Gå til innhold

Utestengt??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er på klorin's side. Hadde det vært meg ville jeg tatt meg personlig nær av at en person som skal ha ansvar for dette forumet utestenger en person som har vært her på forumet over lenger tid, som ikkje gjør noe mer ulovlig enn å forklare en annen bruker hvordan du laster ned cdrwin osv.. Linkene ble jo sensurert, så jeg vet ikke om det var trial eller warez.versjon men at dere utestenger en person som på ingen måte gjorde noe ssom var imot retningslinjene, istedenfor å utestenge personen som faktisk utrførte den ulovlige handlingen. Slik jeg tolker dette, er at hvis vi vil spør om noe som har med waez å gjørr, så oppretter vi bare en ny briker, for da blir man jo ikke utestengt. Synen heller dere burde stenge ute de n00bs som faktisk BRYTER retningslinjene! Egentlig er det ikke akkurat imot retningslinjene å spør hvordan en brenner ut et cd-image, men denne tråden var jo kun ulovlig pga. at brukeren hadde lastet ned en iso-release av spillet mafia fra gruppen FLT, hva ville skjedd hvis han hadde spurt om hvordan å brenne ut rh_valhalla_dsc.bin/cue ? Poenget er jo at personen allerede har utført den ulovlige operasjonen ved å laste ned ulovlig programvare. Ergo kunne ikke posten til klorin ført til piratvirskomhet på noen måte, fordi han hadde allerede lastet ned det ulovlige.

Lenke til kommentar

Folkens - det er fullt mulig at jeg av og til stenger litt for mye eller stenger ute uten 100 % grunn. Det har skjedd, og når da vedkommende har mailet meg og forklart saken på en hyggelig måte, har jeg hevet utestengningen og ryddet i sysakene. Jeg forsøker etter beste evne å bruke skjønn, men noen ganger feiler jeg. I slike tilfeller holder det å si "kjære moderator yummymann - her tok du feil. Saken er sånn og sånn, så kan jeg være så snill å få slippe til igjen / få åpnet tråden / etc". Vips, så ordner jeg saken.

 

Når jeg får mail som denne (utdrag):

 

"Du trur du e så JÆVLI tøff – du LIKE å stenge folk ute – du e en totalt idiotisk drittsekk. Vær GLA for at æ e en normal og rolig person... Vær så JÆVLI gla...

 

Fy fan at det går ann å være så satans *****!"

 

DA blir jeg ikke blid! (yep, den mailen fikk jeg. Muligens ufint å legge den ut offentlig, men så var ikke akkurat mailen særlig fin heller da...)

 

I denne saken sendte jeg mailen videre til andre moderatorer for vurdering, slik at det ikke ble "interessekonflikter" i saken.

 

Når det gjelder kopiering av MP3 og info rundt hvordan man gjør det, sier jeg stopp. Om dette er feil, regner jeg med at de andre moderatorene sier fra til meg slik at vi kan ha en felles linje i saken. Jeg retter meg etter det.

 

Uansett: du kommer lengst med vennlige kommentarer. Uvennlige kommentarer skaper et uvennlig sinnelag, og da sier det seg selv hvordan reaksjonen blir. Før du sender av gårde en mail eller post på forumet, bør du tenke igjennom om du selv ville likt å få denne kommentaren rettet mot deg. Moderatorene er ikke maktgale idioter, vi vil så langt det er mulig yte service til brukerne - men ikke når vi mottar drittkasting. Da stenger jeg heller ute en bruker, for hva sier retningslinjene om det?

 

Mulig det er feil av meg, men jeg synes vi moderatorer bør ha en viss mulighet for å verne oss mot drittkasting, uthengning og liknende. Vi er mennesker vi også, noe en del personer ser ut til å ha glemt. Vi reagerer på det vi mottar på samme måte som alle andre - og det eneste vi kan gjøre er å forhindre at personer som trakkaserer oss ikke får mulighet til - via forumet - å gjøre det igjen. Jeg vil ikke ha min dag ødelagt av en eller annen fyr som har litt for mye testosteron i kroppen.

 

Er det urimelig av meg?

 

(Og jada, jeg er direkte og tåler direkte tilsnakk. Men kall meg søren ikke for noe - det er usmakelig, usaklig og frekt. Med mindre jeg har kalt _deg_ for det samme, da. :wink: )

 

Ellers håper jeg folket får en fin dag!

 

Mvh. moderator yummy.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor dere ikke tillater snakk om mp3. Jeg vedder på at 99.9% av brukerne av dette forumet har minst en mp3 på maskinen sin, enten de er lovlige eller ikke. Uansett, så er det slik i Norge, at man har LOV til å kopiere musikk til eget bruk. Synes derfor det blir litt latterlig å ikke få lov til å hjelpe folk med mp3'er...

Lenke til kommentar

Den 2002-09-21 12:55, skrev yummy:

Folkens - det er fullt mulig at jeg av og til stenger litt for mye eller stenger ute uten 100 % grunn. Det har skjedd, og når da vedkommende har mailet meg og forklart saken på en hyggelig måte, har jeg hevet utestengningen og ryddet i sysakene. Jeg forsøker etter beste evne å bruke skjønn, men noen ganger feiler jeg. I slike tilfeller holder det å si "kjære moderator yummymann - her tok du feil. Saken er sånn og sånn, så kan jeg være så snill å få slippe til igjen / få åpnet tråden / etc". Vips, så ordner jeg saken.

 

Når jeg får mail som denne (utdrag):

 

"Du trur du e så JÆVLI tøff – du LIKE å stenge folk ute – du e en totalt idiotisk drittsekk. Vær GLA for at æ e en normal og rolig person... Vær så JÆVLI gla...

 

Fy fan at det går ann å være så satans *****!"

 

DA blir jeg ikke blid! (yep, den mailen fikk jeg. Muligens ufint å legge den ut offentlig, men så var ikke akkurat mailen særlig fin heller da...)

 

I denne saken sendte jeg mailen videre til andre moderatorer for vurdering, slik at det ikke ble "interessekonflikter" i saken.

 

Når det gjelder kopiering av MP3 og info rundt hvordan man gjør det, sier jeg stopp. Om dette er feil, regner jeg med at de andre moderatorene sier fra til meg slik at vi kan ha en felles linje i saken. Jeg retter meg etter det.

 

Uansett: du kommer lengst med vennlige kommentarer. Uvennlige kommentarer skaper et uvennlig sinnelag, og da sier det seg selv hvordan reaksjonen blir. Før du sender av gårde en mail eller post på forumet, bør du tenke igjennom om du selv ville likt å få denne kommentaren rettet mot deg. Moderatorene er ikke maktgale idioter, vi vil så langt det er mulig yte service til brukerne - men ikke når vi mottar drittkasting. Da stenger jeg heller ute en bruker, for hva sier retningslinjene om det?

 

Mulig det er feil av meg, men jeg synes vi moderatorer bør ha en viss mulighet for å verne oss mot drittkasting, uthengning og liknende. Vi er mennesker vi også, noe en del personer ser ut til å ha glemt. Vi reagerer på det vi mottar på samme måte som alle andre - og det eneste vi kan gjøre er å forhindre at personer som trakkaserer oss ikke får mulighet til - via forumet - å gjøre det igjen. Jeg vil ikke ha min dag ødelagt av en eller annen fyr som har litt for mye testosteron i kroppen.

 

Er det urimelig av meg?

 

(Og jada, jeg er direkte og tåler direkte tilsnakk. Men kall meg søren ikke for noe - det er usmakelig, usaklig og frekt. Med mindre jeg har kalt _deg_ for det samme, da. :wink: )

 

Ellers håper jeg folket får en fin dag!

 

Mvh. moderator yummy.

 

 

 

Når en fyr ikke engang klarer å forklare seg på en normal og høflig måte har han ingenting han skulle sagt, du gjorde det riktig ved å stenge han ute!

Lenke til kommentar

God aften...

 

Først og fremst så vil jeg presisere at den mailen Yummy snakker om her IKKE har noe med meg å gjøre, hadde vært fint om du tok med det Yummy for den så ikke bra ut. Er selvfølgelig enig at sånt er forkastelig.

 

Jeg er også enig/klar over at saker som min skal tas opp via mail og vurderte å gjøre det når jeg enderlig fant ut at jeg var blitt utestengt, men var usikker på om utestengningen var berettiget så jeg lot være.

Jeg startet heller ikke denne tråden for å direkte prøve å oppheve utestengningen, men for å høre andres meninger utestengingene som har skjedd i det siste og selvfølgelig om min sak egentlig var rettferdig behandlet. Det som fikk det til å renne over var den musikk cd saken som er nevnt tidligere.

 

Syns det er fint at Yummy også kommer på banen og har disse spørsmålene til deg Yummy:

 

1: Står du fortsatt på min utestengelse? Ja, jeg gjorde en feil å poste det svaret i den sammenhengen men som du selv sier gjør vi alle feil iblandt og jeg kan ikke se at min oppførsel på forumet ellers tilsier at jeg burde stenges ute.

Det spiller jo ikke noen stor rolle for det er vel 5 dager igjen av den utestengninen men du må jo gjerne oppheve den hvis du føler for det..he he

 

2: Forstår du/er du enig i at jeg opplever det som provoserende når jeg forteller om en bug i systemet og får følgende svar av en moderator:

"...Om me virkelig vil verte kvitt deg med ein gong, utestenger me deg berre på IP-addressa, då ryk du ut umiddelbart"

 

Klorin

------

Lenke til kommentar

Quote:

Du trur du e så JÆVLI tøff – du LIKE å stenge folk ute – du e en totalt idiotisk drittsekk. Vær GLA for at æ e en normal og rolig person... Vær så JÆVLI gla...


Fy fan at det går ann å være så satans *****!


 

om du sender slike mail til moderatorene er det ikke rart at du blir utestengt, du kunne jo like godt ha skrevet

Quote:

"Hei du stygge yummumann, kan du se å utestenge meg i 14 dager?" (ikke vondt ment, yummy :smile: )


 

i allefall jeg ville tolerert disse to meldingene på samme måte...

 

og om du har 5 dager igjenn av utestengelesen, hvordan i helv*** kan du poste her nå da?

Lenke til kommentar

Jeg er 28 år og er innom dette forumet stort sett hver dag. Det er ikke så ofte at jeg poster meldiger, men det hender. Mitt spørsmål lyder som følger; hvor gamle er disse "moderatorene"? Er de en gjeng med drittunger som har "fått lov til" å leke sjef? Det burde være en aldersgrense for å være "moderator", og nei jeg kunne overhodet ikke tenke meg en slik jobb. Fy skam deg din dust, nå har du postet et innlegg i feil kategori. Det er på det nivået det ligger.

 

Disse "retningslinjene" som det til stadighet henvises til, for hvem er de laget? Er de laget for brukerenes ve og vel, eller er de laget for at HW.no skal bli et til de grader "seriøst" nettsted?

 

Det har blitt sagt av en av "moderatorene" i denne tråden at forumet er et tilbud/tjeneste for brukerne. Hardware.no kan også sies å være en tjeneste. En tjeneste som sikkert etterhvert tjener litt penger. Er det det som er tanken, at HW.no skal bli ett "respektert" nettsted som skal håve inn med penger? Nei, HW.no har tapt seg. Det er ikke lenger hva det var, nemlig et godt nettsted med datarelaterte nyheter. Det ser flott ut, men innholdet er magert.

 

Og avsluttningsvis; dersom man ikke engang kan poste et innlegg om hvordan man skal kopiere en CD, hva skal man da med hele forumet. Er det ikke for slike spørsmål/svar at forumet er ment å brukes? Hvorvidt denne personen har kjøpt eller ikke kjøpt denne CD'en selv, hva har det med saken å gjøre? Det er lovlig med en privat kopi av en CD! En person er uansett uskyldig til det motsatte er bevist.

 

Det var en bruker på dette forumet som støttet moderatorene, men de kunne gjerne bli strengere mente han. Personen mente at det var bedre å hive ut en bruker for mye enn en for lite. Mitt forslag er derfor, for å slippe flere problemer med vanskelige brukere, å legge ned hele forumet!

 

Med vennlig hilsen

Henning

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før, så er det en smaks sak hva administratorene sletter og lar gå igjennom selv om begge poster kan føre til pirat virksomhet.

 

Hva med en liste over spørsmål som er lov og ikke?

 

Folk prater om sannsynligheten for at f.eks Kazaa vil bli brukt til å laste ned ulovelig filmer, music og program. De sier den er høy. Men hva tror du sannsynligheten til at en CD-Brenner vil bli brukt til ulovelig kopiering? Rundt 95% tenker jeg. Altså nesten like høy sannsynlighet som Kazaa og ulovelighet.

 

Og reglene er sannlig ikke til vårt beste, men heller for at Hardware.no skal bli sett på som et annstendig og seriøst sted som tar avstand fra pirat virksomhet.

men da syns jeg også at HW.no kan spare seg for nyheter som har med Kazaa, Direct Connect og lignende å gjøre, siden de ikke vil ha slikt prat på sitt forum.

 

Start ny side. Warez.no med Warez nyheter og eget warezforum. :razz:

Lenke til kommentar

Til Yummy,, hvis det er så at klorin ikke hadde noe med den mailen å gjøre ("Du trur du e så JÆVLI tøff – du LIKE å stenge folk ute – du e en totalt idiotisk drittsekk. Vær GLA for at æ e en normal og rolig person... Vær så JÆVLI gla... )

 

Så burde DU som moderator ha hatt respekt og vett nok til å presisere at det ikke hadde noe med klorin å gjøre. Slike poster burde du selv vite at det ikke ligger på noe hylle som kan kalles god nett etikk. Det du poster der er rett og slett misledende og virker som om det er lagt frem der for å sverte klorin og styrke din egen figur.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-21 12:55, skrev yummy:

Når det gjelder kopiering av MP3 og info rundt hvordan man gjør det, sier jeg stopp. Om dette er feil, regner jeg med at de andre moderatorene sier fra til meg slik at vi kan ha en felles linje i saken. Jeg retter meg etter det.


 

Uten å uttale meg om resten av problemstillingene i denne tråden (som jeg ikke har satt meg godt nok inn i), så vil jeg gjerne få si at det grenser til det skremmende at ett forum av og for datainteresserte skal bannlyse diskusjon omkring ett filformat.

 

Dette gjelder fullt lovlige programmer og ett (naturligvis) fullt lovlig filformat og en slik regel (eller håndheving) er noe en kanskje kunne forventet å finne hos de mest teknophobe for noen år siden. Definitivt ikke noe en forventer på ett ellers oppegående data-forum.

Lenke til kommentar

Blir bare mer og mer skuffa over dette forumet. Jeg anbefaler folk heller og bruke http://www.itpro.no sitt forum, disse dusteregla er helt syke. Og da man har blitt utestngt kan man sende mail til moderator og be om og oppheve straffen pga dette er feil og gi han straff, er for sykt, det burde ikke være noe vits siden da en moderator gir deg en straff burde han vite 100% at det IKKE er lov og snakke om det på DETTE forumet.

 

Lenge leve http://www.ITPRO.NO

 

Nå blir vel jeg også utestengt fra forumet her pga spam om de rette ser det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-21 17:30, skrev henna:

Fy skam deg din dust, nå har du postet et innlegg i feil kategori. Det er på det nivået det ligger.


 

Jaha, det var vel kanskje dine ord? Er det problemer at vi prøver å holde forumet ryddig for brukerene.

 

MAnge har klaget over feilpostingen og vi hadde en stor aksjon mot dette, det har nå forbedret seg og vi slipper å gripe inn så mye. Det er godt å slippe å flytte/stenge så mange poster lengre.

 

 

Quote:


Disse "retningslinjene" som det til stadighet henvises til, for hvem er de laget? Er de laget for brukerenes ve og vel, eller er de laget for at HW.no skal bli et til de grader "seriøst" nettsted?


 

Behovet for retningslinjer blir større ettersom det har blitt flere brukere.. Det er laget til "alles" beste.

 

Quote:


Det har blitt sagt av en av "moderatorene" i denne tråden at forumet er et tilbud/tjeneste for

brukerne.


 

Stemmer

 

Quote:


Er det det som er tanken, at HW.no skal bli ett "respektert" nettsted som skal håve inn med penger?


Den dagen hw.no håver inn med penger må vi nok vente lenge på. pr. dags dato har vi lite økonomisk kapasitet.

 

Quote:


Og avsluttningsvis; dersom man ikke engang kan poste et innlegg om hvordan man skal kopiere en CD, hva skal man da med hele forumet.


Det er meget annet å spørre om.

 

Quote:


Det er lovlig med en privat kopi av en CD!


Ikke i alle tilfeller, derfor ønsker vi ingen slik diskusjon om dette emnet. Det kan dere gjøre en annen plass.

 

Quote:


En person er uansett uskyldig til det motsatte er bevist.


Dette er ett forum, ingen rettsinstans.

 

 

Det er synd at noen ikke liker tjenesten vår, men jeg håper de fleste er taknemlig for den tjenesten vi tilbyr.

Lenke til kommentar

Quote:


henna skrev (2002-09-21 17:30):

... Mitt spørsmål lyder som følger; hvor gamle er disse "moderatorene"? Er de en gjeng med drittunger som har "fått lov til" å leke sjef? Det burde være en aldersgrense for å være "moderator", og nei jeg kunne overhodet ikke tenke meg en slik jobb. Fy skam deg din dust, nå har du postet et innlegg i feil kategori. Det er på det nivået det ligger.


 

Eg er 18, og eg trur det gjer meg til den yngste moderatoren her. Kvifor kunne ikkje du tenkt deg å vere moderator? Mitt svar ville i alle fall vore "pga. av all den dritten ein må ta imot frå useriøse brukarar". Og det er ein del til tider.

 

Quote:


Disse "retningslinjene" som det til stadighet henvises til, for hvem er de laget? Er de laget for brukerenes ve og vel, eller er de laget for at HW.no skal bli et til de grader "seriøst" nettsted?


 

Det var eg som tok initiativet til å fornye retningslinjene, slik at me som moderatorar slapp å utestenga folk for grunnar som ikkje stod i retningslinjene, og få mykje kjeft her i "tilbakemeldingar" i etterkant.

 

Retningslinjene vart utforma med vekt på korleis forumet vil oppfattast best mogleg av brukarane, slik at me hurtig vert kvitt spam og useriøse trådar. At me ikkje tillet piratvirksomhet var eit valg som vart teke tidlegare, med dei nye retningslinjene vart dette berre presisert, slik at fleire av brukarane skal skjønne kva som er lov og ikkje lov.

 

Quote:


Det har blitt sagt av en av "moderatorene" i denne tråden at forumet er et tilbud/tjeneste for brukerne. Hardware.no kan også sies å være en tjeneste. En tjeneste som sikkert etterhvert tjener litt penger. Er det det som er tanken, at HW.no skal bli ett "respektert" nettsted som skal håve inn med penger? Nei, HW.no har tapt seg. Det er ikke lenger hva det var, nemlig et godt nettsted med datarelaterte nyheter. Det ser flott ut, men innholdet er magert.


 

Sidan eg ikkje har noko med innholdet på andre seksjonar av HW.no, ønskjer eg ikkje å kommentere dette med pengar. Det eg kan sei, er at den jobben eg gjer her på forumet, er frivilleg og ubetalt.

 

Frå min ståstad, kan eg ikkje sjå at HW.no har vorte dårlegare på nokon punkt. Det er fleire nyheter kvar dag, og stort sett alle har eit godt innhold. Om det ikkje treff heilt det dine preferanser er, så kan det jo vere at du har endra preferansar den siste tida?

 

Quote:


Og avsluttningsvis; dersom man ikke engang kan poste et innlegg om hvordan man skal kopiere en CD, hva skal man da med hele forumet. Er det ikke for slike spørsmål/svar at forumet er ment å brukes? Hvorvidt denne personen har kjøpt eller ikke kjøpt denne CD'en selv, hva har det med saken å gjøre? Det er lovlig med en privat kopi av en CD! En person er uansett uskyldig til det motsatte er bevist.


 

Ja, men her på forumet har me satt eit visst sett med reglar. Det er på ein måte opp til kvar enkelt brukar å respektere desse reglane, ellers så har ikkje den brukaren nokonting på forumet å gjere. Eg trur ikkje at eg gjer noko gale ved å seie at eg har nok piratkopiert ein del, men så lenge eg ikkje hjelper andre her på forumet til å gjere det, så held eg meg innanfor retningslinjene. Det er ikkje slik som mange brukarar trur det er, "90% av dei på forumet har jo ulovlige MP3-filer, kvifor har de ikkje utestengt dei" (fiktivt sitat). Så lenge informasjon om kvar dette finns vert haldt vekke frå forumet, klagar me ikkje.

 

Quote:


Det var en bruker på dette forumet som støttet moderatorene, men de kunne gjerne bli strengere mente han. Personen mente at det var bedre å hive ut en bruker for mye enn en for lite. Mitt forslag er derfor, for å slippe flere problemer med vanskelige brukere, å legge ned hele forumet!


 

Det er nok heilt feil holdning, og eg tvilar sterkt på at nokon av moderatorane har den holdninga.

 

Ha ein ellers fin dag. :smile:

 

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

Greit nok at moderatorene stenger poster, men de unngår ikke at folk får vite hvordan de kopierer kopibeskyttede cd'er og dvd'er. Store PC blad publiserer fra tid til annen artikler om hvordan man gjør dette, men med en advarsel om at piratkopiering er ulovlig. Du kan si hva du vil om det, men de gjør ikke noe ulovlig når de gir beskjed om at de ikke oppfordrer til noe ulovlig.

 

Sjekk blader som PC Format, f.eks. De har stadig hatt artikler om dette temaet (og jeg oppfordrer nå ikke til noe ulovlig ettersom PC Format selv gir klar beskjed om at å bruke det til piratkopiering er forbudt... jeg følger retningslinjene nå regner jeg med).

Lenke til kommentar

Den 2002-09-22 15:31, skrev kilogram:

Retningslinjene vart utforma med vekt på korleis forumet vil oppfattast best mogleg av brukarane, slik at me hurtig vert kvitt spam og useriøse trådar. At me ikkje tillet piratvirksomhet var eit valg som vart teke tidlegare, med dei nye retningslinjene vart dette berre presisert, slik at fleire av brukarane skal skjønne kva som er lov og ikkje lov.

 

Min "virkelighet" her på HW er at de reglene du refererer til er i kraftig utakt med en majoritet av brukerene her. Det som i grunnen er enda verre er at dere tilsynelatende totalt ignorerer tilbakemeldingene fra forumets medlemer, stenger folk ute for bagateller/missforståelser og opptrer arrogant ovenfor enhver form for kritikk.

Det er ikke rart at det blir stilt spørsmål vedr. alderen til moderatorene, de fleste av oss forventer ikke denne form for oppførsel fra voksne mennesker.

 

Jeg vil til tross for stor uenighet takke for at du tar deg tid til å svare oss, det kunne noen av dine "kolleger" lært mye av. Takk :smile:

Lenke til kommentar

For all del. La oss få retningslinjer det tar oss en dag å lese igjennom!

Man vil uansett ikke klare å ramse opp alle mulige poster og vinklinger som muligens kan forekomme. Det virker veldig ryddig for meg at moderatorene snakker seg imellom i tvilstilfeller. Jeg har ikke lest den aktuelle tråden.

 

PS. Jeg antar at sponsorpenger/utstyr hadde sunket til et minimum hvis HW hadde blitt et diskusjonsforum for warez. Litt nivå må man vel få holde? Da er det nok av andre sider man kan gå innom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...