Gå til innhold

Kjære Staten®, en liten tekst til deg


Anbefalte innlegg

Det var visst ikke nok med det andre, forferdelige innlegget, i dag.

 

Det er bare...nei! Slutt! For helvete! Poengene dine er gammelt oppgulp, ikke kan du formulere deg, og ikke kan du skrive. Bare... slutt. Det er bare teit.

 

Edit: setter en tier på at trådstarter ikke brukte stemmeretten i høst.

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke vert en ide å sende mail med url til stortinget?

 

Er jo ganske så riktig at man faktisk må betale ca 50% til staten når man kjøper noe (skatt av det vi tjener og moms av det vi kjøper).

 

Har tengt litt tanken på dette selv en del ganger.

 

----------------------

EDIT:

 

Reis kollektivt.

5639463[/snapback]

Problemet er at f.eks. her så går det aldri kollektivtransport

Endret av danielsn
Lenke til kommentar

Er enig i mye av tingene som blir sagt her, det er urettferdig at mat momsen er så høy og formueskatten så liten. Det burde virkelig vært motsatt.

 

Kongefamilenen er noe jeg simpelten ikke skjønner meg på. Det er jo selvfølgelig bra med noen som representerer oss, men er det noen som har en oversikt over hvor mye vi betaler for det?

 

Og til slutt, ja jeg er glad for at jeg bor i Norge :)

Lenke til kommentar
Best places to live:

Rank Country

1 Norway  <---Dette er oss. STFU.

2 Sweden

3 Canada

4 Belgium

5 Australia

5639798[/snapback]

Eyh. Bare fordi vi hittil er det beste landet å bo i, betyr det at vi ikke kan forbedre oss? Med slik instilling som du har kommer Norge til å ligge langt bak de andre vestlige landene om noen år.

Lenke til kommentar

At man i Norge må betale i dyre dommer for røyk og alkohol er bare helt toppers spør du meg :thumbup:

 

Og om jeg fikk bestemme skulle det bli lagt på ekstra avgifter for å kjøpe godteri, brus med sukker i og snacks!

 

Ting som vi ikke har godt av trenger ikke å være så billig at alle kidsa blir feite så raskt de begynner å tjene egne penger.

 

Da kunne de heller fjerna litt av avgiftene på sunne varer, som grønnsaker, lightprodukter og alt annet som er sunt.

 

Det at vi skal bruke av oljefondet er en idiotisk påstånd.

Folk flest klarer seg vel bra slik som vi har det nå? Jeg er lærling men lider langt ifra noen nød anng kjøp av mat, klær og slikt. Synes ikke engang det er dyrt med mat. Og de betaler en del for bensin i USA også.

 

Slutt med sytinga ;)

 

Stemmer forresten for 6'timersdag på jobb. Da blir det arbeid for flere, og de som allerede er i arbeid blir mer effektive mens de er på jobb. Og så minsker tidsklemma betraktelig :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...