Gå til innhold

Athlon x2 4200+ er dette lurt?


Roug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det virkelig CPU`en som bestemmer hvordan spillene blir da, gutter?

Trodde det var ramen og skjermkortet jeg.

Har egentlig aldri hørt om et spill som krever mer enn 1 GHZ CPU for å kunne gå reint. Men nå er ikke jeg så oppdatert på spill systemkrav heller da men.

Jeg mener personlig at det er bortkasta penger å kjøpe x2 4200+ når du fra før har 3800+, hva skal du med det da? Går ikke spillene bra nok på den maskina da?

Lenke til kommentar
Er det virkelig CPU`en som bestemmer hvordan spillene blir da, gutter?

Trodde det var ramen og skjermkortet jeg.

Har egentlig aldri hørt om et spill som krever mer enn 1 GHZ CPU for å kunne gå reint. Men nå er ikke jeg så oppdatert på spill systemkrav heller da men.

Jeg mener personlig at det er bortkasta penger å kjøpe x2 4200+ når du fra før har 3800+, hva skal du med det da? Går ikke spillene bra nok på den maskina da?

5724807[/snapback]

 

Hehe, med 1GHz har du en flaskehals deluxe. Du kan tenke deg å ha en bil som skal igjennom en tunnel på størrelse med en ert.

 

3800+ klokker i mange tilfeller bedre enn en 4200+ uansett, så jeg hadde ikke orka å bytte.

Lenke til kommentar
Jeg lurer også å på handle denne.Men jeg ser at 3700+ som er en del billigere også presterer mere på spill  ( http://www23.tomshardware.com/cpu.html) og kan overklokkes bra.Maskinen skal brukes hovedsakelig til spill.Har dere noen formeninger om dette.

5724786[/snapback]

 

Å gå fra dual-core til single-core nå er vel egentlig ikke noen god ide. Det er ikke så svært mange spill som utnytter X2 i dag, men det kommer fra nå av. Da vil X2 løpe forbi 3700+. Så hvis du går til single core nå, vil du måtte bytte igjen til X2 en gang i fremtiden. Er ytelsen du har nå så svært dårlig da?

Lenke til kommentar

Jeg sitter idag med en p4 3.2 og en p4 2.4.

Har tenkt å oppgrader 2.4 til noe bedre en den 3.2 som jeg har.

Har tenkt å kjøpe abit kn8-sli og evt en cpu som det er snakk om her.

Pris kontra ytelse er spørsmål.Som linken jeg postet viser er at den 3700x til og med er fortere en 2x 4200 når det gjelder spill (idag).Hvor lenge er til evt nye spill vil bruke denne type tecnologi.Dersom det tar et år før nye spill har kommet så spiller det ingn roll for da skal jeg sikkert oppgradere igjen.Tror dere at spill idag kan få patcher som evt gjør nytte av det også.Jeg ville høre flere meninger ang. dette.

Endret av m-lyng
Lenke til kommentar

Jeg ville ha kjøpt en X2 (noe jeg antageligvis gjør snart). Tapet i spill fra single til dual er ikke så markant at det utgjør noe som helst problem. Jeg kan godt akseptere det faktum at jeg får 140 istedet for 160 frames per sekund i spill X, når jeg vet at situasjonen vil bli snudd i fremtidige spill. Det gjelder vel egentlig å tenke framtidsrettet og ikke hva som er tilfelle idag. :)

Lenke til kommentar
Jeg sitter idag med en p4 3.2 og en p4 2.4.

Har tenkt å oppgrader 2.4 til noe bedre en den 3.2 som jeg har.

Har tenkt å kjøpe abit kn8-sli og evt en cpu som det er snakk om her.

Pris kontra ytelse er spørsmål.Som linken jeg postet viser er at den 3700x til og med er fortere en  2x 4200 når det gjelder spill (idag).Hvor lenge er til evt nye spill vil bruke denne type tecnologi.Dersom det tar et år før nye spill har kommet så spiller det ingn roll for da skal jeg sikkert oppgradere igjen.Tror dere at spill idag kan få patcher som evt gjør nytte av det også.Jeg ville høre flere meninger ang. dette.

5725213[/snapback]

Det er mulig å lage patcher som utnytter dobbelkjerne ja, men det skal være ganske mye arbeid så mange gidder ikke.

 

Spørsmålet er om den dagen spill støtter dobbelkjerne, om da prosessoren vil være for svak og må byttes ut likevel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...