Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg blir i denne tråden beskyldt for lovløshet hvorpå jeg ber om en forklaring/unnskyldning.

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...st=1&replies=21

 

Når du velger å stenge tråden så fratar du meg den muligheten. Er dette for å beskytte en av "de gode" eller har du en saklig grunn for å gjøre dette?

Jeg ønsker på ingen måte å hetse moderatorer her eller andre plasser for den saks skyld da jeg selv vet hvor vanskelig jobben kan være, men jeg håper likevel jeg kan få et oppklarende svar på dette.

 

[ Denne Melding var redigert av: WRZ_rules på 2002-09-20 19:26 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-20 20:09, skrev tunefish:

Og når d er sagt så må jeg få sagt hvor ubeskrivelig relativ den paragrafen er.

Det aller aller meste kan jo på en eller annen måte lede til piratvirksomhet, så da vil d jo gå på skjønn hos moderatorene, noe som igjen betyr at vi lever under dynamiske retningslinjer.


 

skjønner hva du mener, men jeg leste de postene der selv, og det var ganske klart brudd på retningslinjene.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 20:09, skrev tunefish:

Og når d er sagt så må jeg få sagt hvor ubeskrivelig relativ den paragrafen er.


 

Ja, snart må man vel forklare hva man skal bruke CD-brenneren til før man ber om hjelp til å installere den...

 

Quote:


så da vil d jo gå på skjønn hos moderatorene


 

Eller deres private politiske agendaer.

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 19:40, skrev Anders Leipsland:

eeh, WRZ_rules skal ikke bety Warez rules? Brukernavnet så godt som lyser "jeg bryter norsk lov".


Å påstå noe annet blir som å gå med hakekors og si at du ikke er nazist.


Skjønner ikke helt hvorfor du skal ha noen unskyldning.


 

(PS Om du ikke hadde så historieløs og lite reflektert så hadde du fått med deg et det du betegner som "hakekors = nazisme" er et symbol som har vært brukt leeenge før nazismen var oppfunnet. bla. så er symbolet brukt en hel del under vikingetiden.)

 

"Mot dumskap kjemper selv den vise forgjeves".. regner med at det også gjelder mangel på kunnskap

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 20:15, skrev namelezz:

hva med å ta en titt på hva som står i emnefeltet på denne tråden. Det er jo også i brudd med retningslinjene.


jeg mener at tittelen "Yummi_man" sier lite om innholdet i posten på lik linje med "HJELP!?!?!?!" osv.


Er dette egentlig noe mer å diskutere da?



 

HUFFDA nok et grovt brudd på foruments etikkette, da blir det vel skammekroken på meg da... :wink: (Lurer på hvor mye av boardets ressurser som blir brukt på slikt pisspreik)

 

[ Denne Melding var redigert av: WRZ_rules på 2002-09-20 20:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 20:00, skrev LeD:


Og da er det greit å sensurere lovlige utsagn fra samme person?



 

selvsagt er ikke ok!

 

Quote:


Den 2002-09-20 20:13, skrev bob_hund:


Forhåndsdømming er værre en nasjonalsosialisme eller nazisme hvis du synes det er kulere.



 

å starte å evaluere en person fra første øyeblikk du får kontakt er smart sålenge du ikke låser deg helt fast i synet.

 

men seriøst, assosierer du ingenting med "WRZ_rules"?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 20:31, skrev WRZ_rules:


(PS Om du ikke hadde så historieløs og lite reflektert så hadde du fått med deg et det du betegner som "hakekors = nazisme" er et symbol som har vært brukt leeenge før nazismen var oppfunnet. bla. så er symbolet brukt en hel del under vikingetiden.)



 

At symbolet har blitt brukt i andre sammenhenger er irrelevant, det er dagens betydning som er interesant og i år 2002 så er det nazismen og bare nazismen du blir forbundet med om du bærer det symbolet.

 

EOD for min del

Lenke til kommentar

Navnet skjemmer ingen, er det tidligere sagt her.

Men at WRZ_rules fort kan assosieres med en viss type ulovlig virksomhet er vel hevet over tvil?

Og jeg kan derfor godt skjønne at noen (mange?) blir provosert, kanskje en og annen moderator også?

Ikke minst når tråden attpåtil henspeiler på nettopp slik virksomhet!

Etter min oppfatning var avgjørelsen riktig, og betinger ingen unnskyldning.

Har man tråkka over streken, så vil det som regel avstedkomme reaksjoner, selv om "streken" / retningslinjene av og til kan være vanskelige å håndtere. Dette gjelder sikkert både brukere og moderatorer? Som mennesker er man nødt til å bruke skjønn, selv i vår digitaliserte verden, et skjønn som på godt og vondt er adskillig mer fleksibelt en 1 og 0.

Og heldigvis for det!

Synes du rett og slett skal slutte å grine over avgjørelsen WRZ_rules, og vil samtidig foreslå at du bytter nick!

Så eliminerer du i allefall den muligheten for å bli misforstått!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 20:13, skrev bob_hund:


Forhåndsdømming er værre en nasjonalsosialisme eller nazisme hvis du synes det er kulere.



 

å starte å evaluere en person fra første øyeblikk du får kontakt er smart sålenge du ikke låser deg helt fast i synet.

 

men seriøst, assosierer du ingenting med "WRZ_rules"?

Jo det gjør jeg, men når det gjelder internet så gjør jeg det ikke.

Når det gjelder hakekors symbolet så er det flere tusen år gammelt, sikkert derfor Adolf og vennene hans greide å snu det. Det originale hakekorset hadde "hakene" mot venstre istedenfor høyre slik som Hitlers hakekors. Noen sier at dette er grunnen til at tyskland tapte krigen?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 20:41, skrev Anders Leipsland:


At symbolet har blitt brukt i andre sammenhenger er irrelevant, det er dagens betydning som er interesant og i år 2002 så er det nazismen og bare nazismen du blir forbundet med om du bærer det symbolet.


EOD for min del


 

Dette er vel ikke helt korrekt. Da jeg var på ferie i Thailand ble det solgt armbånd og kjeder med hakekors som symboler. Solkorset har en helt annen betydning i den delen av verden. Men jeg må innrømme at jeg fikk ganske bakoversveis da jeg fant noen små diskre solkors på et armbånd jeg hadde med meg hjem... Veien til søppelkassen var ikke akkurat lang :wink:

 

Magnus

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-20 19:40, skrev Anders Leipsland:

eeh, WRZ_rules skal ikke bety Warez rules? Brukernavnet så godt som lyser "jeg bryter norsk lov".


Å påstå noe annet blir som å gå med hakekors og si at du ikke er nazist.


Skjønner ikke helt hvorfor du skal ha noen unskyldning.


 

I Japan/Kina er hakekorset brukt ved begravelser, så du ikke på noen måte si at å gå med hakekors er som å være nazist, da må hele kina/jpan også være det!

 

Jeg så det i en Bruce Lee film =)

 

Tenk på den du!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...