Mazeking Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Er lenge siden jeg har spilt noe særlig RTS på PC. Prøvde C&C Generals samt Warcradt 3 for en del år tilbake. Hva anbefaler dere nå av gode RTS'er. Må si jeg liker moderne krigføring bedre enn en Fantasysetting på slike spill. Er det kommet noen gullkorn i det siste man bør kikke på? Det som irriterte meg sist jeg spilte RTS var at det var så vanvittig mange enheter og fronter å holde styr på. Er det noen spill som fokusere litt mer på selve combatet mindre på all byggingen? Husker jeg blei litt lei av å bygge 15 harvestere i cc eller 20 tømmerhuggere og 10 gruvearbeidere i warcraft. Om det er Turnbased eller RTS er det samme. Det er kvaliteten og spilleopplevelsen som avgjør Endret 7. mars 2006 av Mazeking
Mazeking Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Skrevet 8. mars 2006 Hva med Star wars: Empire at war? Bra spill. 5718694[/snapback] Må man produsere bygninger og folk som skal hente inn ressurser eller er det kun krigføring?
Moradi Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Vil anbefale deg å prøve Warhammer 40000 - Dawn of War og ev. tilleggspakken Winter Assault. Meget bra strategispill sm fokuserer på combat og ikke basebygging/ressurssamling. Kjøpte begge to i double pack hos EB Games for 399,- for at par uker sider. Det kommer enda en tilleggspakke til den senere i år også. Her er en review av spillet: http://www.gamespot.com/pc/strategy/wh40kd...war/review.html
Mala Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Kansje litt utenfor dein smak, men Homeworld spilla er ganske saftige og byr på episk krigføring i verdenromet med 360 graders frihet og fullstendig 3D,mine favoritter ihvertfall
Brede_Skapstroppen Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Civilization IV............er, og kommer alltid til å være en av de store strategi spillene. Elsker å ta det frem hver gang jeg blir lei av at kulene hviner rundt øra på meg.
dravisher Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 (endret) Hva med Ground Control 2? Jeg likte det ikke, men jeg liker generelt sett ikke slike strategispill (disse spillene er jo taktiske spill med litt resursinnsamling, og taktikken er ikke særlig tilstedeværende heller). Gode strategispill finnes det mange av (Civ4, GalCiv2, Heart of Iron osv.), men taktiske spill (som du er ute etter) er det vel litt værre med... Edit: BTW. i Ground Control 2 er det ikke noen resursinnsamling så vidt jeg husker. Man overtar kontrollpunkter, tjener penger på det, og kan så kjøpe enheter som blir fraktet til slagmarken med lufttransport. Ingen fabrikker osv. altså. Tror faktisk GC2 er det perfekte for deg når jeg leser posten din. Fikk 8 i gamer.no sin review. Endret 8. mars 2006 av dravisher
cybervision_ Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 CIV IV. I en klasse for seg selv. Liker det at man kan sette alarm på slik at man husker å gjøre noe annet resten av livet.
Super_Nobody Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Rome: Total War det beste RTS spillet jeg vet om. Der trenger du ikke å tenke på byggingen bare på combat.
pertm Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Age of Empires III er ganske bra, enig i at Civ4 er bra men det er jo ikke akkurat noe RTS spill, men TBS spill.
Mazeking Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Skrevet 8. mars 2006 Her var et mange gode tips. Skal lese litt reviews her og sjekke ut et par av disse.
koronag Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Før du gjør noe som helst må du spille Soldiers: Heroes of World War 2. Det desidert kuleste RTS ever! Uslåelig fysikk, og fantastisk kombinasjon av sniking og blås-alt-til-helsike. Jeg spiller det ennå, noe jeg ikke kan si om mange andre spill jeg har rundet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå