Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har problemer med installasjon på ny PC.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en kompis som nettopp har fått kjøpt seg noen nye deler til PCen. Hovedkort, CPU (64-bit), Skjermkort og Minne. PC'en starter opp, og alt ser bra ut i Bios. Får ikke installert Windows. Han kommer bare til steget "Lager liste over filer som skal kopieres". Lenger kommer han ikke på Windows installasjonen. Å dette gjelder rett etter formatering. Vi har testet med Windows 2000 Pro, Windows XP (32-bit) og Windows XP (64-bit). Noen som vet hva som kan være årsaken til dette?

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Det meg dette gjelder! Dette er hva jeg har kjøpt

 

Har også fått en del rare "Blue Screens". Den siste jeg kan huske var: "PAGE_ERROR_IN_NONPAGE_AREA".

Har også prøvd med en del forskjellige disker...

Men før jeg kom så langte som "PB" forklarte stoppet den opp på helt vilkårlige plasser... Noen ganger stoppet det nesten med en gang og andre ganger kom jeg litt lengre. Men jeg kan prøve å kjøre en fullstendig formatering...

 

Flere idéer tas imot :D

Lenke til kommentar

hmm. har bare opplevd en gang at rammen var skyld i windows trøbbel. Måtte kjøre innstalasjonen med en brikke og sette den inn etter windows install var ferdig. da funket den fint, men under installasjoen var det blåskjerm med begge brikkene i.

 

og jeg som akkurat har bestilt to gig med twinmos ram. Får håpe jeg har mer flaks enn deg da.

Lenke til kommentar

har å lignende feil. men jeg kan ikke engang formatere. har prøvd å formatert diskene hos en kompis men ingen nytte. velge av format til disken har heller ingenting med saken å si. å jeg har testet på alle diskene jeg har. kan vel ikke være noe galt med HK eller minnet da?

har følgende komponenter:

 

Abit IC7 MAX3

Intel Pentium 4 2.8GHz

1,5GB minne (twinmos å apacer)

 

kan si at alt startet med at den skrudde seg av helt sånn uten vidre. når jeg bootet den opp igjen fikk jeg opp feil melding at ingen OS var blitt oppdaget. men den fant diskene i BIOS.

Endret av TuppY
Lenke til kommentar
har å lignende feil. men jeg kan ikke engang formatere. har prøvd å formatert diskene hos en kompis men ingen nytte. velge av format til disken har heller ingenting med saken å si. å jeg har testet på alle diskene jeg har. kan vel ikke være noe galt med HK eller minnet da?

har følgende komponenter:

 

Abit IC7 MAX3

Intel Pentium 4 2.8GHz

1,5GB minne (twinmos å apacer)

 

kan si at alt startet med at den skrudde seg av helt sånn uten vidre. når jeg bootet den opp igjen fikk jeg opp feil melding at ingen OS var blitt oppdaget. men den fant diskene i BIOS.

5751178[/snapback]

 

Du har 1,5 gb minne. Hvordan har du plassert minne eller hvor mange Dimm moduler har du?

Lenke til kommentar
Du har 1,5 gb minne. Hvordan har du plassert minne eller hvor mange Dimm moduler har du?

5751257[/snapback]

har 4. kjører 2x 512 Twinmos i dual å 1x 512 apacer.

men uansett det har funket fint i en lang tid. å bare plutselig bestemmer den seg nå før å klikke :p

Endret av TuppY
Lenke til kommentar
Du har 1,5 gb minne. Hvordan har du plassert minne eller hvor mange Dimm moduler har du?

5751257[/snapback]

har 4. kjører 2x 512 Twinmos i dual å 1x 512 apacer.

men uansett det har funket fint i en lang tid. å bare plutselig bestemmer den seg nå før å klikke :p

5751268[/snapback]

 

Du har 4 minne sloter men 3 dimm moduler installert. Dvs at du kjører i Single og ikke Dual Channel. Jeg vet ikke hvordan er det på hovekortet ditt, men siden det har fungert før. (CPU er vel P4 800MHZ).

Det kan væra vert å sette inn 2 dimm på slot 1 og slot 3 =1054gb. (veldig vanlig)

Gå gjennom bios og justere for boot priority og for hvilket disk som skal væra n1 (hvis du har IDE eller SATA).

Det er bare Data og det kan skje mye rart ut av ingeting. Så bios kan gå tilbake i safe mode hvis noe alvorlig skjer. Og da hvis du har stilt at den bootdisken din er en Sata ,instillingen kan falle tilbake til IDE. Eller det er WiN CD som er skadet?

 

Ops. Jeg ser nå at du har prøvt å formatere diskene hos andre og det går ikke.

Sorry, da er vel disken XXXXXX....

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Du har 4 minne sloter men 3 dimm moduler installert. Dvs at du kjører i Single og ikke Dual Channel. Jeg vet ikke hvordan er det på hovekortet ditt, men siden det har fungert før. (CPU er vel P4 800MHZ).

Det kan væra vert å sette inn 2 dimm på slot 1 og slot 3 =1054gb. (veldig vanlig)

Gå gjennom bios og justere for boot priority og for hvilket disk som skal væra n1 (hvis du har IDE eller SATA).

Det er bare Data og det kan skje mye rart ut av ingeting. Så bios kan gå tilbake i safe mode hvis noe alvorlig skjer. Og da hvis du har stilt at den bootdisken din er en Sata ,instillingen kan falle tilbake til IDE. Eller det er WiN CD som er skadet?

5751403[/snapback]

 

alt gjort... funket ikke.

har totalt 4minne slotter. 2 å 2 er dual (1-3 2-4) men det har nu funket.

CD'n er det ikke før testet med flere.

hadde først på IDE133 disk. prøvde å legge inn OS på nytt inn på den disken uten hell. så prøvde jeg på Sata disken min. akkurat samme dukker opp. det gjør det på ALLE partisjonen jeg prøver på. får opp at Buss = 0. alle verdiene = 0. når jeg velger partisjon jeg vil legge inn OS på.

Endret av TuppY
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...