Gå til innhold

Hvordan kan vi gjøre bruktmarked.no bedre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det overasker ikke meg at akkurat du har lyst til å kommentere selgere, uansett hvor særiøse de egentlig er.

 

Og gramatikken din...

 

Plutselig ble denne tråden endret fra topicen til personangrep.

Startet du tråden så du kunne slenge dritt til folk som var uenig med deg ?

Du er en skikkelig smarting altså ;)

 

Takk for at du hjelper meg med rettskrivingen, men nei takk.

Lenke til kommentar
Men i forhold til at noen legger ut annonser med horrible priser som er på grensen til svindel så synes jeg det er bra at man kan kommentere disse.

Bra tiltak fra hardware.no :thumbup:

5725034[/snapback]

 

Ser ikke poenget med og kalle dette svindel, sålenge kjøper ikke lyver om ytelse eller egenskaper så kan man ikke kalle det svindel. F.eks 286-maskin selges for 5000, nypris 50000 er jo ikke svindel bare en "svak" overvurdering av bruktverdien ;)

Og endel mener jo at alt er for dyrt og syter.

Lenke til kommentar
Plutselig ble denne tråden endret fra topicen til personangrep.

Startet du tråden så du kunne slenge dritt til folk som var uenig med deg ?

Du er en skikkelig smarting altså  ;)

 

Takk for at du hjelper meg med rettskrivingen, men nei takk.

5739909[/snapback]

Det er en fordel å skrive riktig når man skal komme med usæriøs kritikk, ellers fremstår man bare som enda mer usæriøs.

 

Ser ikke hvor jeg har angrepet deg personlig, og beklager selvfølgelig dersom du føler deg personlig truet av mine innlegg her. Det er det ikke meningen at du skal. Og det har du heller ingen grunn til. Dersom du leser de tre første innleggene mine i denne tråden så ser du hvorfor jeg startet tråden.

Og med dette synes jeg Mental kan legge ned stridsøksen. Forstår ikke helt hva du reagerte på, men flere personangrep blir slått ned på. Tilbake til topic nå, så blir alle (inkludert undertegnende) fornøyd :)

5740532[/snapback]

Du, som er brukermoderator, kan kanskje lese de personlige angrepene Spartan har kommet med mot meg i karaktersettingen min på bruktmarkedet. Der kaller han meg både "paranoid" og "usæriøs", på tross at jeg aldri hadde hatt kontakt med han før. Han har hverken handlet med meg eller noe lignende. Han kom med plutselige personlige angrep mot meg i kommentarene på profilen min på bruktmarked.no. Samt gitt meg lave karakterer helt uten grunn. Han kom med disse før jeg skrev denne tråden. Og etter dette, kan jeg vel bekrefte at det var han som fikk "begeret til å flyte over" for min del, slik at jeg skrev denne tråden. Så Spartan burde absolutt føle seg truffet av det som står i det første innlegget mitt i denne tråden. Den forteller ganske presist hva jeg synes om han og hans likesinnede.

 

Dersom du fortsatt lurer på hva jeg reagerte på med Spartans oppførsel, så kan du lese det første innlegget i tråden.

 

Svaret mitt på Spartans innlegg fører altså direkte tilbake til roten av problemet og er derfor av svært høy relevans til emnet i tråden.

 

Dette var ikke ment som noe angrep på hans person, men på hans og andres oppførsel. Det er det ikke noe forbud mot å gjøre på dette forumet.

 

Dersom han reagerer så sterkt på at folk misliker oppførselen hans, så burde han kanskje endre den.

 

Og Afseth, du kan anse dette som en offisiell klage på Spartans oppførsel i bruktmarkedet.

Endret av Mental
Lenke til kommentar
Svaret mitt på Spartans innlegg fører altså direkte tilbake til roten av problemet og er derfor av svært høy relevans til emnet i tråden.

 

Og Afseth, du kan anse dette som en offisiell klage på Spartans oppførsel i bruktmarkedet.

 

Det er ikke uten grunn at du har fått kommentarer i din annonse. Jeg synes samtidig det er bra at hardware.no tillatter andre brukere å kommentere bla. overprisede produkter og spamming av forsiden på bruktmarkedet.

Karaktersetting har jeg som tidligere nevnt ikke noe til overs for.

 

Så vidt jeg husker, tror jeg du hadde en frekk og aggresiv tone i bruktmarkedet.

Kanskje du bør legge frem dine kommentarer også og ikke bare den "motpartens" hvis du skal gå rundt å klage på alle andre. Virkeligheten er nok ikke så rosenrød på din side som du prøver å framstille her for å få sympati.

 

Du har allerede blitt bedt om å roe deg ned av moderatorene. Jeg anbefaler det samme. Både her på forumet og det du skriver på bruktmarkedet.

Det ordner seg nok for deg bare du ikke blir så ivrig og sur på andre brukere :thumbup:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Plutselig ble denne tråden endret fra topicen til personangrep.

Startet du tråden så du kunne slenge dritt til folk som var uenig med deg ?

Du er en skikkelig smarting altså  ;)

 

Takk for at du hjelper meg med rettskrivingen, men nei takk.

5739909[/snapback]

Det er en fordel å skrive riktig når man skal komme med usæriøs kritikk, ellers fremstår man bare som enda mer usæriøs.

 

 

Dette er jo litt OT, men siden du bringer det på banen, UsÆriøs er en ganske stygg skrivefeil, som appåtil figurerer i overskriften av tråden din. Du burde ksnskje ta tak i det aller først?

 

EDIT: skrivefeil såklart :)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Ser ikke poenget med og kalle dette svindel, sålenge kjøper ikke lyver om ytelse eller egenskaper så kan man ikke kalle det svindel. F.eks 286-maskin selges for 5000, nypris 50000 er jo ikke svindel bare en "svak" overvurdering av bruktverdien ;)

Og endel mener jo at alt er for dyrt og syter.

5739922[/snapback]

 

Mulig du bare brukte et dårlig eksempel, men en 286 til 5000 ER faktisk svindel. Det er langt fra en svak overvurdering, det er et bevisst forsøk på å lure noen->svindel

Lenke til kommentar

Et eksempel på hvor galt det kan gå ble slettet i dag. (til moderatorene var linken

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=46287).

 

Her påstå vedkommende at et 9600pro kort dro bf2 og Doom3 på høyeste innstillinger uten lag osv. Alt dette viste han samtidig som han sa kortet var ubrukt :D

 

En kommentarer fra meg + en annen førte til mye banning fra annonsøren før hele greie ble slettet av hardware.no.

 

Godt at han ikke rakk å lure noen til å tro på sånt sludder før det var for sent :thumbup:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bare en liten digresjon... :)

 

Her er muligens en noe ambisiøs selger på bruktmarkedet.. :!:

 

Edit:

Vi gir "tiltalte" muligheten for å innrømme en skrivefeil... Det skal kanskje stå "bud fra 2.500"..(det er jo snakk om "selges kjapt")

:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Svaret mitt på Spartans innlegg fører altså direkte tilbake til roten av problemet og er derfor av svært høy relevans til emnet i tråden.

 

Og Afseth, du kan anse dette som en offisiell klage på Spartans oppførsel i bruktmarkedet.

Det er ikke uten grunn at du har fått kommentarer i din annonse. Jeg synes samtidig det er bra at hardware.no tillatter andre brukere å kommentere bla. overprisede produkter og spamming av forsiden på bruktmarkedet.

Karaktersetting har jeg som tidligere nevnt ikke noe til overs for.

 

Så vidt jeg husker, tror jeg du hadde en frekk og aggresiv tone i bruktmarkedet. :thumbup:

5745082[/snapback]

Det du reagerte på i annonsen/profilen min var: "SMS anses som usæriøst" - Og det synet fortsetter jeg å ha i kjøps-sammenheng. Dette er hverken en frekk eller aggressiv tone. Det er heller ikke noe hverken du eller andre burde komme med personangrep mot meg for. Det at du plutselig kommer med slike angrep på en tilfeldig person du aldri engang har vekslet et ord med sier mye mer om deg enn om meg.

 

Jeg søker ingen sympati med denne tråden, jeg søker heller ikke å angripe noen personlig. Jeg søkte endringer. Mente det var opplagt.

Dette er jo litt OT, men siden du bringer det på banen, UsÆriøs er en ganske stygg skrivefeil, som appåtil figurerer i overskriften av tråden din. Du burde ksnskje ta tak i det aller først?

 

EDIT: skrivefeil såklart :)

 

AtW

5745098[/snapback]

Dette er ikke feil. Viss du leser hele tråden, så ser du at jeg har kommentert dette tidligere. Å si at det er feil, er feil.

 

Å si at det å selge en 286 for kr 5000 er svindel er bare tull. Dersom noen vil betale kr 5000 for en 286 og stille den ut i en glassmonter (eller gjøre hva de vil med den), så er det klart at den er verd 5000kr. Ting er verd det folk er villige til å betale for det. Men en slik annosere: "Intel 286, 1MHz, den nyeste og beste, kuleste og råeste prosessoren på markedet" er selvsagt svindel. Men "Intel 286, 1MHz, prosessor som kunne vært musemsgjenstand. Gammel prosessor fra åttitallet, 5000kr" er selvsagt ikke svindel.

 

Dersom en person som kaller seg kunstner hadde limt en 286 prosessor på en rød papp-plate, malt en svart sirkel rundt og satt ramme på den. Så hadde han forsøkt å selge "kunstverket" for 1 million, ville du sagt at det var svindel da? Det er faktisk ikke det.

 

Men jeg ser at det sannsynligvis ikke vil være mulig å få til forandringer gjennom en tråd som dette. Og det ser ikke ut som det er mulig å holde seg til tema. Derfor har jeg ikke tid til å fortsette denne tråden heller.

Endret av Mental
Lenke til kommentar
Dette er ikke feil. Viss du leser hele tråden, så ser du at jeg har kommentert dette tidligere. Å si at det er feil, er feil.

 

Å si at det å selge en 286 for kr 5000 er svindel er bare tull. Dersom noen vil betale kr 5000 for en 286 og stille den ut i en glassmonter (eller gjøre hva de vil med den), så er det klart at den er verd 5000kr. Ting er verd det folk er villige til å betale for det. Men en slik annosere: "Intel 286, 1MHz, den nyeste og beste, kuleste og råeste prosessoren på markedet" er selvsagt svindel. Men "Intel 286, 1MHz, prosessor som kunne vært musemsgjenstand. Gammel prosessor fra åttitallet, 5000kr" er selvsagt ikke svindel.

 

Men jeg ser at det sannsynligvis ikke vil være mulig å få til forandringer gjennom en tråd som dette. Og det ser ikke ut som det er mulig å holde seg til tema. Derfor har jeg ikke tid til å fortsette denne tråden heller.

5748012[/snapback]

 

Javel? står ikke i ordboka mi ihvertfall, ei heller i ordbok.no.

 

Ellers mener jeg å selge noe til grov overpris er svindel.

 

AtW

Lenke til kommentar
Javel? står ikke i ordboka mi ihvertfall, ei heller i ordbok.no.

 

Ellers mener jeg å selge noe til grov overpris er svindel.

 

AtW

5748039[/snapback]

Du må bare fortsette å mene begge deler for min del. Men særiøs står både som "særiøs" og "seriøs" i min ordbok og begge er riktig.

 

Overprisene straffes selvsagt med at ingen vil kjøpe varene som selges. Eller at selgeren får en haug av eposter fra folk som vil ha varen, men ikke vil betale den prisen han krever. Det er ingen kjøpere som gir bud helt i blinde. Alle nettkjøpere vet mye mer om varen enn det som står i annonsen.

Lenke til kommentar
Det du reagerte på i annonsen/profilen min var: "SMS anses som usæriøst"

 

Det var deg ja :cool:

 

Det saken var litt spesiel. Hvorfor mener du fortsatt at sms = useriøs ?

 

Har du hatt noen dårlige opplevelser med sms fra før ?

 

Skjønte ingenting av at du var så ivrig til å fordømme alle sms brukerne på bruktmarkedet.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Akkurat i den noe unødvendige "personstriden" mellom "mental" og "spartan" må jeg nok si at jeg "føler med" "mental"..

Jeg har selv blitt nærmest "spammet" med SMS pga. annonser på bruktmarkedet.. noe jeg personlig ikke akkurat setter stor pris på. (Jeg er TREEEIIG på SMS) :)

Likevel ser jeg at "undgdommen" og de som er "tungvektere" på SMS foretrekker å kommunisere på denne måten (ser det ikke minst på alle de damene/jentene jeg har i familien... :) ). Så da må jeg vel forholde meg til det når jeg selger/kjøper på bruktmarkedet. Det må likevel være lov å reservere seg mot SMS.. samt få lov å synes at SMS er useriøst (som kommunikasjonsform på bruktmarkedet) uten å bli trakkasert (dersom det er det som har skjedd her).

 

OK nok en gang:

Kommentarer til annonser er greit.. å sette karakter på en bruker/annonsør bare fordi man ikke liker annonsen bør det bli satt en stopper for (dersom mulig).

Lenke til kommentar
Ellers mener jeg å selge noe til grov overpris er svindel.

 

AtW

5748039[/snapback]

 

Jeg er ikke enig. Noen måneder tilbake måtte vi på jobben ut med 4000 for en 286, enkelt og greit fordi det er de eneste maskinene som klarte å skrive ut et visst formular som vi er helt avhengig av (ja, programvaren er faktisk maskinvareavhengig...). Man skulle tro at det å få tak i en 286 var en fryktelig enkel oppgave, men det er det ikke nødvendigvis - ikke minst med tanke på at det skal fungere og sameksistere med drøye 6000 andre maskiner.

 

Annet eksempel: Når jeg nylig brukte 10 000+ på et Leicakamera, analogt sådan, var det overpris?

 

Så spørsmålet blir: Hva er overpris? Og til dere som føler moralsk indignasjon over høye priser, bruk fem minutter på å tenke ut "hvorfor". Er det pga. frykten for at noen skal bli lurt, eller er det trangen til å konstant åpne kjeften og komme med utbrudd?

 

Utover det så er jeg 100% enig med Mental: Kun kjøper og selger skal kunne sette karakterer. Men nå er jo Bruktmarkedet søppel, da...

Lenke til kommentar
Ellers mener jeg å selge noe til grov overpris er svindel.

 

AtW

5748039[/snapback]

 

Jeg er ikke enig. Noen måneder tilbake måtte vi på jobben ut med 4000 for en 286, enkelt og greit fordi det er de eneste maskinene som klarte å skrive ut et visst formular som vi er helt avhengig av (ja, programvaren er faktisk maskinvareavhengig...). Man skulle tro at det å få tak i en 286 var en fryktelig enkel oppgave, men det er det ikke nødvendigvis - ikke minst med tanke på at det skal fungere og sameksistere med drøye 6000 andre maskiner.

 

Annet eksempel: Når jeg nylig brukte 10 000+ på et Leicakamera, analogt sådan, var det overpris?

 

Så spørsmålet blir: Hva er overpris? Og til dere som føler moralsk indignasjon over høye priser, bruk fem minutter på å tenke ut "hvorfor". Er det pga. frykten for at noen skal bli lurt, eller er det trangen til å konstant åpne kjeften og komme med utbrudd?

 

Utover det så er jeg 100% enig med Mental: Kun kjøper og selger skal kunne sette karakterer. Men nå er jo Bruktmarkedet søppel, da...

5750391[/snapback]

Er enig med atw jeg :whistle:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...