Luffeskruf Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Jeg har fått en skoleoppgave om å klassifisere en rekke OS, innenfor følgende punkter: single-user, multi-user, single-task, multi-task, sinle-processor, multi-prosessor OS'ene jeg skal klassifisere er: - MS-DOS - Windows 9x - LINUX - Windows NT - Windows 2000 Håper dere kan hjelpe meg litt her
Lufen Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 hva med å komme med et forslag til hvordan du ville satt det opp så kan vi komme med endringer til det
Luffeskruf Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Skrevet 8. mars 2006 hva med å komme med et forslag til hvordan du ville satt det opp så kan vi komme med endringer til det 5719373[/snapback] Det kan jeg godt, det skulle skrives i en tabell der vi skulle skrive klassifiseringen. Står litt blank på enkelte ord (i sammenhengen mellom feks. multi-prossesor og Windows 9x), så det blir noen gjetninger: OS Klassifisering MS-DOS Single-user, multi-task Windows 9x Ingen anelse LINUX Multi-user, Multi-task Windows NT Windows 2000 Multi-user, multi-task Men hva er (single og) multi-prossesor og multi-user i sammeheng med et OS?
nomore Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Multi-user er at flere brukere kan samtidig jobbe på maskinen/eller kjøre oppgaver samtidig. Multi-task er at systemet kan gjøre flere ting på en gang.
Luffeskruf Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Skrevet 8. mars 2006 Multi-user er at flere brukere kan samtidig jobbe på maskinen/eller kjøre oppgaver samtidig.Multi-task er at systemet kan gjøre flere ting på en gang. 5719513[/snapback] Ok, takker Hva er da single- og multi-prossesor, i en OS sammenheng?
Lufen Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 (endret) singel prosser= en cpu/kjerne multi= to eller flere cpuer/kjerner Endret 8. mars 2006 av Lufen
endrebjo Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Windows 9x/ME prosessor-info: http://support.microsoft.com/kb/193645/en-us
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå