Gå til innhold

Fordeler og ulemper ved handel via SMS


Anbefalte innlegg

Vil svare på et innlegg fra denne tråden om useriøs karaktersetting på bruktmarkedet i en egen tråd, for å åpne rundt diskusjon rundt temaet uten at det er offtopic i tråden.

Det du reagerte på i annonsen/profilen min var: "SMS anses som usæriøst"
Det var deg ja :cool:

 

Det saken var litt spesiel. Hvorfor mener du fortsatt at sms = useriøs ?

 

Har du hatt noen dårlige opplevelser med sms fra før ?

5748218[/snapback]

Fordeler:

I handelsammenheng ser jeg ingen fordeler med å kommunisere via SMS.

Ulemper:

De avgjørende ulempene for meg ved å kommunisere via SMS dersom jeg har mange annonser på bruktmarked.no, eller andre annonseplasser, samtidig er:

1. Telefonen blir spammet av SMS i tide, men også i utide.

2. Det er dyrt å måtte svare på 20-30 SMS om dagen i lang tid. Det spiser opp fortjenesten ved å selge varen.

3. Det er en lite effektiv måte å skrive beskjeder på.

4. Det er vanskelig å få oversikt over og å kunne lagre SMSer for å kunne organisere salg i en viss skala.

5. Det er en stressende kommunikasjonsform.

6. Jeg har inntrykk av at færre av de som tar kontakt med meg via SMS, ønsker å kjøpe tilslutt, enn av de som tar kontakt via andre former.

Skjønte ingenting av at du var så ivrig til å fordømme alle sms brukerne på bruktmarkedet.

5748218[/snapback]

Jeg har ikke forsøkt å fordømme noen med den setningen jeg skrev i profilen min på bruktmarkedet. Jeg ønsket kun å reservere meg mot å bli kontaktet med spørsmål via SMS. Men jeg skjønner at du har misforstått hva jeg mente med denne setningen. Det er ingen som ønsker å bli misforstått. Men uansett hvordan du formulerer deg, så er det alltid noen som vil misforstå. Det er umulig å unngå.

 

Håper du har fått litt svar nå, så kan du/de som ønsker å svare, ramse opp deres fordeler eller ulemper med SMS i handelsammenheng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
usæriøst er useriøst, det.

5755029[/snapback]

Ja, nå stod det faktisk useriøst, med e i profilen min på bruktmarkedet, men men... Og jeg ser at det er vanskelig å få gjennomslag for æ-skriveformen, så jeg må kanskje slutte med den. Men ikke mer snakk om skrivemåten nå...

 

ONTOPIC:

En fordel (som også jeg ser) med SMS, kan være viss en kjøper har sendt en epost som han ønsker raskt svar på, så kan han sende en SMS for å informere om den.

Endret av Mental
Lenke til kommentar
usæriøst er useriøst, det.

5755029[/snapback]

Ja, nå stod det faktisk useriøst, med e i profilen min på bruktmarkedet, men men... Og jeg ser at det er vanskelig å få gjennomslag for æ-skriveformen, så jeg må kanskje slutte med den. Men ikke mer snakk om skrivemåten nå...

 

ONTOPIC:

En fordel (som også jeg ser) med SMS, kan være viss en kjøper har sendt en epost som han ønsker raskt svar på, så kan han sende en SMS for å informere om den.

5755140[/snapback]

 

Hehe, du får ta det på PM da ;)

 

Personlig svarer jeg (kasnkje urovekkende nok) nesten fortere på email enn sms. Men for mer vanlige mennesker er vel det kanskje en fordel ja.

 

AtW

Lenke til kommentar

SMS er nekt, hvis man selger mange gjenstander samtidig. Det er jo helt håpløst å forholde seg til. Jeg ville aldri brukt SMS i forbindelse med salg uansett.

 

Jeg er også enig i at det kan oppfattes som litt useriøst med SMS, fremfor dem som svarer på mail. De som svarer på SMS er jo som regel i en spesiell aldersgruppe :whistle:

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...