Gå til innhold

Klassetur til Trondheim


Anbefalte innlegg

Hei!

Nå om ikke alt før lenge skal klassen min på klassetur til Trondheim, og siden dette er siste året sammen skal vi vel avslutte klasseturen med god fest.

 

Så derfor lurer jeg på hva en topp tur på byen i Trondheim er. Hvilket utested er best for atten åringer, og hvor skal man spise fyllemat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trondheim ja.. mulighetenes by..

Om dere skal ut å feste må dere dra på fredag eller lørdag, det er da folk er ute, tro det eller ei. Finnes en god del uteplasser, både bra og mindre bra. Vil ikke utale meg så mye om det siden jeg ikke er så ofte ute på byen. Vi har jo VIP, 3B, Fifth og Exit. Sikkert flere som jeg ikke kommer på. Alle disse har 18års grense. Hadde dere vært gamlere hadde det vært mange flere alternativer.. Man må jo ha mat etter en god fyllekule. Siden kebab er trondheims nasjonalrett anbefaler jeg Oska, babbens konge. Kanskje et lite stykke å gå, men det er verdt det. Ellers har vi jo Millenium, som ligger midt i byen. Om dere skal ha burger MÅ dere dra til Sesam, som ligger ved "i" Studentersamfunnet. Beste burgeren i Sør-Trøndelag. Gidder ikke å skrive hvor alle disse plassene ligger, men det finnes mange vennlige trøndere som dere kan spørre.

Noen tips..

 

Om dere kommer ifra en plass med annen dialekt, ITJ FLIR AV DIALÆKTA.. da vanker det smekk.. :p Håper min lille guide kommer av nytte..

Lenke til kommentar

Rettelse på guiden:

Sesamburgeren er nok norges beste burger,

og rullekebaben til Oska er virkeleg verd ein omvei.

 

Om 3B har same stil som før bør heile klassen vere veldig innanfor tungrockmiljøet for å "passe inn". det var ein "klubb" som hadde navnet ID nederst i Nordre? i same bygg som Downtown over gata for Rio (om desse plassene finnes forsatt) Denne hadde 18års grense etter kva eg husker.

Lenke til kommentar

klassetur til trondheim!?!?, har vi fått så bra rykte?.

 

fyllemat: her står dere mellom 2 valg, 1001natt kebab eller sesamburger på studentersamfunnet. (mange andre plasser også, men oska blir for lite jalla for meg)

 

ellers er det en del uteplasser. mange i sentrum området. du har både fifth avenue, rock city, vip, tigertiger, exit, rio, kings cross (min fav), og masse anna. de fleste med 18årsgrense. for jenter spiller det liten rolle på alder. er bare å spørre ramdom folk på gata hvor de ligger, lett å finne fram.... lyst til å røpe dato dere skal hit?

 

lykke til, you'll need it ;)

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Dere har glemt å nevne at man kan dra til Bodegaen kjelleren i Samfundet, byens beste diskotek ;) Da er det også kort vei til Sesam.

 

Exit(tidligere Twice) har vel fått rykte på seg for å være "gangsta" plassen, vil du kjenne svett lukt drar du ditt.

 

Hvis en ikke drar til Bodegaen tror jeg Vip Lounge er det beste alternativet, de ligger midt i sentrum(rett ovenfor Mercur senteret).

 

Kings Cross er en fotball pub, der tror jeg det er best liv når fotball kampene pågår, altså et perfekt vorspiel med engelsk fotball.

 

Så har man Fifth Avenue, en pub hvor det er fullt om de viser sport elller ei.

 

Du kan også se i trønder-tråden eller spørre der ;)

Endret av Johnx
Lenke til kommentar

Er man 18 år og skal feste i Trondheim så er det bare Samfundet som fungerer. Man må være 20+ for å ha det skikkelig kult i Trondheim. Trist, men sant.

 

Vorspiel: Mormors Stuer (ligger i en veit ved Platekompaniet i Thomas Angels gt).

Byen: Samfundet

Nattmat: Sesamburger

Nachspiel for alle søte jenter: Sverresborg, spør etter "Lars Pedersen".

Lenke til kommentar

Mormors Stuer er en fin plass å ha vors på ja, en halvliter koster vel bare 32,-

 

Der er det stappfullt av studenter hver helg.

 

Som LarsP sier kan jeg også innrømme at det åpner seg flere muligheter når man er 20 år, å være 18-åring i Tr.heim levde ikke opp til mine forventninger hvertfall.

Lenke til kommentar
Mormors Stuer er en fin plass å ha vors på ja, en halvliter koster vel bare 32,-

 

Der er det stappfullt av studenter hver helg.

 

Som LarsP sier kan jeg også innrømme at det åpner seg flere muligheter når man er 20 år, å være 18-åring i Tr.heim levde ikke opp til mine forventninger hvertfall.

5684021[/snapback]

 

Er vel 29 eller noe før 23.00? Husker ikke helt klokkeslettet men det er alltid like stor nedtur å få vite at pilsen koster 2-3 kroner mer :p

 

Ellers liker jeg meg på 3B, fin plass med god musikk og uten sånn "i wana dance all night"-dansegulv med mange 16åringer. Høy raddisfaktor da, men overlever det. Kort gåavstand fra mormors til 3b er det også. Kan stoppe innom 7eleven for en tørr pølse også på turen :)

 

Nattmat: Sesam eller oska. Eneste plassene som duger. Alt var vel egentlig ganske bra oppsummert.

Lenke til kommentar
Rettelse på guiden:

Sesamburgeren er nok norges beste burger,

og rullekebaben til Oska er virkeleg verd ein omvei.

5681925[/snapback]

Nåja, burgeren på Blårock sies også å trolig være norges beste burger. Det er sikkert plasser i andre byer også som påstår at de har "trolig norges beste burger".

 

Ellers så er jeg ikek så veldig imponert over rullekepizzaen (Rullekebab?) til Oska. Jeg her heller ikke imponert over at de prøvde å gi meg veksel på en 200-lapp i stedet for på den 500-lappen jeg betalte med. :thumbdown: Anbefalt å styre langt unna dersom man har høy nok promille til å ikke se forskjell på sedlene.

 

Ellers: Skinnvest og mokkasiner er på vei ut av moten blandt yngre trøndere så dere klarer dere fint uten ;):p

Lenke til kommentar
Rettelse på guiden:

Sesamburgeren er nok norges beste burger,

og rullekebaben til Oska er virkeleg verd ein omvei.

5681925[/snapback]

Nåja, burgeren på Blårock sies også å trolig være norges beste burger. Det er sikkert plasser i andre byer også som påstår at de har "trolig norges beste burger".

 

LIES! Sesam slår alle rekorder, eod. :D

 

Ellers så er jeg ikek så veldig imponert over rullekepizzaen (Rullekebab?) til Oska. Jeg her heller ikke imponert over at de prøvde å gi meg veksel på en 200-lapp i stedet for på den 500-lappen jeg betalte med. :thumbdown: Anbefalt å styre langt unna dersom man har høy nok promille til å ikke se forskjell på sedlene.

Jeg har faktisk sansen for kebabene som selges hos MIR (dronningens gt. ved Team Trafikk), studentpris, lite kø og god smak. :)

Lenke til kommentar
Rettelse på guiden:

Sesamburgeren er nok norges beste burger,

og rullekebaben til Oska er virkeleg verd ein omvei.

5681925[/snapback]

Nåja, burgeren på Blårock sies også å trolig være norges beste burger. Det er sikkert plasser i andre byer også som påstår at de har "trolig norges beste burger".

5686247[/snapback]

Er det blå rock i Trondheim ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...