Gå til innhold

Hvordan kan vi gjøre bruktmarked.no bedre?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Takk for alle tilbakemeldingene. Vi ønsker selvsagt at vårt bruktmarked skal være en best mulig tjeneste for våre brukere, og det er helt klart rom for forbedringer rundt kommentarsystemet. Det er vi de første til å innrømme, men problemet er hvilke alternative løsninger vi har.

 

Problemet slik det er i dag er at vi har ingen måte å fastslå mellom hvem en handel blir gjennomført. Jeg har lest gjennom denne tråden nå, og hvert forslag her har egne hull, akkurat som dagens løsning.

 

Forslag 1:

- Selger legger til kjøper etter handel.

Dette har det opplagte problemet med at useriøse selgere selv kan velge å slippe unna rapporter.

 

Forslag 2:

- QXL-metoden, med en bindende kjøpeknapp.

Her utveier ulempene fordelene dessverre. Dette vil plassere et langt større ansvar på oss enn i dag, noe vi ikke har kapasitet til å følge opp.

 

Andre forslag til nye løsninger kan godt foreslås i denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det du reagerte på i annonsen/profilen min var: "SMS anses som usæriøst"

Det var deg ja :cool:

 

Det saken var litt spesiel. Hvorfor mener du fortsatt at sms = useriøs ?

 

Har du hatt noen dårlige opplevelser med sms fra før ?

 

Skjønte ingenting av at du var så ivrig til å fordømme alle sms brukerne på bruktmarkedet.

5748218[/snapback]

Jeg har åpnet en ny tråd for å svare på disse spørsmålene. Så kan vi ta en videre diskusjon rundt det temaet i den tråden.
Lenke til kommentar

Siden tråden da har gått mer over til en tilbakemeldingstråd for bruktmarkedet flyttes den til tilbakemeldinger til hw.no. Jeg ber at fremtidige innlegg inneholder konstruktiv kritikk for vårt bruktmarked :).

 

(har endret emnefelt samt lagt til kommentar først i tråden)

 

EDIT: Om jeg bare FÅR flyttet den da..forumet er ikke helt venn med meg nå :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Her er ett godt eksempel på hvordan enkelte (useriøse?) brukere misbruker karaktersystemet.. Vedkommende "spammer ivei" mot flere selgere med karaktergiving som ikke kan karakteriseres som annet enn ren trakassering..

Kommentar mot annonsen gjerne med sterk kritikk kan være på sin plass.. slike "karakterer" har svært liten verdi.. og er med på undergrave hele systemet med karaktergiving..

En "siling"/godkjenning slik vi har for produkterfaringer kunne kanskje være en ide?

Dvs. en karakter skal ikke bli stående før en "moderator" har godkjent den..

Mulig det blir for mye jobb, men vil dette være mer tidkrevende enn den "sensur" som er nå av produkterfaringer?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...