Gå til innhold

Holder PSU med denne maskinen


macdegus

Anbefalte innlegg

jeg har bestillt til følgene spec; men ikke motat varene enda, så jeg lurer på om 300w ELLER 350w PSU(strømforsyning) holder??

 

-RAM: 3 Gb pc 3200

-CPU: AMD Atholn 64 x2 4200+ 1Mb L2

-CPU Cooler: TT Beetle

-GPU: 2x XFX 7800GT 256Mb GDDR3 eXtreme :dribble:

-HK: ASUS A8N-SLI Deluxe

-Storage: 3x 3,5" IDE = ca 400 Gb

-CD brenner

-DVD brenner

-Vifte styring: Sunbeam "Chromatic Windmill" (3x 120mm vifter, 2x 80mm, chipset coller)

-Sunbeam "LightBus" (2x 10cm CCFL Lysrør, 2x 20 CCFL Lysrør, 120mm Viftegrill, hjemme laga LED rekke, 10 LEDs(under kabinett)

 

noen som vet noe om det holder eller ikke?

 

jeg har en 300 w fra min gamle maskin og kan få en 350w fra en kompis!

 

jeg har finansiert hele greia selv :( så jeg har ikke ei krone igjen, så jeg håper det holder... :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regnet ut med en PSU kalkulator og uten å vite hvor mye de leds´ene du har under kabinettet trekker ville jeg grovt reknet si at du må ha fra 580w og oppover.

Så tror nok du vil få problemer med å dra dette oppsettet med noe under 550w ja. Selvfllgelig litt avhengig av hvilken kvalitet du har på strømforsyninga. Quote "The total Watts is important but the Total Amperage Available on the +12V Rail(s) is the most important, followed by the +5V amperage and then the +3.3V amperage. Because of the increased power consumption of the new high-power video cards the recommended minimum for +12V is 24A, for SLI 35A. ". :)

Lenke til kommentar
Man burde vel ha minst ha 500W hvis man kjører SLI.

__

EDIT:

Storage: 3x 3,5" IDE = ca 400 Gb

Hvorfor kjøpte du ikke SATA ? F.eks. 2 x 250 GB hadde gjort susen. Imed at du skriver 3 disker så trenger du et kontrollerkort i tillegg.

5628008[/snapback]

har kontroller kort, jeg kjører IDE for jeg har dem fra før, har ikke råd til S-ATA disker, blir det når jeg har cash :ermm:

Lenke til kommentar
Regnet ut med en PSU kalkulator og uten å vite hvor mye de leds´ene du har under kabinettet trekker ville jeg grovt reknet si at du må ha fra 580w og oppover.

Så tror nok du vil få problemer med å dra dette oppsettet med noe under 550w ja. Selvfllgelig litt avhengig av hvilken kvalitet du har på strømforsyninga. Quote "The total Watts is important but the Total Amperage Available on the +12V Rail(s) is the most important, followed by the +5V amperage and then the +3.3V amperage. Because of the increased power consumption of the new high-power video cards the recommended minimum for +12V is 24A, for SLI 35A. ".  :)

5628069[/snapback]

takker for info, hvordan kan jeg få en slik PSU kalk?

Lenke til kommentar

Her er hovedkort produsent DFI's PSU recommendasjon

for NF4 SLI kort.

Utstyrt med:

 

 

1.stk HD

1.stk CDROM

1.stk DVD brenner

1.stk Floppy drive

1.stk Lydkort

2.stk Memory moduler

 

-----------------------------------------

 

m/ SLI konfigurasjon 2*GFX

 

SLI 7800GTX

≥500 Watt

w/min. +12V @ 30A

 

SLI 6800GT

≥420 Watt

w/min. +12V @ 25A

 

SLI 6600GT

≥350 Watt

w/min. +12V @ 20A

------------------------------------------

 

m/ Single GFX kort:

 

Single 7800GTX

≥480 Watt

w/min. +12V @ 24A

 

Single 6800GT

≥450 Watt

w/min. +12V @ 22A

 

Single 6600GT

≥400 Watt

w/min. +12V @ 20A

------------------------------------------

 

 

Bruker du flere perifere enheter som HD's , PCI kort osv. enn det som er oppført må du selfølgelig legge til dette og øke PSU kravet.

 

Dette er fra manualen til DFI NF4-SLI Venus .

Og kan uten problemer brukes som mal/referanse til andres nvidia SLI hovedkort/pc-bygg.

Merk at ≥ tegnet vil si oppgitt PSU spec er minimumskrav for angitt konfigurasjon.

 

DFI er eneste jeg har sett som har gitt såpass tydlige opplysninger om

PSU krav og ved ulike systemkonfigurasjoner og tilleggsutstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...