Gå til innhold

Splitte opp AVI-fil

adder1972

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har overført film fra videokameraet mitt til PC'en vha Windoes Movie Maker. Jeg har vært litt dum og fått noen svært store filer (noen opp mot 10GB).

Jeg lurer på om noen vet om et program jeg kan bruke for å splitte disse filene i mindre biter. Jeg er ikke interessert i programmer for å gjøre om til "DVD-format" nå, for jeg skal behandle denne/disse filene som om de var datafiler (noe de jo er...)

Takk for svar!

S :blush:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kva med MovieMaker? Legg på tidslinja, klipp ut det du vil ha, og eksporter som DV AVI. Du må riktognok ha WMM2 (som følgjer med SP2) trur eg, for å kunne gjere det.

DV AVI er det formatet dei vart lagt inn på PCen med, so det skulle ikkje verte noko kvalitetstap. Om du skal leggje noko ut på nett, eksporterer du i staden som Windows Media.

Skrevet

Hei,

Joda, jeg kan jo bruke den, men det tar så mye tid med å åpne filen og lagre den igjen. Jeg ønsker bare å dele filene...

Takk for tips om VirtialDub. Virker noe overveldende med alle mulighetene som det inneholder (sorry, er lysegrønn mhp videoredigering).

S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...