye, til tider)

Skrevet

5789598[/snapback]

5789783[/snapback]

Den vil låse seg etter hvor mange HZ du har på skjermen. F.eks hvis du har 60hz, da låser den seg til 60fps. Dette fungerer fint så lenge fps'en er over 60fps, men med en gang den kommer under, så synker fps'en betrektelig i forhold til normalt.

(svært mye, til tider)

5790209[/snapback]

All logikk, og prøving fra min side, tilsier at den vil låse seg til et helt antall oppdateringer, enten det er 2x, 3x, 4x eller 1/2, 1/3, 1/4 etc.

Skrevet

Kan legge inn noen sitater fra ES-forumet:

I know theres a bunch of people on here with 6600GT's so I wanted to let you know how it worked out for me. My system:

Athlon 64 3500+ 2.21ghz

1GB of ram

6600GT 128MB

The game auto detects medium settings. First of all, the game looks beautiful. Bethseda really have outdone themselves with the graphics. It runs at a nice smooth framerate, only dipped so far in the very first battle, after that it was smooth sailing. When I got out on the world map, I turned on water reflections and didnt notice any drop in performance. Bloom lighting turned on, draw distance max. I'm trying to remember the rest of the settings but it was auto set to medium.

All I have to say is that if you have a higher end system but was worried about a mid range card like the 6600GT, dont be, it runs very well.

Link til post (inneholder bilder+video!)

My specs are P4 3.2, 1 gig RAM, and a BFG 6800GT, and I have encountered no slow down at all. I can't tell you my fps, but I can say it is smooth. It auto-detected on high, and I increased several sliders such as shadows, tree and object draw, and grass details; still no slow down. I will say the BFG is OCed out of the box, so it may run better than the typical 6800GT. I am only 2 and a half hours into it, and it is very fun. I will say the graphics have not blown me away as yet(outdoor is not as good as Far Cry and indoors not as good as Half Life 2; however, there is MUCH more going on than in those games), but graphics is not the main thing for me, and when I get home from work, I plan on upping several settings some more. It may be once I up the settings, it will be comparable to the above games. I was very worried about performance, and I can say if you hit the recommended settings, you should be good to go.

Link til post

Well, I play it @ 1280*1024 with HDR. I have the Distance, Tree, and Grass (fade in) all the way up. Water effects are cranked as well. Textures are Large. Shadow options range from Medium to High. Grass Shadows are off.

My rig; Pentium 4(D) w/H.T. 3.00GHz

7800GTX (256MB)

2 GBs of Dual channel RAM (533MHz)

V sync is off. Screen tearing is very minimal to none at all (thank God)

When my V-sync was on, I was getting horrendous frame rates at times, so keep that in mind. (V-sync)

My Verdict:

The game is Beautiful. The HDR outside looks awesome.

With the above setup, I am getting above 30 fps. The only time I may get some hiccups is while numerous amounts of enemies are on screen. Even then, it's still very playable. I never got any of that shadow screw ups some of you have mentioned. It might be just me, but I think a CPU restart after installation helped performance a tiny bit. Overall, I am impressed, but I hope they release a patch for performance enhancements in the near future. I think that they under-estimated the Minimum System requirements. Overall, I am very impressed, and glad that I have quite a beefy machine.

Link til post

Skrevet
My specs are P4 3.2, 1 gig RAM, and a BFG 6800GT, and I have encountered no slow down at all. I can't tell you my fps, but I can say it is smooth. It auto-detected on high, and I increased several sliders such as shadows, tree and object draw, and grass details; still no slow down.

Høres bra ut egentlig, er jo tålig likt mitt oppsett (har P4 @ 3.5 GHz, og overklokket 6800GT). Får teste ut spillet når jeg får det i mine klør iallefall. :)

Skrevet
Så en fyr på Oblivions forum som satt med et X850XT PE, såvidt dra spillet på high settings i 1024x768, med rundt 30-35 frames per sekund.  Så virker som dette spillet krøster de fleste systemer som ikke er oppdaterte der ute.

5789986[/snapback]

Det virket jo ikke veldig lovende for min del, men har ikke lyst til og bruke 5000kr på ett nytt kort før dx10 korta kommer... :hmm:

Skrevet

Jeg skal spille det i 1280*1024, eller 1280*720 (lerret :cool: ), så regner med at mitt system klarer å dra det rimelig bra - i alle fall etter en driver oppdatering og en patch! Jeg gleder meg til å få dette spillet :) Tror dere det blir utsolgt kjapt? Har nemlig ikke bestilt det...

Tviler forresten på at det ser dårligere ut enn FarCry ute (Haha!). Da må det i så fall KUN være på grunn av dine settings.

Skrevet
Så en fyr på Oblivions forum som satt med et X850XT PE, såvidt dra spillet på high settings i 1024x768, med rundt 30-35 frames per sekund.  Så virker som dette spillet krøster de fleste systemer som ikke er oppdaterte der ute.

5789986[/snapback]

Det virket jo ikke veldig lovende for min del, men har ikke lyst til og bruke 5000kr på ett nytt kort før dx10 korta kommer... :hmm:

5790476[/snapback]

Må du ha det på high da?

Skrevet
Vel nå skal det vel kanskje være sagt at 30-35 FPS forsåvidt ikke er så gærnt allikevel, men det viser at Oblivion såvisst er et krevende spill.

5790491[/snapback]

Hadde bare ikke oppløsninga vært så lav så.. og hvis 30-35 er "vanlig" dropper den vel ned på 20 når det skjer mye på en gang. :ermm:

Skrevet
Well, I play it @ 1280*1024 with HDR. I have the Distance, Tree, and Grass (fade in) all the way up. Water effects are cranked as well. Textures are Large. Shadow options range from Medium to High. Grass Shadows are off.

My rig; Pentium 4(D) w/H.T. 3.00GHz

7800GTX (256MB)

2 GBs of Dual channel RAM (533MHz)

V sync is off. Screen tearing is very minimal to none at all (thank God)

When my V-sync was on, I was getting horrendous frame rates at times, so keep that in mind. (V-sync)

My Verdict:

The game is Beautiful. The HDR outside looks awesome.

With the above setup, I am getting above 30 fps. The only time I may get some hiccups is while numerous amounts of enemies are on screen. Even then, it's still very playable. I never got any of that shadow screw ups some of you have mentioned. It might be just me, but I think a CPU restart after installation helped performance a tiny bit. Overall, I am impressed, but I hope they release a patch for performance enhancements in the near future. I think that they under-estimated the Minimum System requirements. Overall, I am very impressed, and glad that I have quite a beefy machine.

Slikt liker jeg å høre, nesten likt oppsett som meg, har bare kansje litt råere prosessor og muligens litt tregere minne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...