Gå til innhold

Ram kjølere på skjermkort. Hvordan feste ?


RockFord_

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har et x850xt pe kort jeg har montert peltier kjøler på og har kjøpt meg disse (Har 3 av denne ) Det er 4 store og 4 små kjølere i hver pakke. Burde jeg bruke bare de store ?

 

Jeg lurer på om jeg skal montere de med de "klister putene" som fulgte med eller om jeg skal montere de med termisk lim ? (jeg har dette : Termisk lim )

 

Blir det mye bedre og lime de på ? Kommer jeg til og merke forsjell mellom "putene" og limet ?

Endret av RockFord_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis er det 4 små fordi de har beregnet at det skal være en vifte med kjøleplater over...slik at vifta ikke skal krasje i RAM-kjølerne. Sånn er det i allefall på den vifta jeg bruker på mitt skjermkort. Mine RAM-kjølere er bare festet med ¨puter¨og det fungerer greit nok det. Har ikke noen erfaring med lim.

 

:)

Lenke til kommentar

Her kan dere se kortet. Slik er kjølern min.

Min Old School DD Kjøler :love:

Bilde av kortet

 

Noen som har erfaring med disse kjølerne jeg har kjøpt ?

Hvordan har dere festet de ?

 

Ongabonga : Snakker du av erfaring eller ? Det er jo logisk at kjøleren kjøler bedre hvis den er i direkte kontakt med RAM-brikkene, Men kansje det er en super duper ultra "pute" teknologi som kjøler extra ? :p

Endret av RockFord_
Lenke til kommentar

Ja jeg er klar over faren.

Jeg tror ikke jeg kommer til og ta de av uansett.

 

Men får vell prøve med tape greiene først.

 

Så til det andre spm. Siden jeg har 3 sett så lurer jeg på om jeg skal montere bare de store kjølerene ? Vill jeg få mere utbytte av det ?

 

Det står på pakken at de små skal være på baksiden av kortet. (På siden core ikke sitter)

Lenke til kommentar

Større overflate gir bedre kjøling.

For min egen del har jeg dårligere luftsirkulasjon på [/b]undersiden av kortet en over. Har du ikke mange nok store ram-sinks ville jeg bruk de store under, og de små på oversiden.

 

En annen løsning ( 1 p3 kjøler, baufil og litt sandpapir):

 

ramsinks.jpg

 

Festet med termisk tape.

 

mvh r.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...