Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ventelo\Bluecom - Betaler for IKKE å ha fast-tlf!


Anbefalte innlegg

Har vært kunde av Bluecom (Ventelo) et par år nå, som helt tydelig ligger under Telenor da de tar et gebyr på 79kr mnd på å IKKE ha fast tlf. Jeg viste at Telenor praktiserte dette (pengene går ganske sikkert til dem) men at det var 79 kr mnd la jeg faktisk ikke merke til før nå.

 

Spørsmålet blir da om det er en en bredbånd leverandør som Ikke har dette tilegget?, 429kr mnd for t1 linje blir bare dumt :hrm:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jesus Christus Den bedriften kan umulig ha lenge til å leve slik som de har holdt på de siste årene.

5704417[/snapback]

 

Man har klaget denne avgiften inn for post og teletilsynet men de avgjore at TN hadde rett til og kreve den inn når man ikke hadde telefonabb på linjen.

Har man kabeltvnett, radio eller fiber så unngår man selvsagt dette.

Lenke til kommentar

Det koster penger å vedlikeholde og oppgradere kobbernettet, så den avgiften er ikke spesielt overraskende da man ved delt aksess betaler halvparten av avgiften på hver av delene, når man fjerner telefonen må man da betale hele avgiften.

 

Men det er også denne avgiften som skal reduseres med 35% da PT mener at man ikke skal tjene penger på linjeleien slik at telenor må sette ned prisene på dette snart. Merk at det er bare av de 135 (??) kronene som linjeleien er på som skal reduseres med 35%.

 

Om man har internett via kabeltv, radio eller fiber er linjeleien inkludert i prisen. Siden Telenor er ekstremt regulert av myndighetene er denne avgiften spesielt synlig på telenettet.

Lenke til kommentar
Det koster penger å vedlikeholde og oppgradere kobbernettet, så den avgiften er ikke spesielt overraskende da man ved delt aksess betaler halvparten av avgiften på hver av delene, når man fjerner telefonen må man da betale hele avgiften.

 

Men det er også denne avgiften som skal reduseres med 35% da PT mener at man ikke skal tjene penger på linjeleien slik at telenor må sette ned prisene på dette snart. Merk at det er bare av de 135 (??) kronene som linjeleien er på.

 

Om man har internett via kabeltv, radio eller fiber er linjeleien inkludert i prisen. Siden Telenor er ekstremt regulert av myndighetene er denne avgiften spesielt synlig på telenettet.

5705230[/snapback]

 

Du glemte vel oppgradering av telesentraler også.... ;)

Lenke til kommentar

Til simalarion:

I fare for å kaste bensin på bålet, og en litt of topic... Sier jo også litt at ikke du følger med på regningene du får da... :cool:

 

Men litt on topic.

Dette er vel også en liten årsak til at shdsl er et dyrere produkt. Det leveres jo kun på full aksess. Men at man får en ekstra avgift på leie av kobber uten telefon er vel helt normalt på adsl vil jeg tro. Jeg vet ikke om noen ISPer som ikke tar seg betalt for dette. (finnes sikkert)

Lenke til kommentar

Du glemte vel oppgradering av telesentraler også.... ;)

5705270[/snapback]

 

Nei såvidt jeg vet er disse 135 kr kun for kobberet og ikke sentralene. Sentralene blir oppgradert ut i fra hva telenor mener er lønnsomt. F.eks. nå går de over til IP-kommunikasjon (over Ethernet) mellom telefonsentralene for å redusere kostnadene med vedlikehold og oppgraderinger.

 

Grunnen til dette er at alle leverandører kan plassere utstyr i telefonsentralene, men telenor eier kobberet som alle må bruke, derfor er disse adskilt. Men det kan tenkes at vedlikehold og oppgraderinger av selve telefonsentralene (hus, rack, strøm, ekspandere for å få bedre plass osv).

Lenke til kommentar
Til simalarion:

I fare for å kaste bensin på bålet, og en litt of topic... Sier jo også litt at ikke du følger med på regningene du får da... cool.gif

 

Du kaster neppe noe bål på noe bensin så lenge du ikke nevner hva litt det sier. Jeg beskrev at jeg hele tiden viste om tilegget men ikke at det var 79, om du hinter til at jeg er mindre hjerne skadet pga dette så får du bare mene det.

 

Om jeg går over til kabel kan jeg faktisk spare 50kr mnd ser det ut til, så om fler ikke har fått med seg at det er så dyrt å ikke bruke fast tlf så kan dere spare en slant med penger til å gå over til kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...