Gå til innhold

dårli humør i Civ 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. kjøpte civilization 4 her forleden dag å satt meg ned for å begynne å spille. Men når jeg har kommet litt ut i spille så begynner de som arbeider i byen min å komme i dårli humør så de vil ikke jobbe. vet noen om hvordan de ikke kommer i dårli humør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei. kjøpte civilization 4 her forleden dag å satt meg ned for å begynne å spille. Men når jeg har kommet litt ut i spille så begynner de som arbeider i byen min å komme i dårli humør så de vil ikke jobbe. vet noen om hvordan de ikke kommer i dårli humør?

5660999[/snapback]

For lite lønn? :hmm:

Skrevet

Vel, har ikke testet Civ 4 ennå, men i alle andre civ spill er det flere måter å takle dette på.

Du kan justere skattenivået og gi mere til "luxuries" (og f.eks. mindre til forskning), du kan gå inn på byen og klikke på en av ressursene, da vil den forvinne og innbyggerne bli blidere, eller du kan bygge noe som innbyggerne etterspør.....

Skrevet

Det med too crowded kan du ikkje gjere noke med. Det du må gjere er å bygge bygningar i byen som gir smilefjes og innføre luxuries til byane (sugar o.l.). Viss du les i manualen så står det ganske bra forklart der. ;)

Skrevet (endret)

På side 48-49 står det om happiness og korleis du kan forbetre den.

Frå side 102 står det om dei ulike ressursane og kva bonusar dei gir. Under "dye" står det til dømes "+1 happiness with plantation". Det betyr at dersom du har bygd ein plantasje på ein slik ressurs, vil det tilføre +1 happiness til alle byar som har tilgang til den ressursen. For at ein by skal få tilgang til ressursen kan du bygge vegar. Ofte er det ikkje noko du kan gjere for å halde alle i byen glade. Byen er kanskje blitt for stor. Derfor kan det vere lurt å begrense folkeveksten før dei blir sure.

Endret av MK_Blackbird
Skrevet

Et godt tips for akkurat dette problemet er rett og slett og "låse" byen, slik at den ikke vokser lenger. Knappen som aktiverer dette ligger nede på linjen hvor du plukker ut ting til byen din. Men da må duogså huske på å justere når byen går i pluss på smilefjes igjen.

Et ellers så godt tips er spesialisering av byene, hvor hver og en by får sin "oppgave" (penger/produksjon)..

• 2 uker senere...
Skrevet

Da mener du ved å bygge tihg ikke sant? For det eneste du oppnår da er i så fall at de har en grudge på deg i like mange år som i antallet du pisket vekk (med en null etter seg)..

Hvis du først vil ha befolkningen ned, er det nok best å bare sulte vekk den delen som er overgrodd, dvs skru av mat som gir vokse-overskudd og sett den tilbake igjen etterpå (da med "låsen" aktiv, inntil du selv ser at det er greit for den å vokse igjen)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...